Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IPadresse-spørgsmål

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har et spørgsmål vedrørende ens IP-adresse. Ofte ved sportstransmissioner på nettet, eller andre ting, så står der, kræver dansk IP-adresse, eller noget udenlandsk, så dur det netop ikke med dansk IP-adresse, fordi man befinder sig i et land, hvor de ikke har rettighederne til at sende.

Nu kommer vi så til selve spørgsmålet. Har alle lande i verden faste IP-adresser. Og er de almindelige kendte. Og hvor svært er det at sige noget kun må ses fra de og de lande? Er det en forholdsvis nem programmering, eller svær? Når man tænker end i en hjemmeside med videomaterialer eksempelvis.

MVH
Hans Pedersen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:46

Er lige med på en lytter og har et tillægsspørgsmål til de IT kyndige.

Er det muligt og lovligt at gemme sig bag en udenlandsk IP-adresse, og hvis man kan, er det lovligt?

Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 23:57

Svaret til Hans kan jeg ikke give præcist,  vedr. programmeringen. Men mht IP-adresen, - kan det sammenlignes med et telefonnummer, - dvs. at IP-adressen er din PC - eller opkoplings telefonnummer. altså en dansk computer vil altid have en dansk IP-adresse, - og dette kan ikke "omgåes". Din Ip-adresse fortæller hvorpå centralen du sidder.

Gennem din internetudbyder vil du have mulighed for at tilkøbe en fast IP-adresse, - men denne vil fortsat have forbindelse til din nærmeste telefoncentral i forhold til din fysiske placering. Og altid nærmeste idet din udbyder her kan tilbyde dig højst mulige hastighed på din forbindelse.

Håber dette er svar nok.

mvh, Ulrik

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 23:59

IP-adresser købes/lejes af ISP'er, hostingudbydere samt andre der mener de kan bruge faste IP-numre.
Når man så forespørger på en IP-adresse får du detaljeret oplysninger omkring lokation.

Her på Amino har, jeg mener det var TDC, kørt med en top-annonce hvor det fortalte hvor i DK man befandt sig -
hvilket fik mange til at sige "Den siger jeg er i Odense - men jeg er altså i Svendborg"

Det den egentlig fortalte var hvilken ISP central (router) du var koblet på.

Så.. Ja, det er ganske nemt at trace hvor hver enkelt bruger er i verden.

Tilmeldt 30. Dec 06
Skrevet kl. 00:02

Det er ganske nemt at gemme sig bag en anden IP-adresse. Det hedder at bruge Proxy Relay.

Der findes en del open proxy relays rundt omkring i verdenen. Det lidt mere tricky er så at gemme sig bag en serie af relays.

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 00:03

Okay, og så formoder jeg heller ikke det er noget problem i forhold til rettigheder til videoklip/streaming hvis man kun rettighederne til enkelte lande, og så forhindre andre lande i at se det?

Tilmeldt 30. Dec 06
Skrevet kl. 00:10

Ikke særligt.. Du bruger servicen IPAM (Internet Protocol Adress Management) på websiden.

Se evt her: http://www.ip-adress.com/

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 00:18

HansPedersen:

Okay, og så formoder jeg heller ikke det er noget problem i forhold til rettigheder til videoklip/streaming hvis man kun rettighederne til enkelte lande, og så forhindre andre lande i at se det?

Hvis man virkelig vil omgås det, så kan man også - men af hensyn til din licens er det garanteret tilstrækkeligt - dog bør du dobbelttjekke det med udbyderen forinden. Hvad angår det tekniske, så er det meget let at sætte op. Der findes sikkert eksisterende services man kan implementere, men en programmør ville kunne lave det for dig på en time eller to, med din egen IP-to-Country-Database.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:10

Super med så god hjælp :o)

Men er det så lovligt bevidst at skjule sin IP-adresse med det formål at streame fra f.eks. amerikanske TV-sites?

Et konkret eksempel kunne være da The Daily Show med Jon Stewart i en periode ikke kunne streames, når man befandt sig i Danmark (ved ikke om de har åbnet for det endnu, men det var spærret fra amerikansk side og ikke DR2's valg). Der ville det have været rart at kunne få sin IP til at være anonym eller ligne en amrikansk.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 01:24

Jeg ved ikke noget om det, men det lyder bestemt ikke lovligt. Vi har i anledning af TDF købt et abonnement hos Sputnik, og så viser det sig, at vi ikke kunne bruge det, mens vi var i Berlin. Da kunne jeg altså godt have brugt en omvej - men lovlig.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)