Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføre køb af vand til kunder

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Jonas:
Er det så ulovligt at købe en palle vand i udlandet, uden moms og så give væk- det sælges jo ikke :) ?

DU må købe alt det kildevand du vil i udlandet - men husk så skal du selv rode med importen, pantsystemet kommer du heller ikke uden om - og det er nok lidt omstændigt for 1 palle vand. Dertil kommer emballageafgift osv......

Tilmeldt 21. Jan 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 21:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas:

DGA:

Efter 1. december 2008 er det ulovligt at sælge kildevand eller iste uden at opkræve pant.

Er det så ulovligt at købe en palle vand i udlandet, uden moms og så give væk- det sælges jo ikke :) ?

Jeg vil mene at reglerne er de samme som for øl og sodavand, du må tage med hjem til eget forbrug, når du tager en palle hjem til firmaet er det import. og så skal der betales ved kasse 1

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 23:44

Jeg får smidt nogen labels på mit vand, så jeg kan få moms'en tilbage :)

Hvilken konto bør jeg bogføre det under?

Tak til dem der har hjulpet mig :)

Mvh

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 23:53

Jonas:

Hvilken konto bør jeg bogføre det under?

Jeg ville bogføre det under reklame.

Mvh Miriam

Tilmeldt 4. Jun 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:26

Hej,

Nu hvor du yder sådan en god service for dine kunder, burde du næsten overveje at sætte logo på dine vand, da det har en god reklame værdi, og så er det endnu nemmere for dine kunder at huske dig!

Har selv brugt label vand til min virksomhed, og syntes at det er en ekstrem god måde at markedsførre sig selv på.

Jeg brugte www.waterworks.dk 

Mvh

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 17:42

Noelv:

Hej,

Nu hvor du yder sådan en god service for dine kunder, burde du næsten overveje at sætte logo på dine vand, da det har en god reklame værdi, og så er det endnu nemmere for dine kunder at huske dig!

Har selv brugt label vand til min virksomhed, og syntes at det er en ekstrem god måde at markedsførre sig selv på.

Jeg brugte www.waterworks.dk 

Mvh

Det ser umiddelbart rigtigt godt ud- det vil jeg lige se nærmere på. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:40
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er altså ikke sikker på, at jeg er enig i, at der skal alle de der krumspring til for at få momsfradrag for vandet.

Udgangspunktet er, at repræsentation og kost ikke berettiger til momsfradrag. Det interessante er, at kaffe og te, når det serveres for forretningsforbindelser (potentielle kunder eksempelvis) er at anse som en almindelig driftsomkostning.

Jeg mener faktisk entydigt at udgifter til vand er momsmæssigt fradragsberettiget, uanset hvem det serveres for. Det er jo eksempelvis ikke sådan, at en virksomhed skal minimere sit momsfradrag for postevand, fordi noget af vandet drikkes.

Der jeg vil hen er, at vand (og kun vand) efter min opfattelse er momsmæssigt fradragberettiget - også selvom det købes i flasker (og ikke kommer ud af et rør) og selvom der ikke på disse flasker står et firmanavn.

Mod dette synspunkt står, at SKAT bl.a. i styresignalet om kantineordninger skelner mellem postvand og kildevand. En skelnen der er ganske tænkt efter min opfattelse. Jeg kender ikke andre indkøb, hvor nøjagtigt den samme vare behandles momsmæssigt forskelligt afhængigt af leveringsmetoden.

Ikke desto mindre er min holdning klart: Indkøb af vand er momsmæssigt fradragsberettiget. Om man så er villig til at tage en sag på det - ja det er jo ikke mit anliggende.

Vh
Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:32

Lars Gosvig:
Ikke desto mindre er min holdning klart: Indkøb af vand er momsmæssigt fradragsberettiget. Om man så er villig til at tage en sag på det - ja det er jo ikke mit anliggende.

Hej Lars

Dette er fint med en længere udredning af diverse skattemæssige og momsmæssige forhold, men at afslutte på denne måde finder jeg en smule arrogant, idet et postulat og en konklusion, som går mod SKAT's officielle vejledning eller styresignal er fint nok, men samtidig skrive, at det ikke er dit anliggende findes problematisk.

Det er vel nu en gang sådan, at er det repræsentation, så er der alt andet lige ikke momsfradrag for vand eller andre drikkevarer.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tonny

Det ikke alene er en smule arrogant - det er meget arrogant - i nogles øjne.

Når jeg skriver her på Amino, får folk klare svar. De får pros and cons - NETOP fordi en sag ikke er mit anliggende - NETOP fordi jeg ikke tjener penge på at sælge min tid - NETOP fordi jeg er fuldstændig uinteresseret i, hvad læserne bruger min viden til.

Det er så i øvrigt den samme "arrogance", som de der har købt mine ydelser dengang jeg ernærede mig som konsulent roste i høje toner:

• At mine faglige evner ligger ud over "blot at slå op i det, der er meddelt af SKAT" og
  • At jeg aldrig oversolgte mulighederne for at vinde en sag

Nogle finder det arrogant, andre finder det berigende. Sådan er vi så forskellige og skal vi så ikke lade den ligge der.

Vh
Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:11

Lars Gosvig:

Hej Tonny

Det ikke alene er en smule arrogant - det er meget arrogant - i nogles øjne.

Når jeg skriver her på Amino, får folk klare svar. De får pros and cons - NETOP fordi en sag ikke er mit anliggende - NETOP fordi jeg ikke tjener penge på at sælge min tid - NETOP fordi jeg er fuldstændig uinteresseret i, hvad læserne bruger min viden til.

Det er så i øvrigt den samme "arrogance", som de der har købt mine ydelser dengang jeg ernærede mig som konsulent roste i høje toner:

• At mine faglige evner ligger ud over "blot at slå op i det, der er meddelt af SKAT" og
  • At jeg aldrig oversolgte mulighederne for at vinde en sag

Nogle finder det arrogant, andre finder det berigende. Sådan er vi så forskellige og skal vi så ikke lade den ligge der.

Vh
Lars

Det er meget fint med en afklaring af dit udgangspunkt, som du selv skriver, så kan læserne forholde sig til det og kun det.

Jeg hører da også til de personer, som gerne vil skubbe lidt til de grænser, som eks. er defineret af SKAT, men så er jeg også parat til at deltage i hele processen.

Jeg bifalder langt hen ad vejen den måde, som du tolker diverse love,, hvor du også pointerer de misforhold som er i mange af lovene, men så slutte af med en bemærkning om, at det ikke er dit anliggende, finder jeg lidt underlig.

Jeg er faktisk meget glad for, at du her meddeler dine bevæggrunde og holdninger til dine indlæg, så får læserne i hvert fald et klart indtryk af, i hvilken egenskab og kapacitet dit indlæg er skrevet.

Jeg kan da så kun undre mig over dine indlæg, hvis du er "fuldstændig uinteresseret i, hvad læserne bruger din viden til". Hvorfor så overhovedet komme med indlægget?

Du har nok ret i, at vi skal lade den ligge her.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)