Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sponsering fra spiludbydere....

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke helt om det er det rette forum at spørge i, men har før fået rigtig gode svar herinde, så tænkte der måske var nogen der kunne hjælpe mig.

Med den nye udvikling indenfor spiludbydere, hvor Danske Spil har mistet deres monopol, så er jeg nysgerrig at vide om det nu er lovligt for sportsklubber at reklamere for andre spilvirksomheder end Danske Spil?

Det har før været ulovligt, da disse virksomheder ikke har været lovlige i Danmark, men den regel bliver ændret til efteråret med folketingets nye lov forslag.

http://www.berlingske.dk/article/20090714/politik/907140410/

Håber der er nogen der kan hjælpe mig på dette punkt, da jeg håber at kunne sende sponsor materiale til disse virksomheder og måske få lidt ekstra kroner i vores klubkasse.

mvh Kim Riedel, Hvidovre Attack Floorball Club.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:56

Riedel:

Ved ikke helt om det er det rette forum at spørge i, men har før fået rigtig gode svar herinde, så tænkte der måske var nogen der kunne hjælpe mig.

Med den nye udvikling indenfor spiludbydere, hvor Danske Spil har mistet deres monopol, så er jeg nysgerrig at vide om det nu er lovligt for sportsklubber at reklamere for andre spilvirksomheder end Danske Spil?

Det har før været ulovligt, da disse virksomheder ikke har været lovlige i Danmark, men den regel bliver ændret til efteråret med folketingets nye lov forslag.

http://www.berlingske.dk/article/20090714/politik/907140410/

Håber der er nogen der kan hjælpe mig på dette punkt, da jeg håber at kunne sende sponsor materiale til disse virksomheder og måske få lidt ekstra kroner i vores klubkasse.

mvh Kim Riedel, Hvidovre Attack Floorball Club.

Dem som tror at et sådan lovforslag betyder flere sponsorkroner i klubkasserne mm, må virkelig drømme...

Alle firmaer har et budget for markedsføring, og alle danskere spiller for xxx antal mia kroner. Det er derfor ik et spørgsmål om at spildelen bliver øget, men at markedsandele flytter sig. Og dermed mister klubberne en del af de mange penge, som Danske Spil smider i foreningslivet i DK. Så med andre ord, færre penge fra Danske Spil og flere penge fra udenlandske firmaer, giver i sidste ende samme resultat, og eneste forskel er sådan set om checken kommer fra den ene eller anden spiludbyder.

Men dejligt at der endelig kommer frikonkurrence i DK, en 10 års tid forsent ;D

Tilmeldt 18. Nov 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:01

Det kan helt sikkert give nogle flere sponsorkroner i min lokale klubkasse :)

Vores forbund får fra DanskeSpil, men som klub får vi intet. Derfor er det en oplagt mulighed for os at gå direkte til disse spiludbydere og få en del af kagen.

Problemet for dem har tidligere været at de ikke måtte reklamere, da de blev betragtet som "ulovlige" i Danmark.

Så mit spørgsmål er stadig om disse virkomheder nu kan få lov til at reklamere nu de bliver "lovlige"?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:04

Riedel:

Det kan helt sikkert give nogle flere sponsorkroner i min lokale klubkasse :)

Vores forbund får fra DanskeSpil, men som klub får vi intet. Derfor er det en oplagt mulighed for os at gå direkte til disse spiludbydere og få en del af kagen.

Problemet for dem har tidligere været at de ikke måtte reklamere, da de blev betragtet som "ulovlige" i Danmark.

Så mit spørgsmål er stadig om disse virkomheder nu kan få lov til at reklamere nu de bliver "lovlige"?

Ja og i skal betale mere til forbundet, fordi de får mindre ind... Så i sidste ende giver regnestykket det samme...

Men ja self må de reklamere, når de er blevet lovliggjort, men du vil nok se at det typisk er online, de vil bruge reklamekronerne ligesom idag...

Tilmeldt 8. Sep 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 09:17

Hej Riedel,

Nu er det jo stadig kun et lovFORSLAG:-)

Men jeg tror - ligesom du sikkert gør - at det bliver vedtaget, og så har du helt ret i at de forskellige spiludbydere, som køber sig til licens i DK, vil være potentielle sponsorer ved jer.

Men du kan jo også godt allerede nu kontakte spiludbyderne - det skader jo ikke at være på forkant. Men sørg nu for at have noget at tilbyde spiludbyderne. De vil I den kommende tid bliver bombarderet med tilbud om markedsføring og sponsorater, så vær opmærksom på at jeres klub kan tilføre sponsorerne noget værdi. Og det må gerne være mere end en bande i sportshallen...:-) Sørg for at I skiller jer ud...

Held og lykke.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)