Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udgående mailserver

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Apr 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino´er

Et lidt anderledes spørgsmål, men som andre iværksætter så starter jeg naturligvis også med at bruge min egen bærbare pc´er på jobbet.

Når man sender mails fra outlook skal man angive en udgående mailserver. Problemet er blot

at jeg har en udbyder derhjemme,

en anden udbyder på kontoret og

en tredje udbyder til mobildata.

Er der nogen der kender et program eller lignende som gør at man kan bruge den samme udgående mailserver uanset hvor man er eller uanset hvordan man er koblet op til nettet

På forhånd tak

Mvh

Jan Christiansen

Good Vibes Center

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 16:07
De fleste seriøse mailudbydere giver dig adgang at sende mail via deres smtp server via authentication. Problemet er mere at dine LINIEudbydere blokerer for at du kan bruge denne mailserver.
Og sålænge du har udbydere eller abbonements former der blokerer skal du skifte postserver efter hvad for en linie du er på.
Jeg mener dog de fleste erhvervsabbonementer ikke blokerer for det.

Hilsen

Fra Lemvig
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 16:27
Du kan altid sætte en lokal "SMTP" server op på din bærbar...

Jeg bruger selv en VPN forbindelse til en lokation hvor jeg har en mail server til at stå...
Syntes dette var den bedste løsning... osse så ingen sidder og sniffer mine mails hvis man ikke lige har adgang til ssl...

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 17:01
Og sålænge du har udbydere eller abbonements former der blokerer skal du skifte postserver efter hvad for en linie du er på.

Ikke nødvendigvis, et alternativ var at bruge en SMTP server der kørte på en anden port, såfremt nogen af hans internetudbydere blokerer for port 25. Hvis ikke dine internetudbydere blokerer for port 25, så burde du kunne bruge mailudbyderens SMTP server på alle lokationer, og alternativt kan du eventuelt høre dem ad, om de tilbyder en alternativ port.

Hvis du er villig til at betale dig til en løsning, så findes der også udbydere hvor du bare kan leje dig ind på deres SMTP server, som så lever op til de behov du har.

Du kan altid sætte en lokal "SMTP" server op på din bærbar...

Ja du kan altid sætte den op, men det er ikke sikkert du kan bruge den til noget :) Som Markus også er inde på, så findes der udbydere der blokerer for den mulighed.
Tilmeldt 7. Apr 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:54
Hej Amino´er

er der nogen af jer der har erfaring med dette program :

Det ser umiddelbart ud til at kune løse mit førnævnte problem,

men vil lige høre jer inden jeg køber det.

MvH

Jan C / Good Vibes Center

Fra Lemvig
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 00:17
Der findes osse mange OpenSource programmer der kan løse dit problem :)
Sourceforge er et godt sted at lede...

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 07:15

Det ser umiddelbart ud til at kune løse mit førnævnte problem,

men vil lige høre jer inden jeg køber det.

Som udgangspunkt kan det løse problemet, dog kan det ske at en eller flere af de internetudbydere du benytter blokerer for at man kan sætte egen SMTP server op, og i så fald vil det være en ubrugelig løsning for dig.

Du kan evt. prøve at hente Postcast eller hMailServer som et alternativ, så du ikke behøver at betale dig til en løsning.
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 07:43

Alt om både i Danmark

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)