Tør man spørge hvordan, for det lyder godt nok imponerende og billigt :D
Simpelt min kære Watson ... man laver banneret så konkret at folk kun klikker hvis de har en konkret købelyst, behov og kraft. Så betaler man per klik, og man betaler til og med lavt per klik (mener min står til .3$). Jeg har haft et sted mellem 10 og 20 kliks på den konto, og jeg har haft 2 salg, men jeg har haft små 150.000 visninger og det har kostet mig omkring 10$
En anden kampagne har jeg begrænset til folk der arbejder som indkøbere, marketingsfolk, selvstændige mv. og har helt konkret skrevet på annoncen at det koster _mindst_ 3000+moms at komme igang, idag har jeg haft små 10.000 visninger, og 4 kliks, det har kostet mig lidt over halvanden dollar, og har givet ét lead som tilsyneladende vil handle for en 15-20.000kr.
Jeg syntes sq det er smart :)
Alle dem som ellers havde klikket sig ind på siden, og ikke havde bestilt fordi det var for dyrt, kender prisen på forhånd og klikker slet ikke på mit link og koster derfor ikke noget.
Men den procentdel som før ville have klikket på annoncen, har nu istedet set den, og kender nu mit produkt og min pris, og jeg har erobret en lille del af hans hukommelse. Hvis han ser min annonce hver dag i de næste 6 mdr, så håber jeg at når han får brug for mit produkt om 7mdr så husker han mit navn ;)