Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg videre herfra?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har lige lidt jeg håber nogen kan hjælpe mig med.

Jeg er meget kreativ anlagt, og maler og tegner i min fritid. Jeg har derudover lavet nogle designs til nogle smykker, jeg har fået god respons på blandt dem jeg har vist dem til.

Man skal jo alligevel passe på det man laver, og holde det lidt hemmeligt.

Mit spørgsmål er nu, hvordan jeg kommer videre. Tænker selv at lave dem, men vil på længere sigt gerne samarbejde med et firma som kan producere det. Nogle anbefalinger til dette? Jeg er usikker netop fordi jeg gerne vil passe på mine designs.

Er der evt. et sted hvor "mere professionelle" fagfolk kan bedømme mine designs og komme med lidt konstruktivt kritik?

På forhånd mange tak. Smile

Med venlig hilsen Mon

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 12:36

Hej Mon

Jeg kan desværre ikke komme med så meget konstruktivt, men prøv evt. at søge på Google. Der er mange forums for smykkedesignere, og det dejlige ved iværksættertyper (og kreative mennesker generelt) er at de elsker at hjælpe andre videre...   :o)

Eksempelvis:
Smykke Design Forum: http://line-design.dk/Forum/phpBB2/index.php
Design Ure Smykker Messen: http://www.look4fashion.dk/international/news/news.php?id=4856

Og jeg kender godt trangen til at holde kortene tæt ind til kroppen. Men folk får selv bunker af ideer hele tiden, og min erfaring er at du får meget bedre hjælp, jo mere du fortæller... Tænk på når du selv læser om andres ideer. Får du lyst til at snuppe ideen fra dem, eller synes du at dine egne ideer er bedre...?   ;o)

Held og lykke med det!!   :o)

:o)    Rie

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 12:49

Hej

Hvad har du intil nu ?

Tegninger/Designs ? Har du proto typer (hvad skal materialet være) ? Hvem er din målgruppe ?

Konstruktiv kritik er godt, og det er da osse fornuftigt at få lavet et par proto typer i det materiale som du ønsker og så få noget konstruktivt kritik på fordele og ulemper ved de forskellige materialer. Jeg er ikke designer men at lave smykker er vel smag og behag, det er jo lidt svært at sige om det er godt, da mennesker jo er forskellige, nogle er til grøn andre til blå. Det samme gælder musik, som jeg før i tiden beskæftigede mig meget med. om musikken var god var op til den enkelte, om det var rigtig produceret, frekvenserne mudrer ikke osv. er det tekniske det kunne jeg få kritik på og lære, men det kreative var op til mig og om den enkelte lytter kunne lide det kunne jeg jo ikke gøre så meget ved :-)

Ender du på et tidspunkt med at skal have lavet nogle smykker kan jeg sikkert hjælpe dig med at få dem produceret i Thailand og sent til dk, da jeg bor der fra 2 sep. og har gode troværdige forbindelser der. Det er nok ca. 8 gange billigere end i dk og det er jo osse værd at tage med ;-)

Held og lykke med projektet.

Mvh

Thomas

Tilmeldt 24. Jul 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:35

Mange tak for jeres svar.

Ja det er måske lidt nemmere at være lidt åben omkring det.

Jeg vil søge lidt rundt omkring.Jeg har lavet tegninger/designs færdige, og også udtænkt hvilket materiale. Men selvfølgelig er det smag og behag, og ikke sikkert at andre synes de er ligeså fede som jeg selv synes Cool

Men jeg vil prøve at få lavet nogle stykker, og tage den derfra. Så kan det være jeg retter kontakt, hvis jeg skal have hjælp til produktion - tak for det ;-)

Jeg prøver mig lidt frem - tak for jeres gode råd.

Med venlig hilsen Mkmei/mon

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:56

Hej mkmei

Prøv at tage nogle prototyper med ud i nogle af den type butikker, som du kunne forestille dig at de skulle sælges fra. Hør deres mening og så kan du måske samtidig få et hint eller to om, hvor mange stk. de kunne forestille at tage ad gangen og til hvilke priser.

Held og lykke

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 13:58

Til Thomas:

Skal du flytte derud permanent og kender du nogle danske forretningsdrivende derude? Jeg spøger fordi jeg gerne vil i kontakt med så mange danske erhvervsdrivende i udlandet som muligt. Det vedrører et indkøberkoncept, som jeg er ved at lægge sidste hånd på.

Håber at høre fra dig!!

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 15:40

Hej

Ja jeg flytter permanent. Jeg er ved at udvikle et software as a service inden for de sociale medier sammen med nogle programmører fra Indien, og er ved at finde designere i Thailand, så ja jeg bliver et godt stykke tid ;-) Da det jo er noget nemmere at være i asien når mine partnere osse er der, og så er der heller ikke alt det der moms at holde styr på :-)

Jeg har kontakt til 2 andre forretnings drivende i Thailand og 1 i Malaysia. Lad mig vide hvis du har brug for noget hjælp af den ene eller anden slags, da jeg har gode kontakter og forbindelser i både Thailand, Malaysia og Indien :-) (har boet i asien tidligere)

Mvh

Thomas

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 08:31

Hej

OK - lyder spændende. Held og lykke med det.

Jeg er ved at starte en service op, hvor jeg finder leverandører gratis for virksomheder (outsourcing af indkøbsfunktionen). Det gør jeg i fuld forventning til at de leverandører, som så bliver præsenteret for en salgsmulighed, vil honorere dette i en eller anden form. I den forbindelse kører jeg 6-8 forskellige kampagner over året, hvor jeg har lagt en kampagne ind med danske leverandører i udlandet. Det siges jo, at tingene er lidt billigere derude, men at mange ikke udnytter det af forskellige årsager. Kan man dog finde en dansk leverandør derude er nogle af barriererne fjernet, så det tror jeg på, at nogle firmaer vil tage imod. Du må meget gerne sende dette videre til dine kontakter, hvis de kunne være interesseret i konceptet.

Jeg driver til daglig et regnskabskontor. Jeg forventer at starte op til september med en julegavekampagne, men tager i den forbindelse alle indkøb ind, som jeg kan forestille mig at finde leverandører til.

Håber at høre fra dig igen - enten på denne måde eller på min mail fokus@mail.tele.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)