Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google registrerer ikke besøgende

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København N.
Tilmeldt 10. Jul 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Har I også oplevet, at google analytics ikke registrerer besøgende? Som eksempel kan jeg fremsætte, at jeg har en kampagne (annonce-banner) kørende på et site, hvor jeg i OpenX kan se, at der er foretaget et X antal kliks på banneret.  Dette X antal kliks/besøgende bliver imidlertid ikke registreret i Google analytics. Hvordan kan det Være? Har det noget med min sporingskode at gøre?

På forhånd tak for hjælpen.

De bedste hilsener fra

Helle

www.rebuy.dk

Lagersalg, udsalg & tilbud på babyudstyr og babytøj - babypaabudget.dk

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 21:56

Det lyder lidt mystisk. Får du slet ikke nogen besøg registreret de dage, eller får du ikke registreret nogle besøg fra det site?

I nogle tilfælde vil klik på et banner faktisk blive registreret som direkte besøg (hvilket selvfølgelig er utrolig misvisende). Du bør derfor opsætte sporing af kampagner - klik og læs hvordan :-)

En anden ting er at et klik ikke nødvendigvis bliver et besøg. Nogle gange når brugeren knap at se siden inden de trykker tilbage i browseren eller lukker sitet ned. Hvis Google Analytics koden ligger i bunden af siden, så skal hele siden loades før det registreres.

Giver det mening? :-)

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 22:26

Det er ved at være et stykke tid siden jeg har brugt OpenX, faktisk helt tilbage fra da det var phpAdsNew, men er annoncekoden javascript--altså OpenX koden du har kørende? Hvis ikke, kan det var brugeren som ikke har js slået til (som GA benytter)

meh

Fra København N.
Tilmeldt 10. Jul 09
Skrevet kl. 13:57

webanalytiker:

Det lyder lidt mystisk. Får du slet ikke nogen besøg registreret de dage, eller får du ikke registreret nogle besøg fra det site?

I nogle tilfælde vil klik på et banner faktisk blive registreret som direkte besøg (hvilket selvfølgelig er utrolig misvisende). Du bør derfor opsætte sporing af kampagner - klik og læs hvordan :-)

En anden ting er at et klik ikke nødvendigvis bliver et besøg. Nogle gange når brugeren knap at se siden inden de trykker tilbage i browseren eller lukker sitet ned. Hvis Google Analytics koden ligger i bunden af siden, så skal hele siden loades før det registreres.

Giver det mening? :-)

Hej!

Tak for hjælpen og ja, det gav masser af mening:-)

Nej, jeg får slet ikke registreret besøg fra sitet, som jeg reklamerer på. At disse besøg bliver/kan blive registreret som direkte besøg, var jeg ikke klar over - jeg må hurtigst muligt igang med opsætning af sporing af kampagner - tak for linket.

Mvh. Helle

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 17:05

Selvfølgelig :-)

Der er ikke så mange der kender detaljerne bag Google Analytics, på trods af at der er utrolig meget optimering at hente på denne front.

Hvis du vil læse mere om hvorfor din kampagne ikke virker, men registreres som direkte trafik, så er her en uddybende forklaring. Den afslører ikke blot omkring banneret, men generelt forskellig trafik, som bliver registreret som Direkte trafik (eller andet, som det burde hedde). Læs mere på http://actionable-analytics.com/2009/06/direct-traffic-in-web-analytics-is-not-what-you-think-it-i

I forhold til Javascript, så er det typisk maksimalt 1% som IKKE har Javascript aktiveret, så den fejlmargin er ganske lille. Så problemet ligger ikke her.

Har du fået sat kampagnesporing på, og fået udbytte af dette?

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra København N.
Tilmeldt 10. Jul 09
Skrevet kl. 18:22

Hej igen!

Beklager min sene tilbagemelding...I skrivende stund arbejdes der på at få opsat kampagnesporing - jeg giver dig feedback snarest muligt:-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)