Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Se dit Fly Online !

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg elsker at dele gode links med mine Amino Venner.

Jeg fandt en side på nettet for et par dage siden, hvor du kan se hvilke fly der flyver over dig lige nu, eller rent faktisk se alle fly der flyver rundt i realtime (altså live med auto update!), se hvilke fly der f.eks. flyver over Danmark, du kan se hvor hurtigt de flyver, hvor højt de er oppe og hvor de kommer fra og hvor de skal til!

Jeg er utrolig imponeret over alle disse data som en eller anden gut har lavet, synes det er ret cool at sidde og kigge på disse data på hjemmesiden ved ens computer, og så lidt efter se at flyet flyver over ens lejlighed (dog “lidt” højere oppe) Smile

Link : http://www.flygradar.nu/flygradar.php  det  virker dog kun i en lille del af Europa indtil videre, dog skal det nok komme over hele verden på et tidspunkt.

Lad mig hører om flyradar konceptet?

Med venlig Hilsen

Arlo

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 01:31

Der mangler rigtig mange fly! No

Tilmeldt 2. Jun 08
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 01:35

Remydk:

Der mangler rigtig mange fly! No

Yes Dog virker det perfekt i Danmark, Sverige, Norge, Polen, Samt tyskland ved dog ikke med de andre lande.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:37

Det er utrolig spændende, og et genialt projekt. Jeg har det helt på samme måde som, men jeg tor ikke projektet kommer til at leve meget længe. Jeg tror det vil kunne misbruges af terrorgrupper rundt i verden, hvilket er meget ærgeligt.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 09:26

Klaus Fejer:

Det er utrolig spændende, og et genialt projekt. Jeg har det helt på samme måde som, men jeg tor ikke projektet kommer til at leve meget længe. Jeg tror det vil kunne misbruges af terrorgrupper rundt i verden, hvilket er meget ærgeligt.

Der er vel ikke noget hemmeligt i flyruterne?

// Jesper Skov

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 09:41

Og til dem der er til skibe. :-)

Tilmeldt 2. Jun 08
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 11:44

robertrungholm:

Og til dem der er til skibe. :-)

Tak for linket :-)

Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 17:05

Det er nu ikke korrekt at du kan se alle fly. Du kan se de fly der har en såkaldt Mode-S transponder. For dem der er teknisk interesserede kan man læse mere om transpondere her: http://en.wikipedia.org/wiki/Transponder#Aviation

Man kunne i princippet godt inkludere fly med Mode-C og Mode-A, men det ville bare give en masse "ukendte" fly, da det kun er fly med Mode-S der udsender flyets callsign. Der findes iøvrigt en håndfuld af disse "radar-sider", men nogle fungerer bedre end andre. En anden sjov side (for flynørderne Wink) er flightaware.com.

Nu spørger du også om mere information om konceptet. Jeg har ikke indgående kendskab til det, andet end de må benytte en sekundær radar til at "opfange" Mode-S signalerne. Umiddelbart havde jeg ikke troet at de havde flere sekundære radare fordelt i Skandinavien, men det må de have (hvilket egentlig også står på hjemmesiden). Jeg har lige regnet på det, og én enkelt radar ville ikke kunne opfange signaler helt i Jylland hvis den var placeret i f.eks. Stockholm. Herefter har man så på en smart måde langt informationerne fra flyenes Mode-S ud på Google Maps.

Til at udregne en tilnærmelsesvis rækkevidde (i sømil) af de radiosignaler der bliver brugt til f.eks. VHF-kommunikation til fly kan man bruge formlen 1,25 x SQR(Højde over jorden i fod). SQR betyder i dette tilfælde kvadratroden. Så hvis du befinder dig i f.eks. 40.000 ft så vil du i teorien kunne modtage signaler 250 NM væk (1,25 x 200).

Håber det var brugbar information Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 21:44

Synes det er et enormt lækkert system og har selv benyttet flere af de amerikanske sider tidligere, og kendte slet ikke til den her :o)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)