Hej,
Nej det er jeg så enig i. Der er nok nogen der har dårlige erfaring med salg/køb af eksisterende sites, så det har du fuldstændig ret i. Her tænker jeg nok mest set fra et personligt perspektiv, da det var sådan jeg gjorde første gang jeg skulle sælge en portal. Kontaktede en advokat, og fik ham til at ordne papirarbejdet. Det havde selvfølgelig sine omkostninger med sig, men better safe than sorry.
Har dog selv været ude for at en person overførte et forholdsvis stort beløb til min konto uden at blinke med øjnene efter aftalt pris - uden personligt face-2-face møde, og her opstod muligheden så for at "snyde" vedkommende. Det lå selvfølgelig ikke til min natur - men sådan er vi mennesker jo - uheldigvis ikke allesammen. Der er jo nogle der udnytter muligheden når den opstår. Personligt researcher jeg alt jeg foretager mig, men der er jo nogle der bare springer ud i det, og derfor forstår jeg godt dit statement.
Jeg synes dog stadigvæk at idéen med det foreslåede website er god, og kan se det er forholdsvis nyåbnet, så mon ikke der også kommer nogle gode råd, artikler o.lign. til hvordan man bearbejder en handel - så alle kan ende med et smil på læben.