Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan Gør i

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

CMR Fragtfører forsikring.

Der er mange Ponyvognmænd også her på amino. Men Vil da gerne vide hvordan man kan dumpe priserne så kraftigt.

et hurtigt regnestykke: incl moms måned

Bil af nyere dato afskrivning hver måned 6000kr

Løn til mand        210000kr

Diesel                     10000kr

forsikringer CMR fragtføre Ansvar kasko     5000kr

Ialt  42000kr

det vil sige der skal køres godt 3000kr ind pr. dag.

Hvordan kan man så dumpe sine priser på den måde som ponyvognmændene gør for siden.

Enten har man ikke fragtføreforsikring eller så er der noget andet.

Desværre er der ikke nogle regler for Ponyvognmænd, og det er trist...

Man skulle indfører et reglsæt ligesom man har overfor vognmænd med biler over 3500kg. Det er for let at at være vognmand med ponybiler=biler op til 3500kg.

Vognmænd med biler op til 3500kg kan jo snyde så vandet havler....

Ved at DLT arbejder frem at alle vognmænd uanset bil størrelse skal havde en vognmands tilladelse.

Når man har vognmands tilladelse kan man tillade sig at køre fragt for fremmed regning. For at køre med fragt for fremmed regning kræver faktisk at man har en Fragføre ansvars forsikring. '

--------------------------------------------------------------------------------------------

Her er mit spørgsmål:

Hvordan kan man Dumpe priser på den måde som det er idag? for mig er det svært at se det.

men nu kan i jo komme med nogle ideer på hvordan man kan havde en transportforretning med dumpingpriser.

H.H. Fotografen. www.hh-fotografen.dk  Webprogramering. H.H Production Alarmer & Vagtservice

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej TSF-Trading

Jeg tror selv du giver begrundelsen i dit indlæg :-) Jeg har selv en varevogn og kunne principielt slå mig op som vognmand. Lad os antage at jeg alligevel havde købt bilen og kørte rundt i den i privat sammenhæng (det gør jeg netop for at kunne windsurfe).

Hvis jeg nu tømte bilen for windsurfgrej og legede vognmand:

20 arbejdsdage om måneden, 12 måneder = 240 arbejdsdage. Lad os sige 240.000 i årsløn, så skal der kradses 1000 ind om dagen eller 5000 om ugen. Noget mindre end det regnestykke du stiller op... jo jo, jeg ved der er noget diesel og reparation osv. men blot for eksemplets skyld så de runde tal.

Og jo, jeg tror der ville være kunder til det...  folk er desværre ligeglade. De skal have noget transporteret fra A til B og er ligeglade med hvordan det kommer til at foregå - bare det er billigt, varen ikke går i stykker og når frem til tiden. Og det vil den jo gøre i 9 ud af 10 tilfælde. Når det så 10. gang går galt (f.eks. pga. manglende forsikring osv.)...  jamen, så har kunden balladen, men det tænkes der først over til den tid :-)

I den branche jeg er i, har vi principielt samme problemer. Der er masser af leverandører der underbyder konstant. Her er der stor forskel på priserne pga. f.eks. softwarelicencer, supportmedarbejdere, udgifter til husleje osv.

Uanset hvad, så tror jeg at det er det samme i alle brancher.... Der vil altid være nogen der underbyder...

Det eneste man kan gøre er at skille sig ud på kvaliteten af det arbejde der bliver udført. Som altid får man som kunde hvad man betaler for, men det tager tid for kunderne at indse. Samtidig er det hårdt arbejde som leverandør at kunne komme op i den klasse hvor de seriøse kunder søger de seriøse leverandører :-)

Mvh. Anders

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan godt se dit agument Anders. Men det er da bare utroligt at godt 35% af ponyvognmændene ikke har deres forsikringer iorden.

Nu kan man jo bare se at være vognmand med biler over 3500kg skal du havde en vognmands tilladelse. og der er nogle krav der skal opfyldes.

Det er jo også det samme i IT branchen, der er jo også nogle der sætter krav f.eks Microsoft har da nogle krav, for at lege med dem.

Jeg synes bare at i et Samfund som danmark, hvor vi er stolte af Grundloven og demokratiet, at der folk der skider på alt hvad der hedder alm fornuft.

