Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Resultatsopgørelse og balance

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Når den allerførste balance og resultatsopgørelse skal laves, uden at man har indskudt et bestemt beløb, uden lokaleomk., uden en hel masse - men kun med omkostninger i 'andre eksterne omk.' og indtægter i købsmoms.

- Hvordan gøres det så?

Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 279
Fra  Aquatex Skrevet kl. 19:37

Noor :

Når den allerførste balance og resultatsopgørelse skal laves, uden at man har indskudt et bestemt beløb, uden lokaleomk., uden en hel masse - men kun med omkostninger i 'andre eksterne omk.' og indtægter i købsmoms.

- Hvordan gøres det så?

Hej Noor

Jeg ville nok tage et lille kursus i daglig bogføring, så du er sikker på, at du får bogført korrekt og ikke kommer i problemer. Allerede når du fortæller, at du har købsmoms, så har du nok også salgsmoms og afregnet moms. Det betyder, at der i det mindste også har været noget salg, måske noget varekøb og det du kalder andre eksterne omkostninger. Det er ikke med de oplysninger helt nemt at hjælpe dig.

Slip for at bruge tid på bogførigen. Få et bureau til det og koncentrer dig om det, du er god til. Du kan også hente bogføringsprogrammet SummaSumarum gratis på www.stoneware.dk. Bogfør i standardkontoplanen, så er du på vej. Men uden en forståelse af regnskabets opbygning risikerer du at lave fejl - og det kan være dyrt.

Tilmeldt 3. Mar 09
Skrevet kl. 19:48

Det er et nyopstartet firma, som ikke har haft solgt noget i 2008. Jeg har afregnet moms - men grundet ingen salgsmoms i 2008, var der ikke 'udlignelse'.

Tilmeldt 3. Mar 09
Skrevet kl. 20:00

Jeg har også et regnskabs program for 2009 og frem - Microsoft dynamics C5/navision. Vi startede sent på året i 2008, og så skal jeg selvfølgelig også aflægge regnskab for det - hvori mit problem ligget, grundet de få tal.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:22

Hvis regningerne er betalt, vil det vel mere eller mindre se sådan ud:

Indtægter

0

Eksterne omkostninger

1000

Resultat

-1000

Aktiver

0

Passiver

Årets resultat

1000

Indskudt i virksomheden

-1250

Tilgodehavende moms

250

Passiver

0

Hvis regningerne ikke er betalt, skal indskudt i virksomheden erstattes af "kreditorer".

Tilmeldt 3. Mar 09
Skrevet kl. 10:01

Tusinde tak! :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)