Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan med moms/afgifter/skat osv af tøj importeret fra USA?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jun 08
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

Jeg står og vil importere et større parti af noget kampsports tøj der kun sælges i USA, hvis aftaler omkring videresalg af det med firmaet der producere tøjet kommer på plads.

Men vil gerne høre lidt om omkostningerne ved det? Nogen der har prøvet noget lignende?

Med venlig hilsen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:17

Der kommer moms og toldimport udenfor EU...

Told er 12% for textiler og momsen er 25%. Dertil kommer et toldgebyr.

Tilmeldt 15. Jun 08
Skrevet kl. 20:21

Okay mange tak. Hvad med toldgebyr, det er ikke så galt eller hvad?

Det er fordi jeg lige sidder og roder med noget budget, om det overhovedet kan give så meget overskud som jeg havde håbet. :)

Med venlig hilsen

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 20:20

Hej Juriw,

Jeg er speditør med eget firma, og hvis du forsat har spørgsmål mv. er du velkommen til at kontakte mig så jeg kan spore mig ind på hvad du præcis mangler for at komme videre med budgettet....

De herligste hilsner - Sune

Tlf.: 23235786   /   Email: ics@forwarder.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:29

juriw:

Okay mange tak. Hvad med toldgebyr, det er ikke så galt eller hvad?

Det er fordi jeg lige sidder og roder med noget budget, om det overhovedet kan give så meget overskud som jeg havde håbet. :)

Det er nu ik det store. Ved PostDanmark er gebyret omkring 150 kr, mens mange af de større kurrerfirmaer som DHL, UPS, TNT mm indkludere det i priserne. Så det kommer lidt an på med hvem varerne sendes...

Tilmeldt 15. Jun 08
Skrevet kl. 22:18

Nåå okay, troede det var noget stats rettet gebyr. Men det er så forsendelsesfirmaerne. Mange tak for det.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:48

Fashion-Seller:

Det er ikke rigtigt, i hvert fald ikke entydigt. Metervarer har en toldsats mellem 0 - 8% afhængig af materialet. Det er muligt, at færdigsyet beklædning koster 12%, men det er forkert at sætte tolden på al import af tekstiler.

@trådstarter: Undersøg det i toldtariffen, hvis du søger på Amino, kan du finde et link til det.

Mht. toldgebyr: Det kender jeg ikke (jeg er importørregistreret), men det er rigigt, at man betaler for at få fortoldet varen. Men ofte er det inkluderet i fragtprisen, så kontakt din leverandør og få mere at vide om det.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 09:03

Hej igen,

Jeg kan give dig et overblik over alle omkostningerne fra USA frem til din dør, men skal bruge lidt mere info, så hvis det skulle have interesse kan du kontakte mig....

/Sune

Tlf.: 23235786   /   Email: ics@forwarder.dk

Tilmeldt 15. Jun 08
Skrevet kl. 15:52

@Kirsten, Okay mange tak. Vil kigge nærmere ind i det emne.

@Sune, har sendt dig en mail.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:15

Kirsten E:

Fashion-Seller:

Det er ikke rigtigt, i hvert fald ikke entydigt. Metervarer har en toldsats mellem 0 - 8% afhængig af materialet. Det er muligt, at færdigsyet beklædning koster 12%, men det er forkert at sætte tolden på al import af tekstiler.

@trådstarter: Undersøg det i toldtariffen, hvis du søger på Amino, kan du finde et link til det.

Mht. toldgebyr: Det kender jeg ikke (jeg er importørregistreret), men det er rigigt, at man betaler for at få fortoldet varen. Men ofte er det inkluderet i fragtprisen, så kontakt din leverandør og få mere at vide om det.

Beklager det ik fremgik at toldsatsen på 12% er for færdigsyede textiler... Meter varer er lavere og afhænger af materialet.

Toldgebyr eller indfortoldningsgebyr... det bliver vel det samme i sidste ende, om vi kalder det det ene eller det andet...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)