Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rådgiver eller Coach?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 27. Jul 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Allan,

godt at du har fundet en, som kan hjælpe dig. Lyder bestemt som at du har behov for en person med reel erfaring indenfor både salg og marketing. Et  godt råd hvis du skal vælge en coach er at se på hvilken tilgang til faget, coachen har - er tilgangen nlp, systemisk, narrativ, Sofia Manning, etc.

Tilgangen giver dig et praj om, hvordan coachen håndterer selve coachingen og hvordan coachen ser på mennesker og derved dig.

Jeg er selv lige startet som coach/samtalepartner til både private og virksomheder med baggrund i det systemiske, narrative og anerkendende. Jeg er i gang med at lave min hjemmeside, så i august kan du læse mere om den systemiske og narrative tilgang på min side www.prieske.dk

Mange hilsner

Malene Prieske

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 13:03

Hej Marlene

Mange tak for dit svar jeg blev helt rundtosset Tongue Tied her tænker jeg på det ordvalg der kom

Malene Prieske:
er tilgangen nlp, systemisk, narrativ, Sofia Manning, etc.

Kunne jeg lokke dig til at forklare lidt mere om dette Smile

DBA

Allan

Fra København
Tilmeldt 27. Jul 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:32

Hej Allan,

det er lidt svært at forklare på få ord men jeg kan prøve:

Sofia Manning: Tilgangen i denne form for coaching er meget blandet og trækker på både NLP, taoistisk og buddhistisks filosofi og meget meget andet. Selve coaching sessionen foregår på sådan en måde, at der stilles helt faste spørgsmål i en helt fast rækkefølge, som der nødigt kan afviges fra. Der er selvfølgelig en årsag til at denne rækkefølge er fast, men nogle kan opleve det som at de sidder overfor en skabelon i stedet for et menneske.

NLP: fokuserer meget på individet og hvad individet kan gøre for at ændre situationer. NLP baseres på realisme, hvor man kan definere virkeligheden. Hvor viden er objektiv og hvor man har en kernepersonlighed. Der bliver tænkt i årsag, virkning og skyld. Der er stor fokus på skabeloner og modeller.

Systemisk: I det systemiske fokuseres mere på relationer end på individet. Det systemiske hviler på socialkonstruktionisme, hvor man ikke tænker, at der er en helt fast objektiv virkelighed, men at vi SAMMEN konstant skaber denne virkelighed. Der er ikke en kernepersonlighed, da man er forskellige personer med forskellige mennesker - og hvis der er udfordringer i relationerne med andre mennesker, ses der mere på relationerne og på hvad man skaber sammen, og hvad man selv kan gøre for at skabe noget andet. For at ændre tingene. Systemisk er rigtig god til at skabe nye perspektiver, men er også meget respektfuld overfor det enkelte individ - der er ikke nogen skabelon, som man kan bruge på alt, da hver situation er forskellig og skabes af forskellige mennesker.

Dét var virkelig kort, og derved også absolut ufuldstændigt. Som sagt, så kommer der noget mere uddybende på min hjemmeside. Jeg skal nok sende link til dig, når den er oppe at køre.

Hvis du skal til at vælge nu, kan du også høre dette program på p1: http://www.dr.dk/P1/CoachingpaaP1/Udsendelser/2008/10/02150315.htm

Eller du kan tage kontakt, og jeg kan forklare nærmere.

Malene

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 13:40

Hej Marlene,

Det må jeg sige, tak for det, det hjalp.Big Smile

Jeg er meget tættere på nu hvad jeg menere jeg skal bruge og så er jeg er sikker på min kone kan bruge dette her til noget, da hun har planer om at gå i den retning Yes

Igen takker og håber da andre her kunne bruge Marlenes input til noget .

/allan

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)