Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver man et ejendomsaktieselskab

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Af ren og skær interesse, forsøger jeg mig nu med dette indlæg. Sidder der en eller flere, der har viden eller erfaring med dette, vil jeg meget gerne lærer mere om dette område.

Mind Freak.dk, Eksamensklar.dk, Shoppers Nation, 

Step it up - på facebook

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 11:29

Hejsa,

Det skal stiftes på samme måde som alle andre aktieselskaber. 500.000 i kapital og en bestyrelse.
Om du handler med ejendomme eller bøger er selskabet såvidt ligeglad med ;)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:29

Et ejendomsaktieselskab er ikke en særskilt virksomhedstype. Det bruges både i forbindelse med A/S som har til formål at investere i/eje ejedendomme. Det ses også nogle i lighed med andelsboligheder køber en ejendom i et A/S og i stedet for andele kan en lejlighed repræsentere x % af A/S' værdi.

Men i grund og bund et ganske almindeligt A/S.

Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 11:48

det smarte er så at lave et selskab til hver ejendomskompleks eller hver homogene lille portefølje af ejendomme.

Det gør at hvis du skal sælge ejendommen eller porteføljen sælger du ikke ejendommen, men selskabet. På den måde gør du handel med ejendommene meget nemmere, mindre papirarbejde og mindre indblanding fra offentlige instanser.

Du skal lave et holdingselskab, som ejer de forskellige ejendomme via selvstændige selskaber.

Eksempel:

Hansens ejendomme holding aps

Har datterselskaberne:

Mågevej 24 aps

Klintevejen aps

centervej 1 ApS

Sådan gjorde jeg ihvertfald, da jeg havde ejendomme. Skal til at kigge efter investeringsobjekter igen meget snart. Det er nu man skal købe hvis man kan skaffe finansieringen.

Fra Ringsted
Tilmeldt 13. Jan 08
Skrevet kl. 12:26

Min nysgærrighed går mest på Michaels indlæg. I det jeg for snart nogle år siden læste at Peter Asschenfeldt, havde etableret netop et ejendomsaktieselskab og her i finansierede de forskellige prospekter ved hjælp af udlodning af aktie-andele pålydende typisk 6-8 år.

Har han gjort det med den konstrution der skitseres her i tråden, og hvordan sælger man sådanne aktier i praksis?

Step it up - på facebook

Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 12:34

Jamen så er det så nemt at du f.eks. sælger 10 procent af centervej A/s....

Jeg har ikke nogen erfaring med Asschenfeldts ejendomsinvesteringer, som vist også er gået a h til....

jeg forstår ikke begrebet aktieandele pålydende x antal år.... aktieandele kan kun være "pålydende x antal kroner"

Fra Ringsted
Tilmeldt 13. Jan 08
Skrevet kl. 12:53

Hvordan gør jeg det, hvis jeg ikke ejer eks. Centervej A/S? Sådan som jeg læste artiklen om P.A i sin tid, var det netop sådan han finansierede prospekterne.

Jeg mener at have læst en artikel i Penge og Privatøkonomi en gang, hvor de netop rådgav evt investorer om at se sig godt for på ejendomsaktiemarkedet, når de købte aktier. Jeg kan selvf ikke huske om problematikken lå i at investor typisk solgte aktierne igen efter 6-8 år el om der i det, i eksemplet brugte aktieselskab, var lavet en el anden klausul der betød at aktieselskabet kunne (Skulle) købe aktierne tilbage efter perioden.

(Derved tabte investor ikke penge :D )

Finten lå i at prospekterne typisk ikke gav afkast før efter den periode og så havde investorerne finansieret prospektet og aktieselskabet kunne scorer afkastet af den givne ejendom.   

Step it up - på facebook

Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 13:53

Jeg har ikke den store fidus til ejendomsprojekter. Jeg foretrækker at gøre det selv så jeg ved hvad jeg har at gøre med. og selv kan bestemme udviklingen.

Istedet for at få investorer til at betale for din investering kan du jo bruge realkredit og panthavere... Her i DK har vi et rigtig godt system, måske et af verdens bedste.

Du har gode muligheder i dagens marked, til de priser du kan handle til nu er der økonomi til også at betale panthavere og stadig have positivt cashflow.

Og så bare byg det op slag i slag.

Fra Ringsted
Tilmeldt 13. Jan 08
Skrevet kl. 14:02

Hej Michael

Må jeg sende dig en PM, jeg har nogle spørgsmål i forhold til det skriver?

Step it up - på facebook

Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 14:04

Ja selvfølgelig Smile

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)