Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket CMS software anvender I, og hvorfor?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Olsen
Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg vil gerne prøve kræfter af med at lave hjemmesidedesign, og jeg har tænkt mig at anvende et CMS program.

Derfor vil jeg gerne vide hvad I bruger, hvorfor og hvad I kan anbefale til en som ikke har prøvet det før.

Det skal dog nævnes at jeg laver mit design i Adobe Photoshop.

Mvh.
Peter Olsen.

Peter Olsen.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 15:35

Hej Peter,

Hvis jeg var dig ville jeg starte ud med Wordpress. det er rimlig nemt at bruge og har mange funktionaliteter, og sidst men ikke mindst så er der så masse referencer på nettet.

Fordelen ved at bruge Wordpress er at du kan bruge dine design skills til at lave flot design i Photoshop, og så skal du kun tilegne dig evnen til at kode CSS (stylesheets) og HTML samt hvordan man sætter det op i Wordpress i din fritid.

Jeg ville holde fingeren fra Typo3 eller lignende da det kræver noget mere viden.

Når alt det er sagt ville jeg som designer fuldstændig holde mig fra at lave html / css udvikling, i stedet ville jeg bruge en third party som f.eks CSS-Outlet (www.css-outlet.dk) eller 1902 Software's 1902 Express (www.1902express.dk)  Hvis du er god til design så bliv ved det og lad være med at spilde dine kreative kræfter på at fumle med HTML og CSS, du vil med tiden ikke kunne følge med udviklingen og sikkert aldrig kunne tilbyde dine kunder alt det de vil have med mindre du bruger rigtig mange resourcer på det, og der er jo et spørgsmål om det kan betale sig.

Mvh

Peter

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:47

Jeg bruger også wordpress til min hjemmeside er absolut ingen wordpress ekspert med kan godt finde ud af at efterhånden selv at opdatere min side , kan klart anbefale da wordpress , laver unik titler mv.

Der findes uendelige mange plug in du kan installere med one klik download det lige det på computere klik på kontrolpanel og du har et forum , eller en kontakt formular mv.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Olsen
Tilmeldt 25. Jun 09
Skrevet kl. 15:55

Tak for svarene.

Men hvad koster WordPress?

Peter Olsen.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:56

Wordpress er gratis.

Selv bruger jeg Umbraco (som også er gratis - www.umbraco.org) som er et af de bedste systemer. Du kan gøre det hele i administrationen (og her mener jeg også skifte design).

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 16:36
Fra Olsen
Tilmeldt 25. Jun 09
Skrevet kl. 16:39

Jeg syntes også at Joomla! ser godt ud, men jeg har bare haft problemer med at installere programmet?

Peter Olsen.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 16:43

Hvem har du Webhotel hos?

Der kan nemlig opstå problemer hvis de har SafeMode ON da Joomla fungere mest optimalt med SafeMode OFF (også det Joomla! selv anbefaler).

Fra Olsen
Tilmeldt 25. Jun 09
Skrevet kl. 16:46

Kræver det et webhotel for at kunne installere programmet?

(Jeg er ny inden for hjemmesideopsætning. Jeg har knu arbejdet med design, indtil nu. :p)

Peter Olsen.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 19:56

Peter:
Kræver det et webhotel for at kunne installere programmet?

Nej, men det kræver, at der er installeret en Web Server på din PC. Her kan du f.eks. bruge XAMPP.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)