Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil forskelligt design på undersider virker forvirrende?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Vores shop www.aaimport.dk er rimelig neutral i sit udseende. Det skyldes dels et ønske om et relativt enkelt og "rent" site. Men det skyldes også at vores produkter henvender sig til forskellige målgrupper. Fx. har vi elektriske løbehjul som bliver solgt både til legebørn, og camping/båd folk. Men vi sælger faktisk flest elektriske løbehjul til erhvervsvirksomheder med store arealer - såsom lagerhaller, hospitaler etc.

På den anden side, så er det mest unge mennesker der køber vores X-wheel.

Vi overvejer derfor om vi skal tilpasse designet til hver produktkategori, så det appellerer til den specifikke målgruppe. Det er selvfølgelig både layout, grafik og formuleringerne der skal tilpasses.

Men......... vi frygter også at sitet vil blive forvirrende med disse stil-skift på de forskellige undersider.

Er der nogen herinde der har erfaringer med at tilpasse design/layout/sprog til forskellige varekategorier? i så fald vil jeg meget meget gerne se jeres site. Jeg vil også meget gerne høre jeres mening om "problematikken"

På forhånd tak fordi i gider bruge weekenden på denne tråd :)

Hilsen Morten

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 17:21

Hej Morten

Jeg ville ogsaa have forskelligt design til hvert maerke paa min shop, saa siden var unik og passede til hvert produkt(maerke), Men det blev jeg paa det kraftigste fraraadet af programoeren. Det ville kunne forvirre kunden sagde han..

Men der er selvf. ogsaa forskel paa hvad vi saelger saa maaske kan det gaa til din shop.

mvh

anders

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 17:45

HEj Anders

Ja der er både for og imod. Men i sidste ende, handler det jo om konverteringen. Hvad sælger bedst.

Ved du om din programmør havde reelle erfaringer med det, eller om det "blot" var hans holdning?

Hilsen Morten

P.s. alternativt så kan man jo oprette et domæne til hvert mærke fx www.produkt-a.dk og www.produkt-b.dk hvor produkterne bliver markedsført, men det er der jo også en del arbejde i, og da det er nicheprodukter, så tvivler jeg på om det er "besværet" værd.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 17:58

Ja de ved jeg egentlig ikke :-), han loed ihvertfald overbevisende saa jeg klappede haelende i ok makkede ret Wink

det lyder som en go ide med hvert domaene og saa bare linke til dem fra din alm. side. Men jeg ved ikke om der er saa meget mere arbejde i det end at aendre design og tekst paa undersiderne?

mvh anders

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:57

Hej Morten.

Der findes ikke noget "rigtigt" svar på dit spørgsmål, da der er rigtig mange ukendte pareamere inde.

F.eks.

Hvor meget anderledes er designet på undersiderne?

Hvor meget skader det de besøgene fra forsidens konverteringer at køre undersider i forskellige design?

Hvis du er i tvivl, (det er jeg, må jeg indrømme) så vil jeg anbefale at du kører en split test Wink

Venlig hilsen,

Christian

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 00:10

det kan være top fedt og gennemført men kan også være total forvirrende og ikke til at have med at gøre hehe sørg for at der er en rød tråd i de forskellige temaer

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 14:14

Jeg kom lige i tanke om at måden newz.dk har gjort det på, virker utroligt godt. Det er nok noget alla det du skal forsøge at efterligne lidt. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:00

Hej Morten.

Vedrørende niche markeder, så er udgangspunktet, at man varertager den lille gruppes interesser og behov.

Som jeg kan forstå, så har hver produkt sin egen primær målgruppe, men produkterne deler delvis hinandens sekundær målgruppe.

Mit forslag er, at I opretter en hjemmeside for hver primær målgruppe med de rette produkter. En hjemmeside som dyrker målgruppens interesser både i design og kommunikation.

Og så beholder I aaimport websiten, som har alle produkterne.

Det med at man blander det hele sammen, selvom hvert produkt har sin specielle side, sender ikke et klart budskab i kommunikationen til en potentiel kunde. Husk, folk der ikke fanges inden for de første 30 sekunder på en hjemmeside smutter.

Held og lykke.

/Glenn

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:54

Jonas:

Jeg kom lige i tanke om at måden newz.dk har gjort det på, virker utroligt godt. Det er nok noget alla det du skal forsøge at efterligne lidt. 

Jeg har været inde og se på newtz.dk og for mig virker det som om at det eneste de gør er at ændre farverne på undersiderne. Det jeg havde i tankerne var nok lidt mere vidtstrækkende :)

@ Christian & Glenn

Tak for jeres kommentarer. Det er korrekt at der er stor usikkerhed, og den mest optimale løsning vil nok være seperate sites afhængigt af målgruppe / produkt. I og med at det er nicheprodukter, så kan jeg ikke andet end frygte at markederne er så begrænset, at der ligger for meget arbejde i designe, udvilke og ikke mindst - vedligeholde - 3-5 forskellige sites. Der skal jo arbejdes kontinuerligt med nyt indhold, SEO, pr, etc. og det tror jeg ikke vi har ressourcer til pt.
Men igen - hvis det giver en drastisk stigning i omsætningen, så er der intet der er for omfattende Smile 

Hilsen Morten

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 09:40

Jeg står i nøjagtig samme situation med min hjemmeside - og er godt i gang med overvejelserne. Ja, den trænger gevaldigt til et løft :-)

Der er markant forskel på bryllups-kunder og produktfoto-kunder. Jeg har I min søgen fundet meget referencer og diskussioner. De peger dog alle i samme retning som Glenn - en seperat side til hver målgruppe og ingen sammenblanding via en fælles hovedside.

Indenfor elektronikbranchen er der mange store producenter, der har samme "problem". Typisk har de en hovedside med "Business" og "Consumer". Undersiderne følger et fælles design mht. valg af farver og overordnet opsætning, men præsentationen af produkterne og søgefunktionaliteterne er markant forskellige. Nikon er et godt eksempel. Der er stor forskel på deres "Imaging Products" (Consumer) og deres "Precision Equipment" (Business). Jeg ved godt, at de sandsynligvis ikke har overlappende produkter, men det mener jeg ikke gør den store forskel.

Blot lige lidt tanker :-)

Med venlig hilsen

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)