Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Daytrading - Nogen der kan fortælle mig lidt?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen!

Jeg er stadig for ung til at investere i aktier m.m. Men jeg er utrolig interesseret I det, så jeg kunne godt tænke mig at vide en del om hvordan det foregå, både daytrading, men også bare almindelige investeringer.
Altså som jeg forstår det er en daytrader en der sidder og følger med hele dagen på aktie markedet og køber og sælger.
Og jeg vil helst bare "Arbejde" med almindelige investeringer, hvor jeg investere i f.eks Danisco og følger med og sælger når kurs differencen er stor - I forhold til da jeg købte.

Nogen der kan fortælle mig en smule om hvordan hele det system foregår? :)

Mathias

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 18:47
Tilmeldt 26. Apr 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 18:53

Remydk:

Prøv NordNet

Han siger han er for ung til at investere, så han er sikkert under 18 og kan dermed ikke indgå aftaler og oprette depot hos Nordnet.

Nordnet er fremragende, med gratis realtidskurser i norden og nogen indeks i EU. Derudover er det brugervenligt, mulighed for shorthandel, gearing, nogle få TA-muligheder, nemt at lave markedsordrer (SL /TP), lav kurtage. Der er massere at skrive om, så det er derfor nemmere at prøve det..

Jeg bruger Nordnet til flere men mindre handler i løbet af ugen, hvor jeg har en langsigtet Portefølje som kører over min bank..

Anden mulig handelsplatform kunne være Etrade eller Saxo Bank

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 19:07

Jeg har handlet aktier siden jeg var 16 år så det er ingen hindring.

Bare smid nogle penge ind og kom igang.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Skrevet kl. 19:12

Jeg er på samme alder som du begyndt Remy.
Men, Hvordan gjorde du?

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 19:19

Den gang skulle man ringe til banken for at handle. Surprise Jeg tog bare min far med i banken og fik lavet en aftale ikke særligt svært.

Jeg ville få din far til at oprette en konto hos Nordnet. Så kan du nemt og enkelt handle over nettet uden din far. Du kan heller ikke overtrække din konto hvis du ikke laver nogle kredit aftaler osv..

Så overføre du bare dine penge til NordNet og handler! Jeg går ud fra du har lidt mønt at starte for ellers bliver det jo lidt svært Smile

Jeg handler dagligt på Nordnet og det virker fint! Obligationer må du stadig i banke og købe.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Skrevet kl. 19:25

Remydk:

Jeg ville få din far til at oprette en konto hos Nordnet. Så kan du nemt og enkelt handle over nettet uden din far. Du kan heller ikke overtrække din konto hvis du ikke laver nogle kredit aftaler osv..

Så overføre du bare dine penge til NordNet og handler! Jeg går ud fra du har lidt mønt at starte for ellers bliver det jo lidt svært Smile

Jeg handler dagligt på Nordnet og det virker fint! Obligationer må du stadig i banke og købe.

Tak! - Det tror jeg at jeg vil overveje.

Sidste spørgsmål.
Dengang og nu for den sags skyld, hvordan vælger du om du skal købe eller/og sælge - Læser du nyhederne læser analyser etc etc?
Hvordan vil du foreslå at jeg skal starte - jeg regner med at lægge 5000 ,- Også vil jeg se dem forhåbentlig gro :)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Skrevet kl. 19:27

Remydk:

Tak! - Det tror jeg at jeg vil overveje.

Sidste spørgsmål.
Dengang og nu for den sags skyld, hvordan vælger du om du skal købe eller/og sælge - Læser du nyhederne læser analyser etc etc?
Hvordan vil du foreslå at jeg skal starte - jeg regner med at lægge 5000 ,- Også vil jeg se dem forhåbentlig gro :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:33

Reed:

Hej alle sammen!

Jeg er stadig for ung til at investere i aktier m.m. Men jeg er utrolig interesseret I det, så jeg kunne godt tænke mig at vide en del om hvordan det foregå, både daytrading, men også bare almindelige investeringer.
Altså som jeg forstår det er en daytrader en der sidder og følger med hele dagen på aktie markedet og køber og sælger.
Og jeg vil helst bare "Arbejde" med almindelige investeringer, hvor jeg investere i f.eks Danisco og følger med og sælger når kurs differencen er stor - I forhold til da jeg købte.

Nogen der kan fortælle mig en smule om hvordan hele det system foregår? :)

Mathias

Du skal nøje overveje hvordan du vil handle og hvilken risiko du vil løbe...

Daytrading er køb/sælg samme dag, hvor man ofte kører med enten 5x, 10x, 100x eller 1000x gearing. Det er en meget risikofyldt form for handel, hvis man ik har fingeren på pulsen. Har selv gjort det tidligere og det kræver du læser alt og er på hele dagen. 5 min pause kan være fatal, så har du ik tiden, er daytrading absolut ik værd at satse på.

Og når du vælger at købe aktier skal strategien være lagt på forhånd som nævnt. Danisco er en meget langsigtet og "kedelig" investering, hvor profit størrelsen er begrænset. Men den er sikker, så længe der findes EU kvoter på sukkerroer, og så længe de ejer deres aktiviteter (de har jo solgt det meste fra...)

Tilmeldt 26. Jun 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 19:34

Du vil ikke kunne daytrader for 5000 kr. Handelsomkostningerne vil være for store.

På nordnet koster det 30 kr at handle danske aktier. Så det vil næppe kunne svare sig.

Swingtrading er dog en mulighed.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)