Hej Allesammen I løbet af meget kort tid får vi ny hjemmeside. I den forbindelse skifter vi fra statiske HTML sider til lidt mere dynamiske ASP sider. Grunden til dette er, at vi skal kunne holde siden opdateret på en nemmere måde (en hjemmestrikket cms løsning) og fordi der kommer en del flere sprog på i løbt af meget kort tid. Men hvad skal vi (jeg) i den forbindelse huske at tage højde for når man snakker SEO tricks når vi skifter sidestruktur osv. Ved godt jeg ved at søge denne side gennem fra ende til anden kan finde alle svarene. Men min idé med denne tråd er, at samle al den viden i én tråd. Som eksempel så har vi nu en side der hedder www.b2bcrm.dk/cases.htm og www.b2bcrm.net/uk/cases.htm - der bliver til www.b2bcrm.net/customers.asp ... og sådan er det over hele linien. Derudover skal jeg høre hvilken strategi er den bedste mht brug af domæner. Vi har pt. .EU - .net - .dk. Når en dansker går ind på www.b2bcrm.dk SKAL han så blive der, eller der bedste at samle hele siden under .net og så forwarde de andre domæner? på forhånd tak for hjælpen :) vh |
Nu er vi jo kunde hos Jer, så jeg kan da godt lige komme med et par fifs :)
Du skal sørge for at alle de gamle (eller nuværende) sider lukkes af og henviser til de nye sider. Det er meget vigtigt, da både brugere og søgemaskiner plages af dette fænomen...
Du skal også sørge for at sidens dynamiske URL''s ikke har andre eksisterende URL''s. Dvs. www*.b2bcrm.dk/customers.asp og www*.b2bcrm.dk/Default.asp?id=123, osv... Det er tit problemerne med CMS''er... De genereer nogle URL''s, som KAN være problematiske for søgemaskiner, og for en sikkerheds skyld udvikler programmøren mulighed for at omskrive disse (til eksempeltvis customers.asp)
Når du arbejder med flere domæner, er det MIT råd at samle det hele på et domæne. Dvs. redirect de andre sider til et overordnet (f.eks. .net) for at samle værdien af links fra alle domænerne på et :)