Altså hvis du nu læser pointen i mit indlæg, er jeg sikker på du ville give mig ret. Lige meget om en varer vejer 1 gram eller 20 kg pr stk, så vil det altid være mere fordelagtigt at tage større mængder hjem... Det kan så godt være at din branche endnu ik er ramt af gigant indkøb (hvilket er heldig for dig og alle små der starter op), men det er sikkert kun et spørgsmål om tid, som med alt andet. Og for at referere til dit spørgsmål angående Hylster med nåle, så importerer Chisco dem på livet løs i hele containers af gangen... |
Så er vi tilbage ved min pointe om mængder: Du kender ikke mit marked, og produkterne der. Jeg befinder mig på et nichemarked, hvor det er vigtigt at finde små leverandører/producenter af tingene, så man ikke har det samme som alle andre. Og ja, der er nogle der importerer store partier synåle, og dem kan jeg bare bestille hos en grossist, men der findes også en masse nicheprodukter, som ikke findes hos de store grossister. Og en synål er ikke bare en synål, der er mange forskellige størrelser, og de er beregnet til forskellige formål, og der er ikke mindst mange forskellige kvaliteter. Og de rigtig gode kvaliteter koster, og sælges derfor sjældent i meget store mængder.
Og jo i min branche, findes der grossister, som laver rigtig store indkøb, men de vælger meget sjældent at tage nicheprodukter ind i sortimentet, og det tjener jeg faktisk penge på.