Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webportal/socialt netværk - hvad er den bedste løsning?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer!

Jeg går og leger lidt med en idé, som kræver udarbejdelsen af en webportal/socialt netværk, men jeg er på bar bund, hvad angår teknikken. Jeg har udarbejdet en del hjemmesider og web-shops, men aldrig en side som bygger på brugerdrevet indhold. Det jeg ønsker er en side som:

- Kan tilgåes uden log-in (hvilket kun giver mulighed for at klikke rundt på siden)

- Har en log-in funktion (som giver adgang til at uploade information i form af tekst og fotos)

- Har en god statistisk-funktion (til internt brug, så vi kan følge med i, hvad der er uploadet, besøgende osv.)

- Giver mulighed for at udsende nyhedsbreve

- Giver mulighed for at lave forsidevisninger med "seneste oprettede indlæg" osv. - lidt ala her på Amino.dk

- Giver mulighed for at "sælge bannerplads"

Jeg har hørt at Ning er et fornuftigt værktøj, men kan det bruges til ovenstående? Og i så fald, kan det så komme til at se "ordentligt" ud, så det ikke oser langt væk af "open source"?

Kender I til andre muligheder, eller er der nogen som har erfaring med sådanne løsninger, hører jeg gerne fra jer. Tak for hjælpen!

De bedste hilsner.
Mikkel Olesen

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 20:02

Det kan klares med joomla!, men det kræver nok, at du sætter dig ordentligt ind i det, og er villig til at installere en række relevante joomla extensions.

Er ikke sikker på, at det er det oplagte stykke software at vælge, men det er i hvert fald et kraftfuldt valg, der ikke "oser langt væk af open source", som du så smukt benævner det Smile

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 20:52

En Joomla-installation, som Rasmus skriver, kan være vejen frem.

Jeg kan anbefale modulet JomSocial i den forbindelse. Jeg har selv brugt det og det er et fantastisk godt værktøj, der omdanner din side til et mine-facebook.

http://www.jomsocial.com/

Det er let at installere og kører på alle webhoteller med php og mysql (selv hos one.com kan det afvikles uden problemer).

Mvh
Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 20:53

Hej Mikkel,

De store CMS'er derude kan alle sammen sættes op med et fuldstændig tilpasset design, så det kan du få til at se ud præcis som du ønsker.

Umiddelbart lyder det som om man burde kunne tilpasse et af open source CMS'erne til at leve op til dine krav. Jeg vil dog anbefale at overlade udsendelse af nyhedsbreve til professionelle, der er simpelthen for mange problemer i at gøre det selv, hvis det skal gøres ordentligt og priserne er meget overkommelige.

Alternativet er at udvikle systemet fra bunden. Det koster mere og tager længere tid - til gengæld kan du få det 100% som du vil have det.

Jeg udvikler normalt tingene fra bunden og har udviklet mange løsninger på den måde, så hvis du har nogen spørgsmål i den forbindelse er du velkommen til at spørge her eller via mail - jeg kan fanges på jacob@incremental.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)