Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til hjemmeside designere og programører - Hjælp med at dømme i denne sag

Side 5 ud af 6 (52 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper G:

Hvis man tror alt kan skrives ned inden projektet er man enten en studerende, ansat i en meget stor virksomhed med store (offentlige) budgetter eller såre simpelt bedre end mig/os.

Jeg tror ikke du fik læst hvad jeg skrev. Det er klart at alt ikke kan skrives ned fra starten, og at kunden sikkert kommer med ændringer undervejs. Jeg mener så at det er leverandørens job at rådgive og gøre opmærksom på omkostningerne ved ændringen, i stedet for bare at arbejde løs og smide en ekstra regning 10% før arbejdet er fuldført - hvorefter han nægter at udføre arbejdet før han får betaling for det ekstra arbejde. I princippet kunne han have krævet 100.000 for det ekstra arbejde, da der ikke løbende har været en dialog omkring omkostningerne.

Jesper G:

Hvis vi antager at første skud, .NET, var et fejlskud og leverandøren erkender dette og starter forfra, er det så fordi de påtager sig et ansvar og dermed leverer en service - eller er det bare bevis på de er uprofessionelle. Jeg synes slet ikke det er entydigt, det har ikke noget med sagen at gøre og det er ikke rimeligt leverandøren skal forsvare sig overfor dette på Amino. Vi kan nok finde masser af fejl, hvis vi virkelig går i gang. Jeg kan også google mig til kritik af CodeIgniter, men det er sagen uvedkommende. Det ville være urimeligt leverandøren skal besvare den slags kritik på Amino med mindre de selv ønsker det.

Ja .NET systemet har antageligt været et fejlskud fra leverandørens side, men det synes jeg ærlig talt ikke er kundens problem. Det er en chance leverandøren har taget, og den gik ikke - det skal kunden ikke betale timer for! Jeg tvivler på at det er kunden der halvvejs igennem har krævet at opgaven skal udføres i et OS PHP CMS i stedet for det system der allerede var påbegyndt.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:29

Jesper G:
Ja, det har jeg jo set i din blog, men timepriserne er ikke det væsentligste ved outsourcing. Det synes jeg er tydeligt i denne tråd og du kan jo starte tråden "Brok over Lundsbys arbejde udført i Vietnam" allerede nu :-)

Det mærkelige ved denne tråd, er at jeg synes det virker som om problemerne ikke rigtigt er outsourcing relaterede. Det virker i højere grad som om, at der er truffet en række uhensigtmæssige beslutninger om teknologi valg med mere. Selvom man kan sige, at kommunikationen ikke fungerer perfekt, så virker det ikke som om det er kulturelt betinget. Jeg tror primært det er et det er spørgsmål om at både kunde og leverandør mangler erfaring med deres respektive roller.

Mht. brok arbejde udført af os i Vietnam, så har vi eksistereret så lang tid(8 år), at vi også har prøvet at havde utilfredse kunder. Det tror jeg egentligt ikke kan  undgås. Man kan ikke gøre alle tilfredse. Men indtil videre har vi været heldige ikke at blive hængt ud offentligt 7-9-13.

Jesper G:

der næsten for lyst til at blogge om outsourcing når jeg læser denne tråd. 

Jeg som skrevet tidligere ville jeg meget gerne læse om dine erfaringer mht. outsourcing.

Tilmeldt 7. Jul 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:37

Hej til Alle

Tak for de mange gode råd.

Er der nogen af jer der kan færdiggøre hjemmesiden.

på forhånd tak

Habib

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6572
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:44

habib:

Hej til Alle

Tak for de mange gode råd.

på forhånd tak

Habib

Skal det være i .NET? Så kan jeg godt kaste et blik på det og give et tilbud.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:19

habib:

Niels stiller et godt spørgsmål. Skal det være .NET eller PHP-versionen?

Er den grundlæggende shop som du ønsker den og kan du lave en samlet liste over hvilke fejl der skal rettes?

// Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 7. Jul 08
Skrevet kl. 09:53

Hej Niels

Jeg er ikke programør, Jeg ved ikke hvad du mener med .NET , Jeg skal bare have den hjemmeside lavet .

Mvh

Habib   

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6572
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:56

habib:

Jeg er ikke programør, Jeg ved ikke hvad du mener med .NET , Jeg skal bare have den hjemmeside lavet .

Det lyder fair nok :)

Jeg kan godt give dig et tilbud på det. Men så skal jeg se dine ønsker og det kode der er lavet.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 7. Jul 08
Skrevet kl. 09:59

Hej Jesper

Jeg kender ikke forskel på .NET og PHP!

Jeg ved ikke hvormange fejl der i hjemmesiden, for fra første test hvor jeg prøvede at uploade produkt i engelsk version , virkede det imen det virkede ikke i den danske version. Og så stoppede vi der - vi har ikke testet alle siderne.

Den der vil færdigøre projektet, skal kigge på det hele og finde fejl og BUGS - og lave det klar.

venlig hilsen

Habib

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 15:40

Hej habib,

Hvis du sender link til den shop der skal arbejdes videre på kan de fleste nok gennemskue om det er PHP eller .NET :O)

Tilmeldt 7. Jul 08
Skrevet kl. 19:36

Hej Henrik

Dette er de 2 links til min hjemmeside, som de arbejdede på, og som min tidligere programør Kim skrev at hvis nogen kunne hjælpe mig ville han stille de nødvendige ting til rådighed.

Frontend: http://d16886125.u227.surftown.dk/index.php

Backend: http://d16886125.u227.surftown.dk/admin/index.php

Username: superadmin

Password: mobile123456

Jeg har kigget i dag på hjemmesiden www.mobilehouse.dk og jeg kan se at nu er den helt nede!  Ovenstående links er opdateringer til www.mobilehouse.dk . Vi har bedt om at få skiftet password og access fra A-business.dk og siden var der efter vi har skiftet password, men idag ser jeg ingen hjemmeside og A-business siger at det kan være pga stringcodes til hjemmesiden!!

mvh

Habib

Side 5 ud af 6 (52 indlæg)