Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kan give et godt tip?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

I går postede jeg et indlæg på vegne af min kinesiske svigerinde, hvor jeg anbefalede hende til virksomheder, der har brug for en dygtig medarbejder, journalist, kommunikationshjælp, kontaktperson eller lignende i Kina.

Kompetencerne og hendes uopfordrede ansøgning har jeg pastet her nedenfor - så på forhånd tusind tak for jeres tips og gode råd.

Mit spørgsmål er altså: Har I kendskab til nogle danske virksomheder/iværksættere, der kunne bruge en dygtig person med geografisk placering i Shanghai?

Oprindeligt indlæg copy/pastet (http://www.amino.dk/forums/t/64644.aspx):

Hvis din virksomhed eller nogen du kender, har brug for en dygtig medarbejder eller freelancer i Kina, vil jeg gerne give mine bedste anbefalinger til Yang - min kinesiske svigerinde - der både personligt, fagligt, socialt og kulturelt vil være en gave for dig, der har udfordringer på det kinesiske marked.

Hun er uddannet journalist og har arbejdet med projektstyring, PR, salg, forhandling og kreativ tekstforfatning på et par større kinesiske bureauer. Ligeledes har hun erhvervsjournalistisk erfaring fra sin tid som reporter hos Shanghai Business Journal.

Hun har netop sagt sin kommunikationsstilling op og vil derfor være klar til at opstarte et eller flere nye samarbejder med meget kort varsel. Nedenfor har jeg indsat hendes eget 'summary', som hun har sendt mig på engelsk.

Kontakt Yang direkte på engelsk via hendes personlige e-mail qungege@hotmail.com eller mobil (0086) 13918118303. Du er naturligvis også velkommen til at tage kontakt gennem mig: rgm@k-partiet.dk - så sender jeg din mail/forespørgsel videre.

Måske har du brug for en projektmedarbejder, en til at ordne en masse praktisk eller simpelthen bare en dygtig kommunikationsmedarbejder, der ved, hvordan tingene bedst gøres i Kina:

Hvem skal man snakke med? Hvor er det bedst at købe/sælge? Hvad med arbejdskultur og aflønning? Kort sagt en der kan gøre det hele lidt lettere for dig og din virksomhed i Kina:

Looking for new challenges and good management

27-year old hard working, presentable and ambitious Chinese woman with
media experience looking for career opportunities in companies that
focus on and embrace openness and creativity.

Danish companies have a strong reputation for employee satisfaction
and managers who encourage best efforts and meritocracy, and through
my Danish fiancée I have only grown more interested in experiencing a
business culture of open collaboration.

I bring knowledge about the intricacies of the Chinese media and
PR-world, and skill in navigating these, and hope to find an opening
with a company that would welcome a capable addition to its team to
contribute to your business expansion in China.

About me – in brief:

Education: Journalist from Fudan University, Shanghai

Past career highlights:
- Project management and responsibility for various campaigns, road
shows and in store promotions for multinational companies like Nokia,
Kraft and Hershey at the Chinese branch of French market leader
Publicis Dialog (Betterway).

- Creative writing for new web-pages and company presentations as well
as sales/negotiation efforts to attract International venture capital
at Nanjing Trade Company Ltd.

- News reporter for the business paper ‘Shanghai Business Journal’.

English language proficiency: Very good spoken English skills. Less
than perfect in writing.

Contact info: qungege@hotmail.com – Mobile: (0086) 13918118303

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 18:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej René

Kunne det ikke være en idé at gå den anden vej? Hun kunne arbejde for div. Kinesiske handelsfirmaer eller producenter, og hjælpe dem med at komme igang i Danmark?

En anden idé kunne være at hun kunne arrangere ture til de store messer der er i løbet af året. Fordelen for de danske firmaer er at de har en "lokal" med, der kan hjælpe med alt fra forhandling, til gode spisesteder etc.

Ellers så tror jeg det kan/vil være en succes hvis du/i kan komme med et priseksempel. Timepris, projektpris eller andet. Jeg ved der er mange Aminoer der søger varer på Alibaba.com. Forestil dig at jeg leder efter massagestole til mit importfirma. Hun kunne så tilbyde at stå for en screening, dvs., tage kontakt til fx 10-20 producenter, og sortere de mindre seriøse fra. Det kunne da være interessant, men mange er nok afholdende, da det er svært at vide hvad det koster rent økonomisk.

Alternativt så kunne hun jo starte en blog og dele ud af sin vinden, og så prøve at fange kunderne den vej.....

Hilsen Morten

p.s har du set dene tråd: http://www.amino.dk/forums/p/64660/399837.aspx#399837 ?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 20:21

Det er et par rigtig gode idéer, du kommer med, Morten.

Jeg har også foreslået hende at vende den rundt, men da det er i Kina og på det kinesiske marked, hun kan gøre en forskel, skal det være 'den vej rundt'.Mange tak.

Som screener og vejledende konsulent ser jeg også det mest oplagte match, og den vej vil hun sikkert også gå med tiden - men det kunne bare være godt med et par opgaver/leads her fra Danmark til at starte op med sideløbende.

Så ja, hun skal have markedsført sig selv med et website, hvis det skal være som decideret selvstændig, men hun også meget interesseret i eksempelvis deltids- eller fastansættelse for at komme i gang med en dansk/udenlandsk arbejdsgiver.

Betalingen skal naturligvis være fair og i orden for begge parter, men da hun på trods af sin gode uddannelse og erhvervserfaring rent fagligt er i top - ja, så er al begyndelse som semi-selvstændig svær, og derfor skal hun bare have noget at rive i til at starte med.

