Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad synes I om idén.?

Side 1 ud af 7 (63 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter en periode hvor jeg lagde idén på hylden, kom jeg i tanke om den igen..
Og denne gang "brænder" jeg meget for den igen.

Det er sådan, at jeg tilbage for 1 år siden, fik lavet en fordelagtig aftale med et firma der har patent på badetøj - Men det specielle ved dette badetøj er, at man kan blive brun igennem det.

Det jeg så stadig har, er at jeg har eneretten til at sælge deres produkter i Danmark.

Men da jeg endnu ikke har foretaget mig snart, ønsker de at høre om jeg stadig ønsker at beholde dette, ellers dropper de aftalen.

Jeg ville høre jeres mening om at sælge sådan et produkt online i DK i første omgang.

Det drejer sig om henholdsvis bikinier + badeshorts til damer og mænd i forskellige designs.

Det smarte ved disse er, at man bliver brun igennem badetøjet, så slut med blege lår, bikini stropper m.m.

Håber at høre respons fra jer.

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 20:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder rigtig kreativt :O)

Jeg syntes du skal lave en forretningsplan for produktet, finde dine mulige salgskanaler, og herved definere hvem du vil sælge produktet igennem.

Så har du mulighed for at vurdere hvad dette produkt vil koste dig i etableringsomkostninger, og hvad udbyttet vil være hvis det bliver populært.

Så få styr på potentialet i produktet, forretningsplan (gerne også gerne en salgs strategi) og så tag din beslutning derefter.

Rigtig god fornøjelse.

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 20:13

Tak for det hurtige svar.

I første omgang overvejede jeg at starte en webshop kun baseret på salg af dette enestående produkt?
Men måske er dette ikke den bedste idé?

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:17

Patrick:

Tak for det hurtige svar.

I første omgang overvejede jeg at starte en webshop kun baseret på salg af dette enestående produkt?
Men måske er dette ikke den bedste idé?

Du skal ud i detailhandlen, ellers bliver det næppe en succes. Folk vil jo gerne se produktet først, og jo flere steder det forhandles, des flere salg vil det typisk os betyde.

Men sæsonen for badetøj er ved at være ovre, så du har da god tid til at planlægge det til næste år...

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 20:19

Det var også først til næste år jeg har i planerne om at lancerer det. Måske allerede til foråret.

Men hvordan skal jeg komme ud til detailhandlerne?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:42

Patrick:

Det var også først til næste år jeg har i planerne om at lancerer det. Måske allerede til foråret.

Men hvordan skal jeg komme ud til detailhandlerne?

De skal ligge i butikkerne fra Februar, da det er der rejsesæsonnen så småt begynder...

Du kontakter de butikker/kæder, som du finder attraktive som forhandlere... Du kan ik læne dig tilbage og vente på de kontakter dig, da de ik kender til dit produkt eller brand...

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 20:44

Endelig!   Big Smile

Jeg læste om "opfindelsen" for længe siden, og har glædet mig til det blev muligt at købe en bikini, der ikke efterlader hvide trekanter rundt omkring på kroppen...   Wink
Men jeg har indtil videre ventet forgæves - og nu ved jeg så hvorfor...   Wink

Det er en helt fantastisk ide, og jeg er sikker på at der er et kæmpe marked for det. Jeg ved ikke så meget om detailhandel, men jeg tænker at det er et spørgsmål om at få produceret nogle bikinier i forskellige designs (husk at du har mange forskellige målgrupper), og så kontakte hovedkontorerne for forskellige butikker, der sælger bikinier og fortælle dem om produktet/produkterne. Jeg er sikker på at de vil være MEGET interesserede i at sælge badetøjet for dig. Jeg tror også at der er et marked for badebukser, men jeg kunne forestille mig at piger går mere op i hvide kanter end fyre, så bikinierne bliver nok dit hovedmarked... Tror jeg...

Mht. prissætning, mindstekøb etc. er jeg desværre ret blank... Men jeg kan ikke forestille mig, at det bliver svært at finde butikker/kæder, der ønsker at sælge det for dig.

Held og lykke med det!
Og go, go, go! Jeg drøner i hvert fald ned for at købe en bikini, så snart du får dem ud i butikkerne...   Wink

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 20:48

Er godt klar over at jeg ikke kan sidde og vente på at butikkerne kontakter mig.

Men tænkte på at starte stille og roligt ud, allerede inden for de næste 3 måneder "Online" for at se hvordan salget går.

Og så hvis det går rimeligt, så tage kontakt til større detailhandler? Eller ville dette være at gribe det helt forkert an?

Til Rie.

Ja første sats bliver også helt klart kvinderne.

Både to delt badetøj og heldragter i forskellige designs.

Vil starte ud med enkelte farver og nogle sommerdesigns som foreløbig er under process.

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 20:51

Mht. at sælge online vs. detail, så står du jo stærkest, hvis man kan købe ad begge veje. Der er et kæmpe marked for online salg af tøj, men mange vil også helst prøve tøjet på, så de kan se, hvordan det sidder, før de køber det.

Hvis du sælger online, skal du være forberedt på at få en god del retur, fordi det ikke lige sidder perfekt, når man prøver det på. Især bikinier og lingeri er lidt tricky at købe online, fordi det er rigtig svært at vide, hvordan det ser ud, når man får det på - om det lige sidder lidt for stramt ved syningerne, om skålens udformning passer til ens bryster osv.. Men jeg er sikker på at der vil være en del salg den vej også...

Under alle omstændigheder er det vigtigt at du har fokus på markedsføring af badetøjet. Produktet sælger jo næsten sig selv, men folk er nødt til at vide at det eksisterer...   Smile

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 20:54

Fokus, fokus, fokus.

Jeg har svært ved at forestille mig at du får succes, med at sælge lidt her, og sælge lidt der. Som jeg skrev tidligere, få lagt en plan - og sæt alle sejl for at indfri de mål der måtte ligge deri.

Side 1 ud af 7 (63 indlæg)