Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed ~ Latterinstruktør

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Sagen er den at jeg gerne vil ud og arbejde som latterinstruktør, som ejg er uddannet til, og dertil tænkte jeg at det er oplagt med et firma :) Jeg er under uddannelse til professionsbachelor i ernæring og sundhed med speciale i human ernæring, og med min uddannelse vil jeg have muligheden for bl.a. at kostvejlede. Jeg ønsker at kostvejledningen (og hvad der ellers må dukke op af sundhedsfremmende og forebyggende ideer) skal inddrages i firmaet senere hen.

Jeg har haft kigget på nettet, men synes stadig jeg mangler lidt svar. Det mine spørgsmål er:

1. Når jeg skal moms-registreres (det kan jeg lige så godt få ordnet, nu når jeg er igang), hvilken kategori skal jeg ind under? Er der nogen man kan ringe til, som kan hjælpe en videre ?

2. Jeg har hørt at alt efter hvilken region man hører ind under, så er der forskellige "regler", fx for sundhedsfremmende virksomheder. Er det kommunen man ringer til, som vurderer om min virksomhed er sundhedsfremmende?

Det var alt for nu. Håber at jeg har skrevet det forståeligt, ellers må I lige sige til :)

På forhånd tak for hjælpen

Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Brazil Event Skrevet kl. 12:29

alt der har med moms og beskatning kan du få svar hos skat. de er til for at hjælpe. så er du tvivl om hvilken branche du høre til kunne du høre hvad skat mene. der er jo også nogen der ikke skal betale moms. og du behøver ikke at være registreret med moms hvis du tjener under 50.000,-

spørgsmål 2 ved jeg ingen ting om.

Bonita

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:43

Tusind tak for hjælpen :) Måske dit svar kan bruges til at besvare mit andet spørgsmål.

Fra Hou, odder
Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 19:36

Bonita:

de er til for at hjælpe.

*host host*

Tilmeldt 20. Aug 08
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 20:57

Bonita:

de er til for at hjælpe.

Hils på undercover SKAT medarbejder Stick out tongue

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:00

Så kan du måske være behjælpelig med besvarelse af beskatning og CVR-kategori? :)

Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Brazil Event Skrevet kl. 21:58

jeg er sikker på at skat vil svare dig. så må andre om deres erfaring med skat. de vejleder dig nok ikke i hvordan du syder i skat og den slags. men kommer med fakta som alle skal forholde sig til om de vil eller ej.

jeg ved godt at det er meget provokerende for nogen selvstændig at høre at skat er til for at hjælpe ;-)

men jeg går altså til den faktiske kilde når jeg har brug for svar og jeg bliver også ved med at spørger dem til jeg er tilfreds med svarende og det er altså gået meget godt med skat. ikke sagdt at man altid skal tage deres første svar for gode vare, fordi de selv kan være i tvivl.

Bonita

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:05

Vedr. punkt 2: Måske tænker du på reglerne om, at virksomheder inden for helbredsydelser ikke skal betale moms men lønsumsafgift (hvilket gør det hele billigere, hvis kunderne er private borgere)? I så fald er din latterinstruktøruddannelse ikke tilstrækkeligt, der skal dokumenteres over 600 timers undervisning i antatomi, fysiologi, sygdomslære og tilsvarende fag, men SKAT kan give dig den nøjagtige liste - det er også hos SKAT du i givet fald skal godkendes til momsfritagelsen. Jeg har aldrig hørt om, at der skulle være forskel fra region til region.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:51

Bonita:

jeg er sikker på at skat vil svare dig. så må andre om deres erfaring med skat. de vejleder dig nok ikke i hvordan du syder i skat og den slags. men kommer med fakta som alle skal forholde sig til om de vil eller ej.

jeg ved godt at det er meget provokerende for nogen selvstændig at høre at skat er til for at hjælpe ;-)

men jeg går altså til den faktiske kilde når jeg har brug for svar og jeg bliver også ved med at spørger dem til jeg er tilfreds med svarende og det er altså gået meget godt med skat. ikke sagdt at man altid skal tage deres første svar for gode vare, fordi de selv kan være i tvivl.

Bonita

Jeg er ikke helt med på hvor du vil hen. Jeg spørger om råd, fordi at jeg er helt grøn på dette område. Jeg er bestemt ikke provokeret af at høre at jeg skal betale skat, men jeg forundres over din generalisering, som jeg tolker din udtalelse som ("jeg ved godt at det er meget provokerende for nogen selvstændig at høre at skat er til for at hjælpe ;-)"). Internettet er desværre et nemt sted at misforstå hinanden på, og jeg ønsker ikke misforståelser :)

Tak fordi du gav dig tid

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:54

Anette Sand/Regnskabsskolen:

Vedr. punkt 2: Måske tænker du på reglerne om, at virksomheder inden for helbredsydelser ikke skal betale moms men lønsumsafgift (hvilket gør det hele billigere, hvis kunderne er private borgere)? I så fald er din latterinstruktøruddannelse ikke tilstrækkeligt, der skal dokumenteres over 600 timers undervisning i antatomi, fysiologi, sygdomslære og tilsvarende fag, men SKAT kan give dig den nøjagtige liste - det er også hos SKAT du i givet fald skal godkendes til momsfritagelsen. Jeg har aldrig hørt om, at der skulle være forskel fra region til region.

Ja det kan godt være at det er det jeg har tænkt på.

Tusind tak for hjælpen, det hjalp på min forståelse. Jeg ringer til SKAT og forhører mig ad.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)