Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Financiering restauration, en saga blot??

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mette,
 
Jeg har tidligere selv sammen med en iderig restaurationsven gået med planer om at åbne en nytænkende café. Min ven er imidlertid nu gået andre veje, hvorfor vi ikke kom videre med ideen og da jeg ikke selv er indenfor restaurationsbranchen strandede jeg her...
 
Jeg synes derfor det lyder spændende, hvis du har den rette ide til at søsætte et nyt koncept. Jeg har kapitalen og evt. kontakterne, så måske vi skulle tale lidt sammen ? Jeg kan iøvrigt se du også er fra Roskilde, hvilket jo kun gør tingene nemmere. Send evt. en mail til olin@kein.dk hvis du ikke ønsker at uddybe nærmere her, så lad os se om vi sammen kan få gang i tingene.
 
Venlig hilsen
 
Kenneth Olin
 
Tilmeldt 4. Sep 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du husker det sikkert fra matematiktimerne....."det kan man ikke, så må man låne" :)

NEJ! det må man så åbenbart ikke når ordet restauration indgår.
 
Har udarbejdet et, synes jeg selv, skide godt restaurant/cafe kocept med innovative momenter jeg er sikker på fremtiden vil understøtte.
Til trods for en gennemarbejdet forretningsplan på godt 40 sider, har det til dags dato været umuligt at få banken med på det beløb jeg skal bruge.... har selvfølgeligt foreslået personlig og/eller vækskaution, dog uden held.
 
Hvor finder man....eller måske rettere findes der investorer til projekter inden for denne branchen?
 
Mette
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja - det er selvfølgelig trist. Specielt hvis du er en af de få, der rent faktisk har den geniale idé. Til gengæld kan jeg afsløre at efter flere år i branchen har jeg måttet erkende, at langt de fleste "fantastiske ideer" ender som bare "endnu en café". Når man snakker restauration er der så mange faktorer, der skal være opfyldt før din gode idé bliver en succes. F.eks. er beliggenheden jo af allerstørste betydning. Du kan have en nok så god idé, men hvis din restaurant/café ligger på Lars Tyndskids mark, så skal du nok ikke regne med at blive millionær foreløbig.

Jeg må indrømme, at jeg godt kan forstå, at bankerne ikke tør låne penge ud til det. De har simpelthen ikke indsigt nok til at kunne vurdere succes-mulighederne. Til gengæld skal du nok på jagt efter en investor. Prøv med de tunge drenge i branchen. De ville i givet fald kunne se mulighederne i dit projekt.

Held og lykke med det.

Molvins
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)