I mit biludlejningsfirma giver jeg altid 2 flasker vand med når kunderne lejer en bil- det er noget der gør dem glade!
Jeg havde en masse vand inden jeg startede firmaet og gav dette ud- jeg betalte selv for servicen.
Nu har jeg i dag været ude at købe nogen kolli vand, men hvordan bogfører jeg dette. Jeg drikker dem ikke selv da det er til kunderne, kunden betaler dog ikke noget for dem.
De har en reklameværdi for mig da folk husker et sådan firma, der giver vand ud og jeg har oplevet at folk gentagende gange har lejet bil hos mig, og fået at vide de valgte mig igen pga. den gode service de fik sidste gang.
Hvordan med panten, den går jeg udfra at jeg ikke kan slippe udenom?
Er der et krav om at der skal være pant på når det er noget der gives ud gratis og ikke er indkøbt med henblik på vidersalg?
Hvis du sætter en label på vandflaskerne med dit firmanavn, kan du bogføre vandet under reklame og fratrække hele beløbet incl. moms (hvis dit firma betaler moms)
Jeg har ikke hørt om, at der skulle være krav til pant.
Hvordan med panten, den går jeg udfra at jeg ikke kan slippe udenom?
Er der et krav om at der skal være pant på når det er noget der gives ud gratis og ikke er indkøbt med henblik på vidersalg?
For nogle år siden arbejdede i Irma, og dengang havde jeg mange, nørdede samtaler med min chef; deriblandt pantregler.
Dengang var det vist sådan for læskedrikke (ikke-alkoholiske drikke), at så længe der ikke er bøvs i, og det er plastflasker, skal der ikke pant på. F.eks. er/var der ikke pant på iste i plastflasker. Så jeg mener ikke du har et pantproblem med vandflasker - der er f.eks. mange plastflasker med kildevand, hvor der kun er svenske pantmærker og det tyske Grüne Punkt mærke på.
Men som sagt er det nogle år siden, så du må ikke hænge mig op på det :)
Hvis du sætter en label på vandflaskerne med dit firmanavn, kan du bogføre vandet under reklame og fratrække hele beløbet incl. moms (hvis dit firma betaler moms)
Jeg har ikke hørt om, at der skulle være krav til pant.
Mvh Miriam
Lad os antage at jeg ikke sætter en label på mit vand, vil det så være muligt at trække hele beløbet fra inkl. moms?
Men som sagt er det nogle år siden, så du må ikke hænge mig op på det :)
Hænge dig op gør vi ikke! Reglerne blev ændret 1. december 2008, hvor netop kildevand med og uden brus + iste mv. blev omfattet af pantsystemet.
Det er i øvrigt ikke så længe siden at SKAT bekendtgjorde at de ville lave en kontrolaktion mod udvalgte brancher, hvor kildevand ofte anvendes. De har fået et varsel om at nedbringe lageret eller få sat pantmærker på....