Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ris/Ros til www.buyDScontent.com

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 17. Jul 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne have feedback på www.buyDScontent.com, som der er brugt knap 400 programmørtimer på at udvikle.

Kom med dine kommentarer til brugervenlighed, funktioner, design m.m., så jeg får et arsenal af ønsker til forbedring, når jeg skal i gang med at fintune sitet :o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:53

ADVARSEL - Feedback uden filter:

Brugervenlighed:

·     Navnet er langt fra optimalt - vil på det kraftigste overveje at finde et andet, mere fængende navn. Det skal være nemt at huske og nemt at stave til...

·     Hvorfor er der ikke nogle tydelige kategorier så man kan se produkterne igennem? Det er et stort minus vil jeg mene..

·     "Ups - Siden er tilsyneladende beskadiget" - hilsen Google Chrome og FireFox (skete dog kun én gang)

·     Oplevede langsom load nogle gange

·     Fremvisningen af produkterne er meget fin og fungere godt

·     Funktionerne på siden er gode

·     Sidens design er langt fra brugervenligt 

Design:

Hvis jeg skal være helt ærlig, så dur der ikke ... Er ked af at sige det, men sådan er det bare. Vil ikke begynde at kommentere det, da jeg umiddelbart vil anbefale at ændre det radikalt

Når man laver design til en webshop så gælder det om at skabe tryghed og brugervenlighed - ellers går det ud over bundlinjen, da besøgende ikke vil ende ud med at købe noget som helst.

Selvfølgelig vil du kunne sælge noget selvom designet ikke er super godt - men hvorfor miste kunder pga. shoppens udseende når produkterne er i orden? Og hvorfor spilde penge på markedsføring, hvis kunderne ikke køber noget når de endelig er kommet ind på shoppen?

Har der været en designer ind over eller er det programmørerne, der også har stået for den del af opgaven?

Lidt hård kritik, men du spurgt jo selv :)

Du er velkommen til at ringe mig op eller maile, hvis du vil have en snak omkring design og brugervenlighed af din website.

De bedste hilsner René W.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 17. Jul 09
Skrevet kl. 10:54

ADVARSEL - Svar uden filter.

Navnet er optimalt. Sitet henvender sig til en ret speciel branche, og folk i den branche er vilde med navnet, fordi det siger, hvad det handler om (at alle andre ikke forstår det, er jeg ret ligeglad med)

Kategorier kommer lige så snart jeg har flere film (med 150 film giver det ikke så meget mening endnu).

Mht. design er jeg heller ikke helt tilfreds. Heldigvis kan det ændres med et fingerknips, fordi sitet er programmeret rigtigt.

Hvis du gider, vil jeg gerne have et par eksempler på, hvorfor designet ikke er brugervenligt (ud over det med kategorier)...

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:18

Brian Andersen:
Jeg vil gerne have feedback på www.buyDScontent.com, som der er brugt knap 400 programmørtimer på at udvikle.

Sikke en skøn følelse det må være at skyde sådan noget i luften efter 400 timers arbejde plus det løse.

Brian Andersen:
brugervenlighed

Jeg bliver meget overvældet af forsiden som førstegangsbesøgende. Der er rigtig mange ting man skal tage stilling til og finde ud af hvordan det hele lige hænger sammen. Prøv se på www.istockphoto.com som for et par år siden ændrede deres forside til at blive utrolig simpel. Jeg synes det virker godt.

Man er ikke i tvivl om hvad det drejer sig om. Søgefunktionen er i fokus og kunden er hurtigere videre og se nogle resultater der passer til det kunden ønsker. Hvor jeres forside nu bare viser en omgang tilfældige som ikke nødvendigvis behøver ramme kunden.

Jeg savner egentlig ikke nogen kategorier. men jeg savner større fokus på jeres søgefunktion. Igen kunne man vælge at skelne til Istockphoto.com som har en ufattelig klog søgemaskine. I er allerede godt på vej ved at komme med forslag til forskellige ord når man skriver.

Lad være med at tvinge brugeren til at oprette en konto. Det er bevist med flere undersøgelser at man taber kunder på dette. Har i behov for emailen enten for at emaile det endelige produkt eller lign så skriv det, istedet for at sige kunden får oprettet en konto. 

Betalingsmulighederne er alt for små. jeg kan ikke skelne de forskellige kort fra hinanden. Både oppe i hjørnet og på indkøbskurven. Jeg ved godt kortlogoer er grimme, men de er et vigtigt salgsargument for dig. 

Gennerelt er teksten meget lille på din hjemmeside, når det så samtidig er på en sort baggrund mister du de fleste svagtseende kunder.

