Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

professionel krav specifikation

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står overfor at skulle have udviklet et software program, der skal sælges fra en webshop (flere sprog) og kun dette ene program.

Jeg vil gerne kunne leverer et stykke pro krav specifikation, men finder det ret svært at starte et sted. Jeg skal have lavet 2 store opgaver.

1. Software programmet (e-learning med en del animationer)
2. Hjemmesiden der sælger og administrerer salget.

Kunne godt tænke mig at følge en slags 1,2,3 trins metode, men findes det overhoved?

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 10:46

Mikkel Christensen (mcsolutions) har lavet denne guide, som jeg dog kun kunne finde i googles cache:

http://74.125.77.132/search?q=cache:jONKfjFvTz8J:metasecurity.dk/Hvordan%2520skrives%2520en%2520god%2520kravspecifikation.html+mcs+kravs+specifikation&cd=4&hl=da&ct=clnk&gl=dk&client=firefox-a

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:02
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 11:05

Super, tak for det!

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 12:08

Hej Kenneth

Hvis du får brug for hjælp til din kravspecifikation, kan jeg anbefale Morten Askholm fra Crevato. Han har styr på det!

Mvh. Anders

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 15:18

Hej Kenneth!

Du kan også læse lidt om kravspecifikation her: http://www.pof.dk/metode/apd/kravspecifikation.htm.

Hvis vi snakker om store projekter, giver en god kravspecifikation giver selvfølgelig en god start på et projekt,
men det er absolut ingen garanti for et vellykket projekt.

Der er også en vigtig disciplin der hedder projektstyring.
SCRUM og "agile" metoder er meget populære nu om stunder.

Kan du finde et finde et firma der har styr på disse ting, vil du være godt kørende.
Det vil dog stadig være en fordel som kunde at have et vist kendskab til metoderne for at kunne følge med i, hvordan projektet skrider frem.

Held og lykke :-)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 15:43

Hej Alle

Tak for de rigtig gode råd. Jeg havde i dag en samtale med Morten (anbefalet i denne tråd), som afsatte en times gratis rådgivning til.....at rådgive mig :).

Det vi kom frem til var, at vi skulle lave en ikke så dybdegående kravspeifikation. Det skyldes nemlig at jeg skal bruge investorer til projektet og derfor ingen grund til at gå 100 % i detaljer, dog nok til at finde en cirka pris der skal i budgettet og forretningsplanen.

Jeg sjuser selv projektet til at ligge omkring 300.000 kr., så det er nok ikke verdens største projekt :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)