Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem skal betale fragten

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer !

Jeg har en kunde som mener at have en defekt varer. Kunden spørger efter om jeg sender ham en fragt seddel så han ikke skal betale portoen.

Kan det passe jeg skal betale porto frem og tilbage ?

om produktet er defekt eller ej ?

 

Hilsen Kenneth

Hvorfor drømme hvis man kan realisere

Fra Randbøl
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene, at såfremt varen er defekt, så betaler du for, at kunden kan returnere varen, har kunden derimod fortrudt købet, og blot ønsker at returnere denne, så skal han selv afholde omkostningerne til dette.

Fra Århus
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

se der har jeg så den modsatte opfattelse.Det var i kontant.. Firmaet skal betale fragten hvis kunden ønsker at benytte sig af returretten.

Men jeg ved jo ikke om varen er defekt, 80% af de varer jeg får fejler intet. Men er blot en monteringsfejl.

Normalt tager jeg ikke penge for at teste, men det vil jeg til at gøre.

Hvorfor drømme hvis man kan realisere

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på om det er B2B eller B2C, da det hverken fremgår af tekst eller dig signatur...

B2C så hænger du på den.
B2B så er det som regel i første omgang kunden der skal betale, indtil fejlen ved produktet er fundet...

Fra Århus
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

og B2C og B2B er ?

Hvorfor drømme hvis man kan realisere

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Johnsen:
B2C

Salg til private

Kenneth Johnsen:
B2B

Salg til erhverv

Fra Århus
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, det er salg til privat..

 

så jeg skal sende fragt seddel  til kunden

så får jeg varen. Varen fejlet intet.

jeg betaler igen fragt til kunden

altså jeg har brugt 150kr til ingenting..

 

 

Hvorfor drømme hvis man kan realisere

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Alternativt - din kunde fortryder handlen - sender varen retur - og du skal betale 75 kr. i fragt og står måske /måske ikke med en defekt vare , nul salg og en utilfreds kunde.....

Hvis så mange af dine "defekte" varer skyldes at dine kunder ikke kan betjene varen ordentlig burde du måske overveje at kaste lidt tid i at få lavet en ordentlig vejledning.

Jeg forstår din frustation - det tror jeg de fleste af os der har beskæftiget sig med e-handel kan nikke genkendende til....

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Johnsen:

Ok, det er salg til privat..

 

så jeg skal sende fragt seddel  til kunden

så får jeg varen. Varen fejlet intet.

jeg betaler igen fragt til kunden

altså jeg har brugt 150kr til ingenting..

Du kunne evt bede kunde om at lægge ud indtil produktet er undersøgt. Er varen defekt så står du for fragten, men viser det sig at den intet fejler, så er det på kundens regning... Den vil de fleste kunder accepterer og så vil de sikkert evt spørge, om der er noget de kan tjekke inden den sendes...

Med andre ord en win-win...

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)