Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nu min tid kommet!.(Kurer firma.)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, nu har jeg gennem meget langtid, tænkt tænkt og atter tænkt, over hvad jeg kunne tænke mig at lave.

Har haft ideer ligefra rengøring til webshop. Men efter at have fulgt lidt med herinde, har jeg fundet ud af at det jeg godt kunne tænke mig at starte et  kurer firma. bare sådan en lile bi-beskæftigelse ved siden af mit normal job.

Så godt så langt.  Sidder ser her på nettet og leder og leder efter forskellige ting, som jeg evt skal have udfyldt. Nogen der ved hvem man kan snakke med når de gælder opstart i sådan en branche?

eller måske bare nogen der har et link til en side som kunne hjælpe mig lidt på vej? eller andet?

Hilsen 

Mig fra Århus :)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:10

Har du styr på hvem du skal til at slås med i denne branche og om du overhovedet kan være med i det prisleje og serviceniveau dine konkurrenter kan levere?

Angående registrering, så kan du bestille et cvr-nummerwww.webreg.dk

Jeg ved ikke om du skal have vognmandslicens for at køre kurerkørsel.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 5. Jun 08
Skrevet kl. 21:18

Skal kun kører rundt med pakker ikke palle gods.

mellem butikker,Udbringning for webshops, osv. 

Er ikke interesseret i at finde kæmpe firmaer, som jeg så skal køre for.

og har et par andre gode ideér til hvad jeg ellers kan tilbyde af service.

Men takker hvertfald for det hurtige svar :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15082
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:23

Marcfc:

Men efter at have fulgt lidt med herinde, har jeg fundet ud af at det jeg godt kunne tænke mig at starte et  kurer firma. bare sådan en lile bi-beskæftigelse ved siden af mit normal job.

Hvordan vil du drive noget så planlægningsrævende, som bi-beskæftigelse? Er du klar over hvilken fleksibilitet det kræves samt hvor mange timers arbejde et sådan firma vil kræve?

Gør det halvhjertet, og du er døddømt i den branche...

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 21:24

Hej

http://www.fstyr.dk/sw22279.asp

Her er lidt om reglerne om andre praktiske oplysninger.

Du skal også undersøge vedr. forsikringspræmier, det gælder både for bilen og det gods du transporterer.

Det bliver ikke nogen nem opgave på fritidsbasis, også selvom dit nuværende arbejde er af en sådan art at du har fri flere dage i træk. Transportbranchen er meget hårdt presset i disse dage, og iflg. ASE (a-kasse for selvstændige) er der netop nu et boom i registrering af nye ledige i netop denne branche.

En mulighed kunne være, at forhøre dig hos eksisterende kurerfirmaer med selvstændige vognmænd, og få et prospekt på en kontrakt som du så kan vurdere økonomien i, ud fra dine forudsætninger vedr. dine arbejdstider. der kunne måske også findes en vognmand med to biler, hvor den ene er en "færdig bil" med logo, taxameter/scannere osv. men som ikke kan få det til at løbe rundt med en ansat, men heller ikke ønsker at sælge bilen pga. de dårlige priser på bilmarkedet, eller måske endda ikke har råd til at tilbagelevere en leasingbil.

Held og lykke med projektet.

/Michael

Tilmeldt 5. Jun 08
Skrevet kl. 21:36

Hej Fashion-Seller.

Rigtigt!. Men var nok også lidt dårligt formuleret af mig.

Jeg er godt klar over det ikke er noget der er overstået på 5 timer.

på mit fuldtidsjob, laver jeg ikke en skid. ikke fordi jeg ikke vil ... Men der er ikke noget at lave. og det er hårdt når man er vandt til at arbejde 12 timer om dagen.

nu skal jeg kun køre i østjylland, så det er ikke Dk rundt

Tilmeldt 5. Jun 08
Skrevet kl. 21:38

Har fuldtidsarbejde, men kan selv bestemme hvor mange timer. pr dag. dog maks 7,4 : og min 1 time. så er rimlig heldig der.

Men mange tak for det værdiefulde svar! vil da helt klar kigge lidt på det lidt af hvert

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:40

Du kommer blandt andet til at slås med http://www.xpressbudet.dk/

De har en rigtig god kundeservice og en fandens lav pris på levering af pakker i Østjylland.

Du kan jo prøve at regne på om du f.eks. vil kunne matche deres priser, set i forhold til dine udgifter..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 211
Fra  Bravo Media ApS - Webbureau Skrevet kl. 23:39

Hej Marcfc,

Det kunne ikke falde mig ind at skyde din ide ned. men jeg vil gerne dele min oplevelse af transport branchen med dig, 

Jeg drev i sin tid for et par år tilbage en transport virksomhed med flg.

• 5 biler
  • fast kørsel
  • Stabile folk
  • omsætning pr. md. 300.000+ med et samlet månedligt overskud på ca. 45.000

Uden at kede dig med detaljerne kan jeg oplyse at jeg gik på r**** med en samlet gæld på 500.000

Det var dengang at transport branchen ikke var lige så hårdt ramt som den er nu. kan du finde noget bedere så gør det. ellers sørg få at have en fast kundebase før du anskaffer dig bil/biler

mine 5 cents.

Tilmeldt 5. Jun 08
Skrevet kl. 21:22

Har egentlig ligt et spørgsmål....

Mange siger man skal beregne hvor langt man køre hvis man har en transport firma,

Hvordan kan man beregne det?

går vel ud fra jeg skal køre det meste af dagen?

Nogen der har tips/tommelfinger regl eller noget???

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)