Det bedste sted at sælge sin hjemmeside eller sin virksomhed er nok her på amino, her er altid nogle til at hjælpe en så man ikke bliver snydt, glemmer noget eller andre ting og så skal man ikke betale en masse % for at få andre til at sælge for sig.
Det bedste sted at sælge sin hjemmeside eller sin virksomhed er nok her på amino, her er altid nogle til at hjælpe en så man ikke bliver snydt, glemmer noget eller andre ting og så skal man ikke betale en masse % for at få andre til at sælge for sig.
Synes det er godt med nogle alternativer til at sælge websites. Alternativer er altid godt da det skaber konkurrence.
Casper Blom, Hvor står der han har solgt websites derinde? Han deler da bare et link som kunne blive nyttigt for andre (Amino er et meget fedt sted, men hold kæft hvor er der mange kritiske sind herinde)
Ronnie, Jeg er enig, men hvis man bliver snydt i at sælge et website, hvem er det så der er noget galt med - Dig eller "køberen"? Ved enhver seriøs handel tager man da forhandlingen over en kop kaffe, og ved større beløb for en advokat som mellemmand. Man har da ikke mange brikker at rykke rundt med, hvis man bare giver sit site til en ukendt uden nogen form for papirarbejde og bagland. At betale kr. næsten 4.000 handelsgebyr for at sælge et website for 50.000 herinde, er heller ikk helt billigt, men pyt. Jeg vil fortsat benytte Amino virksomhedsbørs, men måske prøve mig ud i det nye site der. Ingen risiko, intet tab
Det var nu heller ikke mig selv jeg mente, jeg ved godt hvordan det skal være, da jeg ikke er helt ny inden for at være selvstændig, det var mere ment til alle de nye som vil prøve kræfter med det, der er ikke noget være ind at komme dårligt fra start.
Nej det er jeg så enig i. Der er nok nogen der har dårlige erfaring med salg/køb af eksisterende sites, så det har du fuldstændig ret i. Her tænker jeg nok mest set fra et personligt perspektiv, da det var sådan jeg gjorde første gang jeg skulle sælge en portal. Kontaktede en advokat, og fik ham til at ordne papirarbejdet. Det havde selvfølgelig sine omkostninger med sig, men better safe than sorry.
Har dog selv været ude for at en person overførte et forholdsvis stort beløb til min konto uden at blinke med øjnene efter aftalt pris - uden personligt face-2-face møde, og her opstod muligheden så for at "snyde" vedkommende. Det lå selvfølgelig ikke til min natur - men sådan er vi mennesker jo - uheldigvis ikke allesammen. Der er jo nogle der udnytter muligheden når den opstår. Personligt researcher jeg alt jeg foretager mig, men der er jo nogle der bare springer ud i det, og derfor forstår jeg godt dit statement.
Jeg synes dog stadigvæk at idéen med det foreslåede website er god, og kan se det er forholdsvis nyåbnet, så mon ikke der også kommer nogle gode råd, artikler o.lign. til hvordan man bearbejder en handel - så alle kan ende med et smil på læben.