Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dumme fjols jeg er!! (Moms indberetning)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Denmark
Tilmeldt 25. Nov 07
Indlæg ialt: 262
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Havde 2 firmaer jeg ikke havde noget aktivitet i, i et periode på 1 år, og valgte derfor at lukke dem

Firma A blev lukket 14.03
Firma B blev lukket: 31.01

Jeg snakket med en flink dame hos SKAT der oplyste mig om at fordi virksomhederne var lukket, skulle jeg ikke indberrette mere. (Opfattet det som om hun ville sørger for den stod i 0, sagde til hende at der ingen aktivitet var, og om jeg skulle gøre andet)

Nu modtager jeg 2 breve idag fra skat, med en flot rød stribe i toppen. :-(

Det er selvfølgelig 2 rykkerbreve for manglende indberretning af moms fra 0101 - 3103

Der står i dem, at de har vurderet mit momsskyldigt til 8.000 (Pr. virksomhed)
Der står dog: "Du skal angive moms og betale det korrekte beløb inden fem hverdage. Så snart du angiver det korrekte beløb, bortfalder det beløb, vi har fastsat. Husk, at du også skal angive, selvom momsbeløbet er 0 kr."

Men men men, der står også at;

Du skal også betale afgift og renter

• En afgift på 800 kr., som du skal betale fordi vi har måttet fastsætte et beløb. Du kan betale afgiften sammen med momsbeløbet.
  • Renter for ikke at have betalt til tiden. Du kan få oplyst den aktuelle rentesats hos os. Vi sender dig en opkrævning på renterne.

Skal jeg betale 2 x 800,- nu :( ?
SKAT har lukket for telefonen nu, her hvor jeg ser det:(

Føler mig fandme dum, at stole på SKAT når man ringer til dem...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:17

Ingen tvivl om at du skulle have indsendt en angivelse med 0 kr. for perioden 1/1 2009 og frem til ophørsdagen.

Hvis du vil prøve at slippe for de 2 gange 800,00 så er det kun at prøve at tale SKAT's bedre hjerte.

Held og lykke

Henrik

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 18:19

Jep, tror desværre du hænger på kr. 1600, med mindre du kan få SKAT overbevidst om at de har lavet en fejl.. Og så er det vist nemmere bare at betale.

Du skal lave o-angivelser til SKAT via digital-signatur, tast-selv eller via brev.

Fra Denmark
Tilmeldt 25. Nov 07
Skrevet kl. 18:20

Har selvfølgelig indberrettet med det samme jeg så det, kunne heldigvis finde tastselvkoderne :-)

Men ffs og hvordan kan de nå frem til 8.000 når der INGEN aktivitet har været i over 1 år

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:28

Unavngivet:
Men ffs og hvordan kan de nå frem til 8.000 når der INGEN aktivitet har været i over 1 år

du har fået det man hos skat kalder en  FF'er - en foreløbig fastsættelse. Det fungerer hovedsageligt som et tvangsmiddel til at få dig til at betale, hvis du forholder dig passiv  og ikke indsender angivelser vil beløbet blive  sendt til inkasso hos fogeden. Hvis din omsætning har været større tidligere kunne de såment have sat beløbet væsentligt højere..... Med andre ord et skøn for at få dig til at betale ved kasse 1.

Henrik

Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:29

Hej,

8.000 er en standard-sats, og i øvrigt det mindste beløb, der anvendes når SKAT fastsætter momsen ved manglende angivelser. Hvorvidt du slipper for gebyret eller ej, er svært at sige noget om, men prøv at ansøg om at de frafalder gebyret, og fortæl dem kort og præcist om sagen.

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 18:45

Jeg prøvede samme tur sidste år - de var måske lidt hurtigere til at sætte beløbet til 32.000..

Det er bevidst en måde at få folk til at indberette, eller en lille hentydning hvis man kan sige det på den måde. Og hvis du så ikke gør det, er de heller ikke lang tid om at indkalde dig i fogedretten. :O)

Men syntes nu altid Skat har været til at snakke med.

Jeg prøvede ligesom dig at sende en anmodning om at slippe for gebyret, dog uden held - alt andet ville vel heller ikke være fair.

Fra Randbøl
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 19:18

Må beklageligvis informere dig om, at du lige er blevet kr. 1.600 fattigere, desværre Hmm

Forhold dig aldrig til noget verbalt, men sørg for at få alt på skrift (ikke sikkert det har nogen indflydelse).

Fra Denmark
Tilmeldt 25. Nov 07
Skrevet kl. 18:40

Fik en frisk dame i SKAT til at fjerne de to gebyre, når jeg havde indberrettet med det samme, og fordi at hun godt kunne få det til at passe, eftersom at jeg havde snakket med en anden afdeling, der åbenbart ikke vidst ligeså meget om det ;-)

OH I'M SO HAPPY!!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)