Tjaa som jeg skrev i overskriften er der så nogen der kender ca. taksterne for hvor stor provision/kommision affiliate netværk som Tradedoubler og webgains tager?
Og er der nogle der kender deres oprettelsesgebyr?
Kender ikke de præcise satser på ligepræcis tradedoubler og webgains. Men Euroads reklamere med de har markedes laveste andel som er en procentsats på 33%. Så hvis deres udsagn holder stik, må tradedoubler og webgains jo tage mere end det.
Dog mener jeg at have læst et sted at partner-ads kun tager 25%. Hos Partner-ads som primært er for små/mellemstore annoncører, kan du blive annoncør for en minimums indbetaling af 1000 kr. Som så selvfølgelig går til de leads/klik du vælger at køre med
Partner-ads beregner en provision på 25% af det beløb du tilbyder partnerne, dvs. hvis du f.eks. tilbyder 1 kr. pr. klik, så bliver din samlede udgift 1,25 pr. klik.
Så partner-ads må altså være klart de billigste. På trods af Euroads påstår de er, med deres 33%
Men tradedoubler som jo primært er for store annoncøre vil jeg da tro de nærmer sig noget der ligner 50%
TradeDoubler og Webgains tager som standard 30% override. Derudover er der et månedligt gebyr for at være på netværket, er ikke sikker på hvor meget de tager i DK - I UK er det £300 for TradeDoubler og £150 for Webgains sidste jeg talte med dem.
Men hvis du har et produkt som der kunne være god volume eller du er parat til at gå solo med et netværk burde du kunne få deres standard override forhandlet ned.
Partner-ads beregner en provision på 25% af det beløb du tilbyder partnerne, dvs. hvis du f.eks. tilbyder 1 kr. pr. klik, så bliver din samlede udgift 1,25 pr. klik.
Så partner-ads må altså være klart de billigste. På trods af Euroads påstår de er, med deres 33%
Men tradedoubler som jo primært er for store annoncøre vil jeg da tro de nærmer sig noget der ligner 50%
Jeg har annonceret både hos Partner-ads og Guavamedia, men har begge steder været skuffet over volumen. Det kan godt være at Euroads skriver at de giver den højeste split til affiliates, men så må de godt nok sælge deres leads for billigt! Som affiliate kan jeg anbefale adservice.dk, som generelt ligger et prishak over de andre, samt etailmedia.dk, som giver prisgaranti på deres kampagner. Finder du kampagnen på et andet netværk til en bedre pris, så giver de 5% oveni :)