Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

div tandting

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jul 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg åbnede et dentallaboratorium for snart 4 måneder siden og har haft svært ved at komme ordentlig igang af flere årsager og søger derfor hjælp.

Jeg kan kort fortælle at jeg er startet fra bunden af og har ikke lånt nogen penge. Jeg har ikke nogen udgifter udover indkøb af materialer og løn til mig selv. Jeg har gjort forskellige tiltag for at gøre reklame for mig selv, bla hjemmeside, bruchure og breve til div tandlæger i nærområdet. Desværre har der ikke været nogen som har bidt på udover mine 3 eksisterende kunder som er familie.

Mit spørgsmål er om der er andre som har stået i samme situation og hvordan jeg bedst muligt anskaffer mig nye kunder?

Der finder i et godt tilbud inden for div tandting.

Mvh Reipurth Dental

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:16

Hvem er din målgruppe?

Er det tandlæger? - Og hvor møder du normalt dem, har de et fagblad du kan annoncere i, deltager de på en årlig messe?

Har du fulgt telefonisk op på det udsendte materiale?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 9. Jul 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:38

Hej Anders,

Ja min målgruppe er tandlæger.

Ja de har et fagblad som jeg selvfølgelig kunne annoncere i.

Det med at følge om på det udsendte materiale telefonisk, er det ikke at presse citronen?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:42

Reipurth Dental:

Det med at følge om på det udsendte materiale telefonisk, er det ikke at presse citronen?

De fleste reagerer ikke på at få en reklame ind af døren, hvis en sælger så ringer op for at spørge til det modtagne materiale, så er chancen for et salg rigtig mange gange større.

Spørgsmålet er nærmere om du vil sælge noget eller ikke sælge noget.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 08:07

Hej

Anders har (desværre) ret i at der ikke er ret mange (om nogen), der af sig selv reagerer på reklamer.

Jeg kan sagtens forstå at du ikke har lyst til at presse dem, men der er jo intet i vejen for at ringe og tjekke om de har modtaget materialet? Og jeg går ud fra at du har noget godt at tilbyde dem, så der er jo intet negativt i lige at tjekke med dem, om det er en god ide for dem at købe dine produkter. Der er jo ingen ide i at sælge dem noget, de ikke har brug for - men hvis det er en fordel for dem at købe det, så er det da også synd, at de ikke opdager det, fordi reklamerne bare ryger i skraldespanden?

Tag en snak med dem og find ud af, om de har brug for dine produkter, om du er dyrere eller billigere end deres nuværende leverandør, om dine produkter er bedre - og om der måske er andre ting, de har brug for (måske mere brug for) end de ting, du har fokuseret på i reklamen? Måske står de med et bestemt problem i hverdagen, som gør at de har brug for dine varer, og det kan du have fokus på i næste reklame.

Lad være med at se på det som et salgs-opkald (så føler du dig også bare påtrængende, og det kan de mærke - og så føler de også nemt at du spilder deres tid), men se det simpelthen som en snak om, om det vil være en fordel for dem at bruge dig - og hvorfor/hvorfor ikke? Min erfaring er, at hvis du ringer til dem og fortæller at du er nystartet og meget gerne vil have deres input - og ikke har lyst til at sælge til dem, med mindre det er en fordel for dem - så er folk meget søde og hjælpsomme. Nogen har ikke tid, og det skal selvfølgelig respekteres, men langt de fleste vil gerne fortælle dig, hvad de har brug for - og det kan du bruge i både den samtale, fremtidige samtaler og i dit fremtidige salgsmateriale.

Faktisk har jeg selv ringet til nogle virksomheder for at høre, hvad de synes om min firma-ide. Om de har brug for produktet, hvad det bør koste, om der er andet, de har mere brug for. Og jeg har - ganske ærligt - lagt ud med at sige at jeg ikke prøver at sælge dem noget, men bare gerne vil have deres input. Så slapper de helt af og vil mægtig gerne hjælpe - og 8 ud af 12-13 stykker bad mig helt selv om at ringe tilbage, når jeg har fået det op at stå, for så vil de gerne købe. Det er selvfølgelig fordi de kan se en ide i produktet (og jeg har faktisk ændret produktet i forhold til det input, jeg har fået, så firmaerne får mere værdi ud af at købe hos mig), men meget af det kommer sig også af at jeg ikke bare prøver at proppe noget ned i halsen på dem, men simpelthen vil vide om de vil få noget ud af at bruge penge hos mig...

Så ring til dem - tag en snak om deres behov, og om det er en fordel eller ej, at købe varerne hos dig. Og få noget input, så du ved hvordan du rammer lige i øjet på deres behov fremover, både i salgsmateriale og opkald.

Held og lykke med det!

Smile   Rie

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Skrevet kl. 08:17

Hej igen

Måske kan du også overveje om du kan give dem en merværdi ved at købe hos dig i forhold til konkurrenten?

Eksempelvis får man hos Lomax ofte små gaver sammen med sit køb. Så står der i deres materiale, at næste gang du bestiller noget (inden en bestemt dato), så kan du indtaste et bestemt varenummer, og så får du gratis en DVD, noget chokolade, en Georg Jensen lysestage, creme eller whatever... Det er ikke dyre ting (jeg er sikker på at de masseindkøber til en lav pris), men det har en værdi, og personen, der skal vælge indkøbsstedet, får mulighed for at forkæle sig selv lidt, uden at det koster arbejdspladsen noget. Og det giver salg!

Du kan evt. også reklamere med at der følger en gave med hver bestilling, og så lægge chokolade eller sådan noget i hver forsendelse - hvad du nu lige har fået fingrene i til en god pris. Jeg har dog en ide om, at det giver mere, hvis folk ved, at det er noget, de gerne vil have...? Men det er kun et gæt, og man skal nok ikke undervurdere folks trang til at fiske efter "lykkeposer"...   Wink

Men giv indkøberen en grund til at vælge dig...   Smile

Smile   Rie

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Skrevet kl. 08:23

Sikke jeg spammer dig...   Wink

Det slår mig bare lige, at din overskrift på dette indlæg ikke er særlig fængende... Overskriften "Reipurth Dental" gør ikke nogen nysgerrige (undtagen mig, fordi jeg bor i Lyngby og derfor kender navnet - og så blev jeg nysgerrig  Wink ).

Hvis du i stedet havde skrevet "Hvordan får jeg kunder i butikken", "Hvordan får jeg gang i salget" eller sådan noget, så har folk en ide om, hvad det handler om - og dermed kan de bedre vurdere om det er interessant. Så mange indlæg som der er herinde, skal du sælge indlægget ved at lave en god overskrift - ellers springer folk oftest bare videre til det næste indlæg.

Nå, min pointe er, om dit reklamemateriale måske har samme problem? Husk at lave en eye-catcher, så folk får lyst til at læse det. Noget, der fortæller dem at her kan de spare penge, løse et problem eller sådan noget... Gør dem nysgerrige og interesserede.

Dit materiale er måske helt fint, det aner jeg jo ikke... Men det slog mig bare lige.   Smile

Smile   Rie

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)