Hvis vi snakker om store projekter, giver en god kravspecifikation giver selvfølgelig en god start på et projekt, men det er absolut ingen garanti for et vellykket projekt.
Der er også en vigtig disciplin der hedder projektstyring. SCRUM og "agile" metoder er meget populære nu om stunder.
Kan du finde et finde et firma der har styr på disse ting, vil du være godt kørende. Det vil dog stadig være en fordel som kunde at have et vist kendskab til metoderne for at kunne følge med i, hvordan projektet skrider frem.
Tak for de rigtig gode råd. Jeg havde i dag en samtale med Morten (anbefalet i denne tråd), som afsatte en times gratis rådgivning til.....at rådgive mig :).
Det vi kom frem til var, at vi skulle lave en ikke så dybdegående kravspeifikation. Det skyldes nemlig at jeg skal bruge investorer til projektet og derfor ingen grund til at gå 100 % i detaljer, dog nok til at finde en cirka pris der skal i budgettet og forretningsplanen.
Jeg sjuser selv projektet til at ligge omkring 300.000 kr., så det er nok ikke verdens største projekt :)