Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontor baseret på trådløst internet?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Christianshavn
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Idet vi skal flytte kontor inden for de næste par uger, håber vi, at I kan hjælpe med et spørgsmål.

Tillader nutidens teknik, at man sikkert og effektivt kan smide både firmaets internet og IP telefoni på en trådløs forbindelse.

På forhånd tak!

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:16
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Thomas:

Tillader nutidens teknik, at man sikkert og effektivt kan smide både firmaets internet og IP telefoni på en trådløs forbindelse.

Nej!

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:19

Mikkel Mikjær Christensen:

Thomas:

Nej!

Lige mine ord Yes

Det bør du holde dig langt fra.

Jeg vil generelt anbefale, at trådløst netværk kun benyttes til mobile enheder - i praksis aldrig til stationære computere, aldrig til servere eller IP telefoni.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 10:44

Hvis ikke I havde IP telefoni ville jeg sige måske.

Min erfaring med IP telefoni er, at man ikke skal spare på noget hvis man skal have den stabilitet og kvalitet som en gammeldags telefon giver.

Server og andet infrastruktur skal altid kables på traditionel vis.

Når vi så kommer til bærbare og stationære kan man godt få en god trådløs løsning. Du skal dog glemme alt om Linksys, D-link og hvad konsumprodukterne ellers hedder. Jeg ville selv vælge Cisco og en erfaren konsulent. Trådløst internet der ikke giver problemer koster mange penge, men det er langt billigere end kabling.

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 10:59

Som udgangspunkt vil jeg altid anbefale kablet forbindelser på et kontor og trådløst som et fornuftigt alternativ som fobindelse, hvor der ikke er mulighed for kabel.

Men direkte at fraråde det som andre gør i denne tråd vil jeg ikke. Der til har jeg arbejdet for længe med trådløst netværk. Det er klart at sikkerhed skal tænkes ind i løsningen fra start, og med den rigtige opsætning ser jeg ingen problemer i at køre f.eks. Internet og IP telefoni over en trådløs forbindelse. En trådløs forbindelse kan sagtens gøres sikker med løsninger som RADIUS, EAP og AES.

Det man skal huske med trådløs teknologi er stabiliteten kan ændres sig fra dag til dag. F.eks. kan naboen opsætte udstyr, som f.eks. benytter samme kanaler og dermed forstyrre dit setup og gøre det ustabilt. Derfor kan det være et problem at lave en komplet trådløst løsning.

En anden parameter man også skal have med er at trådløst netværk giver begrænset båndbredde ifht. kablet netværk. Flytter man store filer/meget data mellem enheder, så kan trådløst netværk hurtigt vise sig at være en flaskehals.

Da du ikke forklarer noget om hvad det er du helt nøjagtigt har i tankerne, så er det svært at give dig et konkret råd....

Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:01

Du kan ikke lave QoS på trådløs netværk, hvorfor jeg bestemt ikke vil anbefale dette.

Jeg arbejder selv med IP Telefoni til dagligt, hvorfor jeg på det kraftigste vil understrege at du skal have QoS for at få en ordentlig kvalitet

http://da.wikipedia.org/wiki/QoS

Ellers tag fat i NORRIQ's kommunikationsafdeling og lad dem hjælpe dig! +45 70210338

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)