jeg har søsat et fodboldmanagerspil til Facebook. Efter diverse tests har vi nu launchet SAS ligaen med 300 deltagere indtil videre. Med et bduget kan man sammensætte et hold af spillere fra den virkelige liga, og deres præstationer i de rigtige kampe giver points til ens hold. Spillet kan ses her: http://apps.new.facebook.com/fivestarmanager/index.php?m=home&l_id=11
Min plan er at lave enten Premier League, Bundesligaen eller La Liga med en forventning om en 10-20.000 deltagere.
Har i nogen forslag til hvordan man kan lave en indtjeningsmodel på et sådant scenario?
Mine tanker har kredset om bandereklamer, en affiliate shop med fodboldtrøjer oa, salg af virtuelle produkter-
Mange af de spil apps til FB, som f. eks. Mafia wars, Mob wars og diverse fra Zynga kører med et point system der giver nogle extra ting. Pointene kan også købes via et kreditkort. det er måske en mulighed.
Hvis du bruger de rigtige klub og spillernavne skal du nok være opmærksom på rettigheder på de navne. Er ikke sikker på du bare må bruge dem? Men kan da godt være jeg tager fejl.