Nu er det ikke for at feje foran min egen dør, jeg startede da også op uden at havde min forsikringer iorden, for jeg ikke viste at en Fragtføreforsikring næsten er et krav for at køre med andres vare. fra A-B. Men da der var en der gjorde mig opmærksom på det skaffede jeg mig sådanne en forsikring.

Den har ikke været i brug inu (7-9-13) '

 

H.H. Fotografen. www.hh-fotografen.dk  Webprogramering. H.H Production Alarmer & Vagtservice

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

jep, og jeg kan skam heller ikke sige mig fri for at have benyttet et stykke pirat-software :-)

Men de - lad os kalde dem "prisbevidste" - kunder som udelukkende går efter prisen er fløjtende ligeglade med licenser og tilladelser og alt muligt andet. Om det så er fra Microsoft, Politiet eller vognmandstilladelses-organet (sorry, ved ikke lige hvem der udsteder sådan nogen tilladelser) det rager dem en høstblomst sålænge de får løst deres opgaver.

Sådan er det - og det tror jeg ikke vi nogensinde kan ændre på :-)

Mvh. Anders

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror Anders har ret, det kan du ikke ændre på.... ikke at det bliver rigtigt af det...... og mht. DTL, ja så er DTL jo til for sig selv og vejleder (vildleder) ofte mere forkert end rigtigt....

De har grundlæggende ikke været i stand til at skaffe andet end et bezinkort og lidt småting til medlemmerne i mange år.... og derfor har det danske vognmandserhverv det som det har.... i gamle dage var de gode vognmænd nogle der selv kunne køre og viste hvordan.... idag skal du være rigtig skarp økonom der kan en del Slaviske sprog for at tale med dine chauffører og service er et fremmedord, men det har vi alle været med til at starte for mange år siden...

Tilladelser er næppe løsningen, med de kabotage regler der er idag i EU og som ligger nede af vejen.... Mit bud er, at transport om få år foregår i store tænkte systemer og fra et call center i Polen eller lignende, først var det chaufførerne, så lagerfolkene og så er de speditørerne....

Udfordringer er der nok af i den branche.... good luck

//

 

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej TFS

Nu kender jeg ikke noget til transport udover det er en ben hård branche.

Men sådan som jeg lige forstår det så mener du forskellen er forsikringen - men hvad dækker dette forsikring over - for mig som kunde?

Jeg går udfra at det ikke er bilforsikringen for det har jo som sådan ikke noget med kunden at gøre?

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

TSF-Trading:

Hvordan kan man Dumpe priser på den måde som det er idag?

Kunne du ik komme med eksempler på de dumpede priser, til alle os ikke "vognmænd", da dit indlæg intet siger om hverken den %-mæssige forskel eller forskellen i kr og øre...

Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

1. forsikeringen: En fragtføreforsikring. er en forsikring der dækker skader på kundens vare som vognmanden køre med.

f.eks du har fået en vognmand til at transportere, en vare til 100.000kr. vognmanden køre galt og smadre bil og vare.

Vognmandens kasko dækker bilen. og fragtføre dækker varen der gået i stykker. Ved at vognmanden ikke har fragtføre skal du hente pengene hos vognmanden. og det vil blive en kamp uden lige.

-------------------

2. pris eksempel.

1stk palle fra rådhuspladsen kbh til århus. det er en kørsel der tager godt 3timer.

Pris hos en vognmand der har forsikring 1410kr ex. moms

vognmand uden forsikring ca. 700-800kr. ex moms

der er ca. 50% i forskel.

H.H. Fotografen. www.hh-fotografen.dk  Webprogramering. H.H Production Alarmer & Vagtservice

Fra odense
Tilmeldt 9. Jul 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

det var godt nok billigt for en pll til århus. Hvis det er en kurer der køre derikte så er det jammerligt billigt

www.iks-logistik.dk

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Når vi får transporteret så sker det ofte i henhold til NSAB 2000. Vi tegner en særskilt forsikring på vores transport hvis vi føler vi ikke vil løbe risikoen.

Jeg kan godt forstå at der er vognmandstilladelse til biler over 3,5t men hvad vil man reelt få ud af at indføre dette for de mindre biler?

De bedste kaffe hilsner
Søren

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)