Hej med jer Sagen er den at jeg gerne vil ud og arbejde som latterinstruktør, som ejg er uddannet til, og dertil tænkte jeg at det er oplagt med et firma :) Jeg er under uddannelse til professionsbachelor i ernæring og sundhed med speciale i human ernæring, og med min uddannelse vil jeg have muligheden for bl.a. at kostvejlede. Jeg ønsker at kostvejledningen (og hvad der ellers må dukke op af sundhedsfremmende og forebyggende ideer) skal inddrages i firmaet senere hen. Jeg har haft kigget på nettet, men synes stadig jeg mangler lidt svar. Det mine spørgsmål er: 1. Når jeg skal moms-registreres (det kan jeg lige så godt få ordnet, nu når jeg er igang), hvilken kategori skal jeg ind under? Er der nogen man kan ringe til, som kan hjælpe en videre ? 2. Jeg har hørt at alt efter hvilken region man hører ind under, så er der forskellige "regler", fx for sundhedsfremmende virksomheder. Er det kommunen man ringer til, som vurderer om min virksomhed er sundhedsfremmende? Det var alt for nu. Håber at jeg har skrevet det forståeligt, ellers må I lige sige til :) På forhånd tak for hjælpen
|
alt der har med moms og beskatning kan du få svar hos skat. de er til for at hjælpe. så er du tvivl om hvilken branche du høre til kunne du høre hvad skat mene. der er jo også nogen der ikke skal betale moms. og du behøver ikke at være registreret med moms hvis du tjener under 50.000,-
spørgsmål 2 ved jeg ingen ting om.
Bonita