Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook kvalitet af klik

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

På det seneste er kvaliteten af klik fra facebook hos mig faldet meget og jeg har studeret klikkenes adfærd når de kommer ind på min computer - jeg vil mene den er meget mystisk.

Ofte lægger de varer i kurven og går til bestillingen, men vil ikke indtaste deres oplysninger af en eller anden årsag - og så slutter det her.

Andre gange kommer de ind på min side for at købe en ekstern harddisk og det ender med at de går hele mit produktsortiment igennem systematisk fra start til slut - med 5-10 secs mellemrum pr. sideskift hvorefter forbindelsen afbrydes.

Jeg ved at hvis man annoncerer på googles indholdsnetværk er der stor sandsynlighed for at man bliver tørret på det groveste af sider lavet kun med det formål at eksponere banners - hvor de f.eks. betaler brugerne for klik. Er der en tilsvarende risiko hos adwords?

Jeg er sikker på at google og facebook og lign. gør hvad de kan for at forebygge snyd - f.eks. opkræver de måske kun penge for rigtige besøgende - og en besøgendes autentitet kan måske måles på aktiviteten på den klikkede side - hvorfor folk skulle finde på at forsøge at simulere en rigtig brugers adfærd - ved at bruge et par minutter på siden og klikke lidt rundt uden at købe noget.

Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 08:48

Ofte lægger de varer i kurven og går til bestillingen, men vil ikke indtaste deres oplysninger af en eller anden årsag - og så slutter det her.

Den fremgangsmåde bruger jeg ofte selv, hvis fragt prisen ikke fremkommer tydeligt, når jeg ligger varen i kurven.
Så går jeg til bestillingen for at se om den er der. Hvis ikke, så er det ikke altid at jeg gider indtaster mine oplysninger, for "bare" at få oplyst en fragt pris.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 08:50

ReneNP:

Den fremgangsmåde bruger jeg ofte selv, hvis fragt prisen ikke fremkommer tydeligt, når jeg ligger varen i kurven.
Så går jeg til bestillingen for at se om den er der. Hvis ikke, så er det ikke altid at jeg gider indtaster mine oplysninger, for "bare" at få oplyst en fragt pris.

Hejsa.

Den eneste grund til jeg synes det er mærkeligt er fordi jeg observerede samme adfærd ved utallige facebook besøgende som bragede ind i stor stil med det samme efter jeg satte min annonce i gang.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 08:54

Facebook er ramt af en del clickfraud, så det bestemt ikke urealistisk at du blir ramt af noget gøgl. Men sandsynligvis er det bare ubeslutsomme brugere..

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:16

følger lige med her.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:35

Jørgen Olsen:

Jeg ved at hvis man annoncerer på googles indholdsnetværk er der stor sandsynlighed for at man bliver tørret på det groveste af sider lavet kun med det formål at eksponere banners - hvor de f.eks. betaler brugerne for klik. Er der en tilsvarende risiko hos adwords?

Adsense er det samme som Adwords. Det afhænger blot af om du er annoncør eller hjemmeside-ejer.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 11:50

Niels:

Jørgen Olsen:

Adsense er det samme som Adwords. Det afhænger blot af om du er annoncør eller hjemmeside-ejer.

Hejsa.

Det ved jeg godt - og det jeg mente var om der var en tilsvarende risiko hos facebook.

Hvad interesse har folk i at lave clickfraud på facebook? At bruge konkurrenters budget op ? Der er vel ingen direkte økonomisk gevinst for gerningsmændene?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:54

Jørgen Olsen:

Det ved jeg godt - og det jeg mente var om der var en tilsvarende risiko hos facebook.

Nååårh... det lød bare ikke sådan :)

Jørgen Olsen:

Hvad interesse har folk i at lave clickfraud på facebook? At bruge konkurrenters budget op ? Der er vel ingen direkte økonomisk gevinst for gerningsmændene?

Det er lige præcis en metode der bruges for at give konkurrenterne en størrer markedsføringsudgift med håb om at de trækker sig fra det medie.. Derved vil man kunne kontrolllere mediet uden at skulle tænke på konkurrenterne.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 13:33

Facebook har for nylig været ramt at ugyldige kliks. Jeg er bl.a. blevet krediteret på baggrund af dette

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)