Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

mellemrum eller ikke mellemrum i domænenavn?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mellemrum i domænenavne er i strid med RFC1035 - standarden for domænenavne, så du kan være næsten sikker på at det har negativ effekt, HVIS det overhovedet virker ordenligt.

Du kan ikke forvente at folk der vil besøge dig rent faktisk vil kunne det, for det er ikke alle browsere der tillader disse typer domæner.

Eneste godkendte tegn er 0-9, a-z, - og _.

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:12
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person

Nu synes jeg efterhånden tingene er ved at ryge lidt af sporet her ...

1. Vi snakker IKKE om mellemrum  - men om ord adkilt af bindestreg (-)

2. Søgemaskinerne læser keywords i domæne-navnet - men det har en meget lille betydning i forhold til alle de faktorer de ser på

3. Søgemaskinerne kan i høj grad udlede dele af ord eller phonetiske omskrivninger af danske tegn. ¨Så forskellen på billig-bolig.dk og billigbolig.dk er forsvindende lille.

4. For stort set alle websites gælder, at målgruppen søger med 1000-vis af forskellige relevante keywords og varianter. Et godt "keyword-domæne" vil højest hjælpe på et eller ganske få af dine relevante keywords. Så selvom selvom f.eks. "billigbolig.dk" skulle hjælpe en lille smule i forhold til at ranke på "billig bolig" så hjælper det ikke i forhold de 1000-vis af andre søgning den målgruppe foretager for at finde netop billige boliger.

Så derfor er konklussionen i langt de fleste tilfælde, at du skal fokusere 100% på hvad der fungerer som et godt brand-domæne for dig. Glem søgemaskinerne. Move on! Lad være med at spilde al din tid på domæne-overvejelser og ligegyldigt nørderi omkring det. Brug hellere tiden på at skaffe nogle links til dit nye domæne - det har 100 gange større effekt.

Med andre ord: Brug dine resurser der hvor det betyder noget! :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 29. Jun 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 07:57

Jeg 100% enig i at domænenavnet handler mest om brand. Så prøv at find det domæne som passer bedst til dit brand ... hvis du gerne vil så køb da begge domæner og lad dem føre til samme website. det er ikke unormalt at firmaer har rigtige mange domæne navne som ender på samme website.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

HVIS man tænker i SEO, så kan man sagtens ranke højt på et domænenavn som www.3F2504E0-4F89-11D3-9A0C-0305E82C3301.dk hvis det skulle være. Det kræver bare at man gør sit arbejde rigtigt godt..

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 19:12
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Niels:

HVIS man tænker i SEO, så kan man sagtens ranke højt på et domænenavn som www.3F2504E0-4F89-11D3-9A0C-0305E82C3301.dk hvis det skulle være. Det kræver bare at man gør sit arbejde rigtigt godt..

Ligesåvel som man kan ranke højt med TITLE= "3F2504E0-4F89-11D3-9A0C-0305E82C3301". Det kræver bare at man gør sit arbejde rigtigt godt.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:16

Hvis du dermed mener, at domæner og TITLEs har samme vægtning, så må jeg blot sige at det står i skærrende kontrast til min og alle de kollegaer jeg kenders erfaring.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 20:13

Det er hverken det jeg skriver eller mener. Jeg protesterer blot mod argumentation a'la "Onsite SEO kan erstattes af tilstrækkelig ekstern linkbygning - ergo er onsite SEO overflødigt". Dette er en fejlagtig konklusion som ikke tager højde for hvor mange ressourcer der skal til for at opnå de ønskede positioner.

Mine tre ældste domæner* [tojiro-knive.dk, designure.dk, digital-spejlrefleks.dk] ligger alle #1 på søgninger for deres primære søgeord "tojiro", "designure" og "spejlrefleks". Tilfældigheder? Skal jeg ikke kunne sige, men jeg tvivler alvorligt på at jeg ville have disse positioner med andre domænenavne. Nej, ingen af disse domæner har samme besøgstal som Amino, men lad os være ærlige, det er der rigtigt mange domæner der ikke har. Og går spørgsmålet på "billigbolig" eller "billig-bolig", så snakker vi nok ikke top 500 mest besøgte sites i DK, eller nødvendigvis noget der har det helt store branding potentiale.

