Du skal finde ud af hvad du skal bruge systemet til da der er hundredevis af systemer der kan hvad du skriver der. Nogle er gode og andre er ikke.
De tre mest brugte systemer i verden er;
Salesforce.com
nemt at starte op med og du betaler hver måned. Systemet har mange tilhængere, men det er efter min mening det klart dårligste CRM system jeg nogensinde har arbejdet med.
ACT
Billigt og klart det der har flest brugere. Jeg brugte det i ACT2000 versionen og det er super enkelt og giver rigtig god styring af dine individuelle opgaver. Outlook integrationen var ikke super på det tidspunkt - det skulle den være blevet siden.
Systemet har fantastisk integration til telefon - ved nr-id så laver det screen pop hvis nogen ringer ser du deres information med det samme (dyrt at få lavet med de andre systemer)
Goldmine
Dette er et utrolig fleksibelt system der kan automatiseres til en fantastisk grad. Det har indbygget Intranet, og en velfungerende email klient som ikke angribes af vira. Nyeste version har også service modul mm. Jeg er meget begejsteret for dette system som jeg bruger og kommer til at bruge i en virksomhed jeg starter - men det er ikke så brugerenligt som ACT
Det norske system Superoffice (danmarks mest brugte) har jeg tidligere benyttet. Det er et godt system, mere brugervenligt end de 3 ovenstående, men også med begrænset funktionalitet. Det er det mest brugervenlige system jeg har har mødt.
Hvis du er i tvivl ville jeg starte med ACT
MVH jens