Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad sker der i Danmark?

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Atzen:
hvorimod trafikdrab er en ulykke med forholdsvis få samfundsmæssige konsekvenser.

Mener du så hermed det er ok at slå andre ihjel bare det fåregår FULD og med en bil ?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:06

Nu har hårde straffe jo aldrig haft indflydelse på dem, som begår grove lovovertrædelser... Så i stedet for at hæve og hæve og hæve, bør man evt forebygge og hjælpe dem, som vil ud af de miljøer de færdes i...

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 13:06

skal jeg slå en ihjel jeg hader, så tager jeg fandme min bil, en flaske sprut, også hamre jeg den narrøv ned, også slipper jeg med en spiritusdom på cirka INGEN TING! Spiritus er vejen til at slippe fri for lange fængsle domme.. men hey, man ved jo ikke hvad man laver, så arme mand der har kørt en familie ned på 2 børn og kone, og lad manden stå alene tilbage og se spiritusbilisten få 18måneder eller whatever det nu ligger på..

ganske usmageligt.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 13:07

Fashion-Seller:
Så i stedet for at hæve og hæve og hæve, bør man evt forebygge og hjælpe dem, som vil ud af de miljøer de færdes i...

Jeg er enig men hvor lang går grænsen på et tidspunkt må man så sige så længe de ikke er i offentligt run laver de ikke de ting Smile?

/allan

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:10

Allan Hansen:

Fashion-Seller:
Så i stedet for at hæve og hæve og hæve, bør man evt forebygge og hjælpe dem, som vil ud af de miljøer de færdes i...

Jeg er enig men hvor lang går grænsen på et tidspunkt må man så sige så længe de ikke er i offentligt run laver de ikke de ting Smile?

/allan

Enig mit indlæg var nu os meget generelt ment... For forebyggende arbejde findes stort set ik i DK... Lovene trænger til en modernisering og ik kun ændringer eller tilføjelser, så de passer til året 2009 og ik 1800 og grønlangkål...

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 13:15

Jacob Atzen:
hvorimod trafikdrab er en ulykke med forholdsvis få samfundsmæssige konsekvenser.

Glemte lige en ting du mener da seriøs ikke hvis HR X sætter sig i sin bil efter at have indtaget 20 genstande HR X køreud og slår familien Y ihjel er en ulykke ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12898
Skrevet kl. 13:39

Bautik:
skal jeg slå en ihjel jeg hader, så tager jeg fandme min bil, en flaske sprut, også hamre jeg den narrøv ned, også slipper jeg med en spiritusdom på cirka INGEN TING! Spiritus er vejen til at slippe fri for lange fængsle domme..

Nu er der jo ikke kun tale om Spritkørsel men derimod planlagt mord.  Så du vil nu nok ikke slippe særligt billigt i restsystemet.

Men som tidligere nævnt giver mord i Danmark normalt mellem 10år og livstid.

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 13:43

Fordelen ved at give en mand livstid eller dødsstraf for drab er, at så begår HAN i hvert fald ikke kriminalitet igen.

Jeg er tilhænger af hårdere straffe for vold og mord. Det ville være godt for min retsbevidsthed hvis jeg vidste at en eventuel morder fik en straf der står mål med den skade han har forvoldt. Øje for øje, tand for tand.

I øvrigt er jeg også en af dem der mener, at en spritbilist der mejer to folk ned burde dømmes for overlagt mord. Man ved fandeme godt hvad det kan ende med hvis man sætter sig bag rattet med en promille på 2,7. Hvis man ikke er klar over det, så er man da for alvor farlig for samfundet, og så skal man spærres inde alligevel!

Jeg tror faktisk at unge bandekriminelle ville tænke sig om en ekstra gang, hvis de vidste, at de risikerede et nakkeskud fra ordensmagten såfremt man fik fanget dem. Sammenholdt med at Danmark er et land der er så lille, at det er svært at skjule sig i, tror jeg nok det kunne resultere i lidt færre overlagte mord.

Mvh
Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 13:46

Nu må I lige spænde hjelmen... Hvor skal vi hen? Øje for øje?

Med højere straffe kommer også værre forbrydelser - hvis jeg bliver idømt livstid for mord så skal jeg nok sikre mig at jeg ikke bliver fanget.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:49

Peter Holmstrand:

Fordelen ved at give en mand livstid eller dødsstraf for drab er, at så begår HAN i hvert fald ikke kriminalitet igen.

Jeg er tilhænger af hårdere straffe for vold og mord. Det ville være godt for min retsbevidsthed hvis jeg vidste at en eventuel morder fik en straf der står mål med den skade han har forvoldt. Øje for øje, tand for tand.

Jamen så kig på USA og se hvor godt det virker... Kriminaliteten er steget i takt med straffene er sat op!!! Tilfældigt?

Næppe for i takt med straffestigninger følger ofte mindre forebyggende arbejde, og dermed øget problemer!

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)