Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Export fra Scannet til Dandomain shoppen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skulle have været flyttet til dandomain shop for et par måneder siden og der tilbød dandomain er flytte mine produkter gratis, med det resultat, at produkter, billeder, beskrivelser, grupper blev kastet rundt i dandomain systemet så jeg fik en dør med et gulv billed og vindues beskrivelse.. = spild af tid. så pga. det valgte jeg at droppe Dandomain men har stadigvæk frustrationerne mod scannet i mig og nu har jeg besluttede mig for at finde ud af hvor let jeg SELV kan flytte produkterne.

jeg har prøvet at flytte scannet varene over i en csv fil hvor den skiller med et " ; " også har jeg rettet det til så beskrivelserne passer dandomains.. (PROD_NUM;PROD_NAME) etc. og de skulle passe.. men når jeg overføre min fil så kan dandomain ikke finde den..  "Datatypen mangler eller er en ugyldig fil"..

Er der nogen Aminoer der har erfaringer med at selv importere vare fra et andet system til Dandomain, uden Dandomains hjælp?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 22:24

Jeg er med på en lytter, for jeg har længe overvejet at flytte, men ved at det vil giv problemer ...

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:39
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Prøv at kontakte enten Kristian fra Cygnet eller Charlie fra Cyklop Stuido. De er hajer til Dandomain begge to, og laver den slags hele tiden.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 22:41

Thomas Rosenstand:

Prøv at kontakte enten Kristian fra Cygnet eller Charlie fra Cyklop Stuido. De er hajer til Dandomain begge to, og laver den slags hele tiden.

Tak for det Thomas, jeg har taget kontakt til Martin Tygsen som jeg også ved er en haj til det.

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 08:51

Hej Bent.

Du skriver:

Bent A.:
jeg har længe overvejet at flytte

Hvad er dine begrundelser for at flytte fra Scannet til DanDomain?
Fungere din shop ikke godt nok?

Mange fremhæver DanDomain, men er det ikke bare for tiden, de er foran Scannet.
Da jeg i sin tid oprettede min webshop, var der ikke megen tvivl om, at det skulle være Scannet, DanDomain var dengang ikke værd at samle på.
Kunne man ikke tænke sig, at Scannets nye version (som efter sigende skulle komme til efteråret) fik dem bragt foran igen?

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 09:51

Scannet er håbløst gammelt og uforståligt at folk vælger denne shopplatform.

Dandomains system er væsentlig mere nutidigt og giver designere og udviklere meget mere frie hænder.

De 2 bedste shopløsninger jeg er stødt på er Magento & SmartWeb hosted shop.
Fælles for begge systemer er at de er bygget på væsentlig nyere frameworks som giver større brugervenlighed, samt væsentlig bedre design.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 13:12

ShopNord.dk - Knud:

Hvad er dine begrundelser for at flytte fra Scannet til DanDomain?
Fungere din shop ikke godt nok?

Mange fremhæver DanDomain, men er det ikke bare for tiden, de er foran Scannet.
Da jeg i sin tid oprettede min webshop, var der ikke megen tvivl om, at det skulle være Scannet, DanDomain var dengang ikke værd at samle på.
Kunne man ikke tænke sig, at Scannets nye version (som efter sigende skulle komme til efteråret) fik dem bragt foran igen?

Scannets shop fungerer fint, men der er nogle ting som den ikke kan. bl.a kan jeg ikke give dig en samlet rabat hvis du køber 2 produkter eller flere. Kun hvis det er det samme produkt du bestiller flere af, men hvis det er 2 forskellige varianter af samme produkt ja så går den ikke.

Scannet siger at deres nye opdaterede shopsystem kommer til efteråret .... Måske. Den sang har jeg høt på i snart 2 år og jeg har intet set fra dem endnu. De siger også at de beta-tester, men det er ikke muligt at få lov at se så meget som et screen print . så jeg er godt og grundig træt af at vente på det ny system.

Men jeg ved også at man ikke bare skifter udbyder unden problemer så derfor har jeg været tålmodig. Sleep

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 13:18

Bent A.:
Scannet siger at deres nye opdaterede shopsystem kommer til efteråret .... Måske. Den sang har jeg høt på i snart 2 år og jeg har intet set fra dem endnu. De siger også at de beta-tester, men det er ikke muligt at få lov at se så meget som et screen print . så jeg er godt og grundig træt af at vente på det ny system.

Det skulle meget gerne komme inden for kort tid, vi er i hvert fald blevet inviteret over til Scannet for at teste systemet.

// Peter

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 15:10

Bautik:

Er der nogen Aminoer der har erfaringer med at selv importere vare fra et andet system til Dandomain, uden Dandomains hjælp?

Der er nu ikke noget galt med DanDomains hjælp - der er tit masser af hjælp at hente i deres Hjælp. Men når det er sagt, så ja - er der ting der kan drille med import / eksport.

Lige et par guidelines:

• Begræns antallet af felter du roder med. Det mindsker chancerne for fejl betydeligt.
  • Husk at krydse af at slette relationer til produktgrupper når du roder med produkterne. Da den ellers bare tilføjer nye kateogi placeringer og ikke sletter dem du har ændret dem fra.
  • Sørg for den sidste kolonne i excel arket altid er udfyldt. F.eks. PRDO_CAT_ID, da ellers den kan have svært ved at finde ud af om der mangler indhold.
  • Import en linie i første omgang hvis du er usikker. Så slipper du for at sidde og vente i 10 minutter for at se om der er en fejl.

Prøv at sende filen til mig på ks@cygnet.dk så skal jeg nok lige se om jeg kan se hvad der er galt.

Men umiddelbart lyder det til du har glemt første linie, som fortælle systemmet hvilken type fil-import fil det omhandler. Den skal bare skal hedde: PRODUCTS. Desunden skal du huske at gemme i CSV.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)