Hej aminoer I går postede jeg et indlæg på vegne af min kinesiske svigerinde, hvor jeg anbefalede hende til virksomheder, der har brug for en dygtig medarbejder, journalist, kommunikationshjælp, kontaktperson eller lignende i Kina. Kompetencerne og hendes uopfordrede ansøgning har jeg pastet her nedenfor - så på forhånd tusind tak for jeres tips og gode råd. Mit spørgsmål er altså: Har I kendskab til nogle danske virksomheder/iværksættere, der kunne bruge en dygtig person med geografisk placering i Shanghai?
Oprindeligt indlæg copy/pastet (http://www.amino.dk/forums/t/64644.aspx): Hvis din virksomhed eller nogen du kender, har brug for en dygtig medarbejder eller freelancer i Kina, vil jeg gerne give mine bedste anbefalinger til Yang - min kinesiske svigerinde - der både personligt, fagligt, socialt og kulturelt vil være en gave for dig, der har udfordringer på det kinesiske marked. Hun er uddannet journalist og har arbejdet med projektstyring, PR, salg, forhandling og kreativ tekstforfatning på et par større kinesiske bureauer. Ligeledes har hun erhvervsjournalistisk erfaring fra sin tid som reporter hos Shanghai Business Journal. Hun har netop sagt sin kommunikationsstilling op og vil derfor være klar til at opstarte et eller flere nye samarbejder med meget kort varsel. Nedenfor har jeg indsat hendes eget 'summary', som hun har sendt mig på engelsk. Kontakt Yang direkte på engelsk via hendes personlige e-mail qungege@hotmail.com eller mobil (0086) 13918118303. Du er naturligvis også velkommen til at tage kontakt gennem mig: rgm@k-partiet.dk - så sender jeg din mail/forespørgsel videre. Måske har du brug for en projektmedarbejder, en til at ordne en masse praktisk eller simpelthen bare en dygtig kommunikationsmedarbejder, der ved, hvordan tingene bedst gøres i Kina: Hvem skal man snakke med? Hvor er det bedst at købe/sælge? Hvad med arbejdskultur og aflønning? Kort sagt en der kan gøre det hele lidt lettere for dig og din virksomhed i Kina: Looking for new challenges and good management Danish companies have a strong reputation for employee satisfaction I bring knowledge about the intricacies of the Chinese media and Education: Journalist from Fudan University, Shanghai Past career highlights: - Creative writing for new web-pages and company presentations as well - News reporter for the business paper ‘Shanghai Business Journal’. |
Hej René
Kunne det ikke være en idé at gå den anden vej? Hun kunne arbejde for div. Kinesiske handelsfirmaer eller producenter, og hjælpe dem med at komme igang i Danmark?
En anden idé kunne være at hun kunne arrangere ture til de store messer der er i løbet af året. Fordelen for de danske firmaer er at de har en "lokal" med, der kan hjælpe med alt fra forhandling, til gode spisesteder etc.
Ellers så tror jeg det kan/vil være en succes hvis du/i kan komme med et priseksempel. Timepris, projektpris eller andet. Jeg ved der er mange Aminoer der søger varer på Alibaba.com. Forestil dig at jeg leder efter massagestole til mit importfirma. Hun kunne så tilbyde at stå for en screening, dvs., tage kontakt til fx 10-20 producenter, og sortere de mindre seriøse fra. Det kunne da være interessant, men mange er nok afholdende, da det er svært at vide hvad det koster rent økonomisk.
Alternativt så kunne hun jo starte en blog og dele ud af sin vinden, og så prøve at fange kunderne den vej.....
Hilsen Morten
p.s har du set dene tråd: http://www.amino.dk/forums/p/64660/399837.aspx#399837 ?