Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Området er dækket ind med min vare - må jeg skaffe den igennem anden forhandler?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Ikast
Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har efterhånden haft kontakt til en del af de leverandører jeg ønsker at handle med når jeg på et tidspunkt forhåbentlig skal åbne butik.

Dog har jeg fået det svar fra nogle leverandører, at det område jeg ønsker at sælge i, allerede er dækket ind af andre forhandlere.

Da jeg vurderer, at disse varer spiller en rolle for udvalget i min butik og konkurrencen på markedet, vil jeg gerne høre jer, om I tror den går, hvis man kan få kontakt til en der forhandler disse produkter i et helt andet område, og så købe et parti varer af/igennem dem?

Jeg behøver jo ikke reklamere med, at jeg forhandler varen, men så er den der når kunderne efterspørger den.

Er jeg helt ude i hampen med sådan en idé? Er der noget lovgivingsmæssigt som hindrer mig i det?

Der kan selvfølgelig være noget om, at det ikke er etisk korrekt.

Med venlig hilsen

Helle Christensen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:11

Der er intet forkert i det, men hvis du køber hos en anden forhandler, bliver dine priser automatisk højere og kan det så betale sig?

Du følger loven omrkring frit marked, men du vil nok ik være velanset blandt flere af de brands du gør det der med...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:24

Fashion-Seller:

Der er intet forkert i det, men hvis du køber hos en anden forhandler, bliver dine priser automatisk højere og kan det så betale sig?

Indrømmet jeg kender ikke tøj-branchen - men ved da fra egen erfaring at man I nogle andre brancher kan opnå rabat ved samkøb. Kunne man forestille sig at man aftalte strategisk indkøb med en anden forhandler - som du ikke er i umiddelbart konkurrence med.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:26

Henrik Krogh:

Fashion-Seller:

Indrømmet jeg kender ikke tøj-branchen - men ved da fra egen erfaring at man I nogle andre brancher kan opnå rabat ved samkøb. Kunne man forestille sig at man aftalte strategisk indkøb med en anden forhandler - som du ikke er i umiddelbart konkurrence med.

Den går ik i tøjbranchen desværre... Og ud fra teksten lyder det meget til at hun vil starte noget om der eller i en branche lignende den...

Men du kan jo godt købe ind ved en anden forhandler, men er det indenfor tøjbranchen skal du igen passe på, da flere af de større brands mærker deres produkter med unikke numre, så varerne kan spores direkte til den enkelte forhandler!!!

Fra Ikast
Tilmeldt 3. Jul 09
Skrevet kl. 22:06

Tak for jeres svar!

Min tanke var også, at man simpelthen lod den anden forhandler, som man ikke er i direkte konkurrence med, købe et større parti end de har brug for. Om profitten så skal være at man kan opnå en form for rabat pga. mængden, eller om man skal give forhandleren end lille procentdel oveni, det har jeg ikke tænkt nærmere over endnu.

Det er ikke tøjbranchen jeg skal starte op indenfor.

Med venlig hilsen

Helle Christensen

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:18

Altså hvis det er noget mærkevarer, uanset branche, så er det nok svært at opnå rabatter. Og så skal du nok regne lidt på hva den anden forhandler evt skal have ud af at købe hjem for dig, for der er en væsentlig risiko for den pågældende butik.

Men som tidligere sagt, når det er at distributionen foregår, som omtalt så er det altså ik særlig velanset blandt hverken mærker eller forhandlere. Og du bør derfor overveje om denne risiko er værd at løbe... Du kan ødelægge utroligt meget for dig selv i fremtiden, selvom du måske ik kan se det her og nu.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:32

Helle,

Hvad med muligheden for at købe gennem en udenlandsk butik?

Henrik

Fra Ikast
Tilmeldt 3. Jul 09
Skrevet kl. 08:26

Fashion-Seller>> Det er jo lige præcis sådan nogle meninger og viden der er gode at få på bordet! For det giver mig noget at tænke over i forhold til at overveje om eller hvordan jeg skal gøre det.

Jeg har haft kontakt med nogle butikker af samme slags som jeg ønsker at starte, og jeg ved, at hvis en kunde kommer hos dem og spørger efter en vare som de ikke forhandler, så har de et "samarbejde" med en der forhandler det, og så får de den enkelte vare gennem den anden forhandler. Altså ikke noget med at købe større partier, men for at kunden får det de efterspørger, så henter man det simpelthen hos en der har det.

Men det er selvfølgelig noget helt andet med det som jeg tænker i.

Henrik>> Jo det var selvfølgelig en mulighed at undersøge om jeg kan købe det i udlandet! Det havde jeg ikke tænkt på. Jeg må undersøge om jeg kan finde en grossist i udlandet.

Med venlig hilsen

Helle Christensen

Fra Ikast
Tilmeldt 3. Jul 09
Skrevet kl. 10:00

Henrik>> Ved du hvordan jeg skal forholde mig hvis jeg skal købe i udlandet, eks. Sverige eller Tyskland. Går det så som import eller hvordan?

Med venlig hilsen

Helle Christensen

Fra Ballerup
Tilmeldt 11. Jan 09
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 10:13

Hej Helle

Hvad branche snakker vi om? Jeg har sjældent hørt at man ikke vil sælge. Men det forekommer jo.

Mvh Nicolai

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)