Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Netværk: hvorfor og hvordan

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 254
Fra  Jobfisk.dk Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at høre i andre Aminoer om jeres erfaring med netværk.

Hvor meget får I ud af det, i forhold til den tid I bruger på det? Er det tiden værd (og hvor meget tid og hvor mange mere eller mindre professionelle netværk er I medlem af)?

Jeg har selv en ide om, at netværk kan give rigtig meget, hvis de bruges rigtig, så det fører til det næste og måske vigtigste spørgsmål:

Og hvordan er I kommet med i disse netværk?

Jeg sidder selv som relativ nystartet, og tænker at et godt netværk, at møde de rigtige mennesker, kan være med til at drive virksomheden endnu længere - give nye ideer og inspiration på samme måde som at jeg kan give ny inspiration til andre i et sådant netværk.

Men hvad skal der til, for at møde disse mange interessante og vidende mennesker som er derude?

Hvad har I af gode erfaringer (og dårlige)?

De bedste sommerhilsner

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 01:30

Netværk kan ikke undervurderes! Jeg synes selv at det er ufattelig vigtigt. Det er vigtigt at man har et netværk som kan hjælpe med diverse opgaver. Fx designer, IT-support,  sælger, leverandør osv.

Alle disse forskellige typer af mennesker gør at det er nemmere at komme i kontakt med de rigtige mennesker.  Du kunne evt. skrive dem ned som du har i dit netværk og finde ud af hvad du syes du mangler.

Så det gælder bare om at komme ud og snakke med så mange som muligt eller evt. starte med finde en masse interessante mennesker her på AminoSmile

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 13:50

Hej Henrik,

Netværk er et vidt begreb - der findes alt fra netværk der handler om personlig udvikling, fx. JCI, og netværk der handler om salg, fx. BNI, Even Weeks, og hvad der ellers er på markedet. 

JCI har jeg fået rigtig meget ud af. Både personligt, karrieremæssigt og salgsmæssigt. I øjeblikket er jeg ude og teste nogen af salgsnetværkene af, men synes egentlig ikke det har været det største hit indtil videre. Even Weeks og Speednetworking(.dk) kan jeg dog godt tale positivt om. Det virkede reelt, men det kommer sikkert også meget an på hvilken afdeling man kommer hen i. 

Netværk er essensielt. Jeg havde aldrig været der, hvor jeg er i dag, uden mit netværk. 

Mange hilsner,

Christian

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 22:28

Jeg har lige som Christian også været med i JCI og har også fået en del ud af det. Ikke så meget salgsmæssigt, men jeg fik da mit sidste job (inden jeg blev selvstændig) via netværket. JCI gør meget ud af personlig- og lederudvikling hvilket jeg i den grad har labbet i mig Smile

Se evt. mere på http://jci.dk

Fra Randers
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 254
Fra  Jobfisk.dk Skrevet kl. 22:34

Lyder interessant - både det med JCI og andre.

Er I selv mødt op til de forskellige netværk eller er I blevet inviteret med af nogle?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 22:52

Personligt fik jeg en invitation af en god kollega. I vores afdeling er det halvt om halvt. Nogle finde os gennem vores hjemmeside, har hørt om os eller bliver inviteret af et medlem.

Fra Vojens
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 08:54

Et godt netværk er guld værd !!! - jeg udgiver et katteblad og i den forbindelse har jeg et ret stort netværk, men jeg skelner også imellem dem.  Der er det store brede netværk, mennesker som jeg har mødt, mailer med o.s.v. - dem som jeg gerne vil holde kontakt med.

Så er der den gruppe hvor jeg har været ude på interview hos dem og hvor jeg kommer tættere på dem som personer - det er også typisk dem jeg kontakter hvis jeg har et emne hvor jeg har brug for et godt tip eller råd.

For et par måneder siden var vi 2 der blev enige om selv at starte en netværksgruppe - finde et par stykker hvor kemien passede.....personerne skulle enten være selvstændige eller vide hvad det vil sige at være selvstændig. Som sagt så gjort - vi skal om små 2 måneder mødes første gang.....vi er p.t. 4 i gruppen. Vores idé er, at vi skal kunne stole på hinanden og lufte alle mulige og umulige idéer - kort sagt inspirere hinanden og evt. også kunne give et velment "spark" hvis der er behov for det. Jeg glæder mig til det - og en af deltagerne har prøvet det før og var meget glad for det.

Kattebladet for hele familien - www.minvenkatten.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)