Kom endelig med flere gode idéer - og helt i top ville det jo være med et par decideret interesserede;-)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 23:16

Jeg har pt outsourcet til en del lande, men har endnu ikke nogen i Kina. Ved du hvilket lønnivau vi snakker om?

På et tidspunkt skal jeg bruge en person der kan hjælpe mig med at skrive e-bøger på engelsk.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 16:25

Rasmus Lindgren:

Jeg har pt outsourcet til en del lande, men har endnu ikke nogen i Kina. Ved du hvilket lønnivau vi snakker om?

På et tidspunkt skal jeg bruge en person der kan hjælpe mig med at skrive e-bøger på engelsk.

Hej Rasmus

Lønniveauet må I hellere selv forhandle om, men indtil hun 'har bevist sit værd', kunne jeg da forestille mig, at I kunne lave en fornuftig opstartsaftale.

Håber stadig at få et par konkrete bud på virksomheder, der kunne have interesse.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 09:35

René Gade Mikkelsen / K-Partiet:

Hej aminoer

I går postede jeg et indlæg på vegne af min kinesiske svigerinde, hvor jeg anbefalede hende til virksomheder, der har brug for en dygtig medarbejder, journalist, kommunikationshjælp, kontaktperson eller lignende i Kina.

Kompetencerne og hendes uopfordrede ansøgning har jeg pastet her nedenfor - så på forhånd tusind tak for jeres tips og gode råd.

Mit spørgsmål er altså: Har I kendskab til nogle danske virksomheder/iværksættere, der kunne bruge en dygtig person med geografisk placering i Shanghai?

Oprindeligt indlæg copy/pastet (http://www.amino.dk/forums/t/64644.aspx):

Hvis din virksomhed eller nogen du kender, har brug for en dygtig medarbejder eller freelancer i Kina, vil jeg gerne give mine bedste anbefalinger til Yang - min kinesiske svigerinde - der både personligt, fagligt, socialt og kulturelt vil være en gave for dig, der har udfordringer på det kinesiske marked.

Hun er uddannet journalist og har arbejdet med projektstyring, PR, salg, forhandling og kreativ tekstforfatning på et par større kinesiske bureauer. Ligeledes har hun erhvervsjournalistisk erfaring fra sin tid som reporter hos Shanghai Business Journal.

Hun har netop sagt sin kommunikationsstilling op og vil derfor være klar til at opstarte et eller flere nye samarbejder med meget kort varsel. Nedenfor har jeg indsat hendes eget 'summary', som hun har sendt mig på engelsk.

Kontakt Yang direkte på engelsk via hendes personlige e-mail qungege@hotmail.com eller mobil (0086) 13918118303. Du er naturligvis også velkommen til at tage kontakt gennem mig: rgm@k-partiet.dk - så sender jeg din mail/forespørgsel videre.

Måske har du brug for en projektmedarbejder, en til at ordne en masse praktisk eller simpelthen bare en dygtig kommunikationsmedarbejder, der ved, hvordan tingene bedst gøres i Kina:

Hvem skal man snakke med? Hvor er det bedst at købe/sælge? Hvad med arbejdskultur og aflønning? Kort sagt en der kan gøre det hele lidt lettere for dig og din virksomhed i Kina:

Looking for new challenges and good management

27-year old hard working, presentable and ambitious Chinese woman with
media experience looking for career opportunities in companies that
focus on and embrace openness and creativity.

Danish companies have a strong reputation for employee satisfaction
and managers who encourage best efforts and meritocracy, and through
my Danish fiancée I have only grown more interested in experiencing a
business culture of open collaboration.

I bring knowledge about the intricacies of the Chinese media and
PR-world, and skill in navigating these, and hope to find an opening
with a company that would welcome a capable addition to its team to
contribute to your business expansion in China.

About me – in brief:

Education: Journalist from Fudan University, Shanghai

Past career highlights:
- Project management and responsibility for various campaigns, road
shows and in store promotions for multinational companies like Nokia,
Kraft and Hershey at the Chinese branch of French market leader
Publicis Dialog (Betterway).

- Creative writing for new web-pages and company presentations as well
as sales/negotiation efforts to attract International venture capital
at Nanjing Trade Company Ltd.

- News reporter for the business paper ‘Shanghai Business Journal’.

English language proficiency: Very good spoken English skills. Less
than perfect in writing.

Contact info: qungege@hotmail.com – Mobile: (0086) 13918118303

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej René

Kender du firmaet Jutland Press?

Det er en dansk, tidligere BT-journalist, som nu er selvstændig erhvervsjournalist og som har bosat sig i Vietnam. Han har opereret på forskellige messer i Kina, hvor han skriver historier for de danske deltagernde virksomheder. Jeg havde ham som regnskabskunde for et års tid siden inden han flyttede permanent. Han hedder Indius Emil Pedersen. Ved ikke, om han kunne være interesseret i et samarbejde med hende som en slags kontaktperson.

Derudover overvejer jeg at samle en database af danske virksomhedsejere i Østen i forbindelse med mit indkøbskoncept, hvor jeg gratis finder leverandører for danske virksomheder. Jeg ved at hun ikke er dansker, men kunne være en interessant kontaktperson at have i min database. Hvis hun vil betale en henvisningsprovision (?), når den tid kommer, vil jeg have hende i tankerne/databasen.

Michael Kousgaard

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 11:43

Meget spændende input, Michael. Tak for det.

Jeg har sendt linket til tråden videre, så hun selv kan kontakte de personer der generelt nævnes eller selv skriver herinde. Det bliver naturligvis på engelsk.

Du må endelig have hende i tankerne - og I andre aminoer:

Kom endelig med flere gode råd!

På forhånd mange tak.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)