Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvikling/design i udlandet

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en nyt projekt på bedding som skal være et site som har et mere globalt sigte. I den sammenhæng har jeg overvejet måske at få det lavet i udlandet og derfor vil jeg høre om der er nogen der har nogen erfaringer med f.eks. at få udviklere i indien, pakistan eller østeuropa til at udvikle for jer?

- Hvad skal man være obs på?

- Hvordan er priserene reelt i forhold til i DK?

- Kvaliteten?

- Nogle som måske kan sætte mig i kontakt med nogle de har gode erfaringer med i udlandet?

Håber nogen kan være behjælpelige

NIL

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:49

Projektet skal være så stort at du i Danmark ville have behov for mindst 3 udviklere.

Istedet skal du så hyre én udvikler, og tre indere. Så sparer du ca. havlanden lønning :)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:56

Mikkel Mikjær Christensen:

Projektet skal være så stort at du i Danmark ville have behov for mindst 3 udviklere.

Istedet skal du så hyre én udvikler, og tre indere. Så sparer du ca. havlanden lønning :)

Er meget enig.

Det er stort set umuligt at validere den kvalitet du får tilbage med mindre du har en arkitekt/udvikler siddende i Danmark. Rigtigt mange firmaer sætter bare en projektleder på og undre sig derefter over hvorfor alting går galt.

Priser er variende efter kvalitet, du kan evt. overveje services som Elance.com. Du kan jo prøve at smide projektet på, du kan altid lade være med at vælge en leverandør.

Alternativt skal du selv ud og rekruttere udviklere, hvilket også kan være omstændigt. Hvis du synes outsourcing er lige så sjovt som undertegnede, kan du evt. overveje at følge lidt med på min blog: http://my4hours.com.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 13:01

Og en anden lille ting nu hvor jeg så at der også stod "design"...

På trods af at der er hulens mange af dem, så har jeg simpelthen endnu ikke set et Indisk outsoucing firma kunne præstere noget design der så fedt ud. Det ligner alt sammen noget skabelonsagtigt og er generelt bare temmeligt kedeligt. 

Jeg har til gengæld haft succes med at finde designs jeg kunne lide og så kontakte designere bag hvis jeg kunne se at de sad i et "billigt land".

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 13:06

Rasmus Lindgren:
Jeg har til gengæld haft succes med at finde designs jeg kunne lide og så kontakte designere bag hvis jeg kunne se at de sad i et "billigt land".

Tak for svaret. Har du evt nogle af dem jeg må kontakte eller vil du gerne holde dem for dig selv?

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 13:07

Der er mange, der er blevet bidt voldsomt i enden af at sende udviklingsopgaver til udlandet. Den lave timepris kan virke lokkende, men det kræver virkelig meget af dig som kunde hvis du vil gå den vej. Hvis du ikke har rimelig erfaring med softwareudvikling er det bedste du kan gøre at finde en dansk virksomhed - eller i alt fald en virksomhed med danskere involveret, der tilbyder offshoring. Der er et par stykker af den slags herinde, som måske kan være gode bud på det.

Jeg har aldrig selv været med til at sende opgaver til udlandet, men jeg har set resultaterne af folk der har gjort det. Mit generelle indtryk er, at kvaliteten af det leverede ofte har været noget tvivlsom. Der er mange, der får udviklet en første udgave i fjernøsten for derefter at genudvikle den i Danmark, når de finder ud af at, det fundament man har bygget simpelthen har været for dårligt i forhold til de ønsker man har til platformen. Derudover er det mit indtryk, at kulturforskelle ofte gør, at projekter tager væsentligt længere tid i udlandet, end de gør i Danmark.

Så for at svare på dine spørgsmål:

- Man skal være meget obs på kulturforskellene, på at have en meget stram styring af projektet, på at have en helt klar og detaljeret specifikation af, hvad systemet skal kunne og endelig skal man være obs på, at der kan være en væsentlig tidsforskel afhængig af hvor langt væk man placerer opgaven, som gør at kommunikationen bliver meget sværere end, hvis udviklerne sad i Danmark.

- Priserne er reelt lavere end i Danmark. Gode danske udviklere koster let 10 gange, hvad man kan finde dem til i udlandet. Så selv, hvis der skal bruges dobbelt så lang tid i sparer man stadig en del på at lægge produktionen ud i verden.

- Kvaliteten har jeg meget svært ved at tro, at du kan finde ligeså god, som hvis du går til dygtige danske udviklere. Jeg vil gerne overbevises om det modsatte, men hidtil har jeg ikke haft grund til at tro andet.

- Spørg dine potentielle leverandører om referencer ligesom du ville gøre, hvis det var en dansk virksomhed.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 13:46

NIL:

Rasmus Lindgren:

Tak for svaret. Har du evt nogle af dem jeg må kontakte eller vil du gerne holde dem for dig selv?

Desværre. Jeg har brugt en del tid på at finde de personer jeg arbejder sammen med, og vil helst holde dem for mig selv Wink

Men du kan som sagt bruge ovenstående metode til at finde gode designere. Jeg har også prøvet lidt elance, men her synes jeg at kvaliteten er ret svingende og man skal se sig godt for.

Lige nu fokuserer jeg en del på Philippinerne da jeg indtil videre har gode erfaringer her (hyrede min første fuldtid Philippiner d. 1. juli).

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 12:55
Fra KBH/Chiang Mai
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 14:33

Hej Nil

Vi udvikler med stor succes smaa saavel som store projekter, aarsagen er at vi sidder i danmark og paa kontoret i Bangkok, med danskerer saa de kulturalle og sprog barrierer der normalt er ved outsourcing opstaar ikke naa vi laver projekterne.

Du ringer kun til vores danske medarbejder, og priserne afspejler at der bliver programeret i Thailand.

Har du lyst til at vid emere kan du ringe til mig paa 5280 7156 eller kontakt mig paa durina79@gmail.com

Hilsen Michael

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)