Mvh Jesper

*) Der er rigeligt at komme efter mht. SEO såvel som usability på disse domæner. Udpensling af dette er derfor overflødigt.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:33

Hvis du baserer din SEO-strategi for et website på et enkelt keyword er det bestemt ikke nogen særlig ambitiøs eller effektiv strategi. Det kan jeg i hvert fald ikke anbefale nogle Wink

En af de virksomheder jeg har arbejdet længest tid med herhjemme er Cofman.com. De har kontinuerligt ligget nummer 1 i Google på bl.a. "sommerhus" gennem mange år - altså med cofman.com.

Dette eksempel blot for at understrege, at ikke alene er det en skidt strategi, at satse på kun et enkelt keyword, men selv dette keyword kan man ikke holde fast i blot med det rette domæne, hvis andre optimerer deres sites bedre. Det gode domæne vinder ganske enkelt ikke over den gode optimering.

Og jo, du kan stort set udelukkende ved hjælp af links, score topplaceringerne på prominente enkeltord - men i reglen vil der bare ikke være nogen god grund til ikke, at optimere på alle fronter, herunder både links, tekster, teknik osv. Det er mere cost-effektivt.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 21:07

Mikkel deMib Svendsen:

En af de virksomheder jeg har arbejdet længest tid med herhjemme er Cofman.com. De har kontinuerligt ligget nummer 1 i Google på bl.a. "sommerhus" gennem mange år - altså med cofman.com.

Dette eksempel blot for at understrege, at ikke alene er det en skidt strategi, at satse på kun et enkelt keyword, men selv dette keyword kan man ikke holde fast i blot med det rette domæne, hvis andre optimerer deres sites bedre.

Men på søgeordet "sommerhuse" der havde 246.000 søgninger i juni lå de nummer 2 efter sommerhuse.dk. Er "sommerhuse" ikke ligeså relevant for Cofman som "sommerhus", og hvorfor ligger de så ikke nummer 1 på dette søgeord?

Mikkel deMib Svendsen:

Det gode domæne vinder ganske enkelt ikke over den gode optimering.

Nej, men det gode domæne med den gode optimering slår det mindre gode domæne med den ligeledes gode optimering.

Mikkel deMib Svendsen:

Og jo, du kan stort set udelukkende ved hjælp af links, score topplaceringerne på prominente enkeltord - men i reglen vil der bare ikke være nogen god grund til ikke, at optimere på alle fronter, herunder både links, tekster, teknik osv. Det er mere cost-effektivt.

Netop. Men husk at alle fronter inkluderer domænenavnet.

Mvh Jesper

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:25

Jesper, det virker lidt somom du bare stædigt nægter at acceptere værdien i at ligge i toppen på mere end et enkelt keyword. Jeg vil da 100 gange hellere ligge helt i top på både sommerhus og sommerhuse og tusind andre varianter end kun det ene. Og det er jo netop det du selv konstaterer er tilfældet.

De fleste af de websites jeg gennem årene har arbejdet med får trafik på 10-tusindvis af forskellige keywords - og mange af dem (også rent danske) får 100-tusindvis af organiske besøg hver måned. Det gør de fordi vi netop IKKE er så domæne-fokuseret, men fokuseret på alle de andre parametre, der alligevel har langt større betydning. Det giver os gode rankings på BÅDE de keywords, som du mener man skal have de rette domæner for at ranke på, og så alle de 10-.tusindvis af andre keywords.

Det har vist sig at være en meget effektiv vinder-strategi - og det er det jeg er fokuseret på at levere :-)

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)