Brian Andersen:
funktioner

Super fedt at man kan kører musen over så filmen begynder at spille. Lad der dog gå et halvt sekund eller lign før den starter da det ellers kan virke utrolig irriterende. Jeg oplevede et par gange jeg ikke kunne få en film til at stoppe igen selvom jeg fjernede musen (Chrome / Vista) 

Opening offers - Jeg klikkede på den og forventede at se nogle flotte ting. istedet fik jeg en meget små skrevet lille tekst i hovedet. Jeg tror de fleste ville gå videre uden at læse denne. Når det er åbningstilbud skal der noget mere kapaw på. 

Jeg savner en bedre forklaring på favorites - Forsvinder de når jeg lukker siden ned? er det kun for bruge? en lidt bedre tekst i boksen kunne afhjælpe tvivlsspørgsmål. 

Brian Andersen:
design

Jeg synes ikke designet er det bedste jeg har set, men ej heller det værste. Lad dig ikke skræmme af at de fleste designere vil sige det er tudegrimt. 

Men jeg synes det er for mørkt, siden bliver meget dyster at se på i det lange løb så et forsøg kunne være at få en designer til at hjælpe med et par nye farveskemaer og så prøve at implementerer dem men med samme opbygning. Det kan ofte gøre utrolig meget for et design at farverne spiller. 

Brian Andersen:
når jeg skal i gang med at fintune sitet

Held og lykke!

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 11:31

Hej Brian,

Jeg kan se ideen og konceptet - men syntes at det er utroligt kompliceret pakket ind.
Når jeg åbner jeres side, har jeg meget svært ved at overskue siden, og får mest lyst til at surfe videre.

Nu bruger jeg selv istockphoto i det daglige, og der er virkelig formået at skabe en brugervenlig brugerflade, hvilket gør det nemt at navigere rundt i forskellige medier.

Jeg savner i den grad fokus på brugervenlig og design på jeres side, det hele virker mørkt og en anelse indeklemt, and lets face it, orange og sort is so 2000. :O)

Et godt råd ville være at få en designer, med vægt og kompetence på brugervenlighed designe siden for jer, det vil uden tvivl kunne betale sig ind mange gange.

Vh

Henrik Petersen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:33

Okay hvis du får god feedback fra målgruppen så må jeg underkaste mig navnet :) Det jeg mener er bare at det måske er lidt langt, og så kan det også godt læses som ”buy”D”Scontent”.com – fordi man altid vil se S’et som et forbogstav til de efterfølgende minuskler/små bogstaver. Tænkte også at det måske var unødvendigt at have ordet ”buy” i navnet… MEN det forklarer under alle omstændigheder sidens formål ret godt så fred være med det ;)

BRUGERVENLIGHEDEN:

Prøv at lav et tydelig hierarki så man ved hvad der skal fokuseres på. Nogle store knapper og brugervenlige forklaringer ville være godt. Det gælder jo ikke om at fylde så meget på som muligt, men om at gøre det effektivt – se f.eks Themeforest.net – Der tror jeg du vil kunne hente en del inspiration (ikke i det de sælger, men i selve siden). Apple er også gode til at holde det simpelt på deres website (og produkter) så tag også et kig derinde nu når du er i gang :)

Husk at mennesket er ekstremt visuel - så prøv at undgå for mange små tekster og brug i stedet nogle fede billeder, knapper og animationer som viser et tydeligt hierarki på siden og som guider besøgende på siden.

Følg ham den kloges råd: ”Simplicity is the ultimate sophistication” – Leonardo da Vinci

Du bruger meget mørke farver og gul… Tror du ville få et bedre udtryk over for kunden med nogle mildere farver – de skal jo føle sig velkomne og trygge når de er på din side, så at bruge de samme farver som man finder på diverse advarsels-skilte kan ikke anbefales. Prøv at lav en billedsøgning på ”warning” eller ”caution” på google så tror jeg du kan se hvad jeg mener.

Eneste billede jeg fandt, der talte for den farvesammensætning, var det her ;)
http://resthome.50megs.com/images/caution.jpg

Men nok fra mig… arbejdet kalder!

Skulle du få brug for hjælp fra en kreativ designer, der tror han ved hvad han snakker om, så skriv eller ring - Så ser vi på det :)

Mvh René

27 28 06 19

Renew(snabel-a)webspeed.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 17. Jul 09
Skrevet kl. 11:46

Tak for diverse gode input, d'herrer.

Jeg ta'r arbejdshandskerne på Cool

/Brian

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)