der følger et gratis opkald med når man køber en macbook ;-)
tag den med ind til humac, de smider dig nok ikke på porten hvis de ved hvilke knap man skal trykke på!
ellers så kender jeg en der er rigtig gode venner med en som arbejder hos humac vesterbro. men han er så på ferie nu og er tilbage den 22/8 så hvis du ikke har fundet en løsning inden da så send mig en pb jeg kender måske også en der har lidt reservedele.
synts nu også at den bedste løsning her og nu ville være at skrive et indlæg i et mac forum evt amerikans, de er jo vågne nu i skrivende stund hehe ;-)
rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig
Kan det være fordi skærmen har vist det samme billede for længe uden at screensaveren er gået i gang? I så fald er der tale om image persistence, hvilket der heldigvis er en løsning på.
Hej Helle.
Din computer er nok desværre gået i stykker.
De striber du beskriver er en fejl man får når computeren har dårlig forbindelse til skærmen. Det kan f.eks. Være som følge af et ødelagt "lakridsbånd" eller et defekt internt skærmstik.
Det kan opstå ved at vride skærmen for langt op samt ved alm slidtage.
Der er ikke meget du kan gøre ved det da en reperation vil være uforholdsmæssig dyr.
Når det er kommet til striberne, kan du forvente at skærmen går i sort inden for en forholdsmæssig kort tid.
fortsat...
Jeg vil foreslå dig at tage backup af dit arbejde og gå på udkig efter en ny computer. Hvis skærmen går i sort før du får taget backup, kan du enten starte computeren op medens du trykker på T så den bliver til en harddisk der kan læses fra en anden computer - eller du kan sætte en extern skærm til din MacBook og bruge den i stedet for den interne.
Ps. De manglende linieskift og mangelfulde tegnsætning skyldes at jeg svarer via mobiltlf. :-)
Vh Brian
Hmmm - så er det nok slidtage Tak for din info - så må jeg jo »desværre« have fundet mig en ny.... tænkte nok at det ikke kunne betale sig at lave den - og hos Elektronikcentret i Århus havde de 20 dages reparationstid - det kan man jo heller ikke vente på.
Du kan, som der bliver nævnt også bare sætte en ekstern skærm til og bruge maskinen på den måde. Så kan du ikke rigtigt tage den med dig, men i hvert fald bruge den som arbejdsstation. Det har jeg gjort, med en af mine, hvor skærmen er røget - det fungerer fint.
Hej Helle. Jeg er interesseret i at købe din Mac til reservedele - hvis du ikke har fået den lavet. Min mac har "drukket" et glas mælk - Mit mobil nummer er : 3232 2121 mvh Morten