Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms til Sverige

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen Smile

Jeg har nu fået 3 kunder i Sverige, og jeg vil lige høre om jeg skal skrive moms på deres faktura ? eller om Sverige høre ind under det samme som nå jeg sender til Tyskland jeg er lidt i tvivl nå nu Sverige ligger her i Norden.

Hjælp mig lige så jeg kan få sendt en faktura afsted  Stick out tongue

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:09

Sverige er medlem af EU - så du skal behandle din faktura som du ville have gjort med en tysk kunde......

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:12

Ronnie:

Hej alle sammen Smile

Jeg har nu fået 3 kunder i Sverige, og jeg vil lige høre om jeg skal skrive moms på deres faktura ? eller om Sverige høre ind under det samme som nå jeg sender til Tyskland jeg er lidt i tvivl nå nu Sverige ligger her i Norden.

Hjælp mig lige så jeg kan få sendt en faktura afsted  Stick out tongue

Det kommer helt an på om det er B2B eller B2C...

Tilmeldt 10. May 09
Fra  Ronnie Skrevet kl. 20:23

Det er kun til firma i Sverige, jeg har lavet det sådan at Svenske virksomheder kan betale beløbet i Svenske kr. rasten af 2009 jeg ved godt at den Svenske kr. kun ligger i ca. 68 øre men så har jeg fået et netværk i Sverige og så ligger min pris godt under de andre der sælger reklame balloner i Sverige og der bliver alligevel/solgt over 30 milo. stk. reklame balloner om året i Sverige.

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:25

Ronnie:

Det er kun til firma i Sverige, jeg har lavet det sådan at Svenske virksomheder kan betale beløbet i Svenske kr. rasten af 2009 jeg ved godt at den Svenske kr. kun ligger i ca. 68 øre men så har jeg fået et netværk i Sverige og så ligger min pris godt under de andre der sælger reklame balloner i Sverige og der bliver alligevel/solgt over 30 milo. stk. reklame balloner om året i Sverige.

Hvis det er til firmaer skal du aldrig opkræve moms, så længe du får deres European VAT number... Skulle et firma ligge udenfor EU, er der aldrig moms på køb uanset hva, og det samme gælder private kunder udenfor EU...

Tilmeldt 10. May 09
Fra  Ronnie Skrevet kl. 20:30

1000 tak for hjælpen Smile

Men hvad nu hvis det er til en privat kunde i Sverige hvad jeg nu ikke tror/håber det bliver skal der så m oms på ?

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:35

Ronnie:

1000 tak for hjælpen Smile

Men hvad nu hvis det er til en privat kunde i Sverige hvad jeg nu ikke tror/håber det bliver skal der så m oms på ?

Har køber ik et European VAT number, skal du pålægge moms, med mindre du selv ønsker at betale denne... Så det er meget vigtigt du tjekker op inden du sender varerne, da det er dig der hænger på regningen i sidste ende...

http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/vieshome.do?selectedLanguage=EN

På ovenstående link kan du alti tjekke om et firmas VAT number er valid!

Tilmeldt 10. May 09
Fra  Ronnie Skrevet kl. 21:07

Det er bare super tak.

Venlig hilsen.

Ronnie 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)