CMR Fragtfører forsikring. Der er mange Ponyvognmænd også her på amino. Men Vil da gerne vide hvordan man kan dumpe priserne så kraftigt. et hurtigt regnestykke: incl moms måned Bil af nyere dato afskrivning hver måned 6000kr Løn til mand 210000kr Diesel 10000kr forsikringer CMR fragtføre Ansvar kasko 5000kr Ialt 42000kr det vil sige der skal køres godt 3000kr ind pr. dag. Hvordan kan man så dumpe sine priser på den måde som ponyvognmændene gør for siden. Enten har man ikke fragtføreforsikring eller så er der noget andet. Desværre er der ikke nogle regler for Ponyvognmænd, og det er trist... Man skulle indfører et reglsæt ligesom man har overfor vognmænd med biler over 3500kg. Det er for let at at være vognmand med ponybiler=biler op til 3500kg. Vognmænd med biler op til 3500kg kan jo snyde så vandet havler.... Ved at DLT arbejder frem at alle vognmænd uanset bil størrelse skal havde en vognmands tilladelse. Når man har vognmands tilladelse kan man tillade sig at køre fragt for fremmed regning. For at køre med fragt for fremmed regning kræver faktisk at man har en Fragføre ansvars forsikring. ' -------------------------------------------------------------------------------------------- Her er mit spørgsmål: Hvordan kan man Dumpe priser på den måde som det er idag? for mig er det svært at se det. men nu kan i jo komme med nogle ideer på hvordan man kan havde en transportforretning med dumpingpriser. |
Hej TSF-Trading
Jeg tror selv du giver begrundelsen i dit indlæg :-) Jeg har selv en varevogn og kunne principielt slå mig op som vognmand. Lad os antage at jeg alligevel havde købt bilen og kørte rundt i den i privat sammenhæng (det gør jeg netop for at kunne windsurfe).
Hvis jeg nu tømte bilen for windsurfgrej og legede vognmand:
20 arbejdsdage om måneden, 12 måneder = 240 arbejdsdage. Lad os sige 240.000 i årsløn, så skal der kradses 1000 ind om dagen eller 5000 om ugen. Noget mindre end det regnestykke du stiller op... jo jo, jeg ved der er noget diesel og reparation osv. men blot for eksemplets skyld så de runde tal.
Og jo, jeg tror der ville være kunder til det... folk er desværre ligeglade. De skal have noget transporteret fra A til B og er ligeglade med hvordan det kommer til at foregå - bare det er billigt, varen ikke går i stykker og når frem til tiden. Og det vil den jo gøre i 9 ud af 10 tilfælde. Når det så 10. gang går galt (f.eks. pga. manglende forsikring osv.)... jamen, så har kunden balladen, men det tænkes der først over til den tid :-)
I den branche jeg er i, har vi principielt samme problemer. Der er masser af leverandører der underbyder konstant. Her er der stor forskel på priserne pga. f.eks. softwarelicencer, supportmedarbejdere, udgifter til husleje osv.
Uanset hvad, så tror jeg at det er det samme i alle brancher.... Der vil altid være nogen der underbyder...
Det eneste man kan gøre er at skille sig ud på kvaliteten af det arbejde der bliver udført. Som altid får man som kunde hvad man betaler for, men det tager tid for kunderne at indse. Samtidig er det hårdt arbejde som leverandør at kunne komme op i den klasse hvor de seriøse kunder søger de seriøse leverandører :-)
Mvh. Anders