Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Summasummarum og bogføring på afstemingskonto . fejl

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 242
Fra  Unique Play Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg sidder og bogfører fakturaer jeg har betalt, hvor jeg har købt varer på. Jeg er nu kommet i en dumme knibe.

Jeg har brugt egenkapital til at betale den faktura der er tale om. Jeg har summa 3 enterprise, og går i bilagskolonnen, opretter fakturaen og derefter beder jeg summa om at fakturere på 60500 egenkapital primo. So long, so good. Alt går som det skal.

SÅ vil jeg overføre penge til 62200 indskudt egenkapital i virksomhed ( de penge som er tale om for faktura) og bruger så banken som afstemningskonti. Men - nu står jeg der. I banken står der nu et beløb (2868,13) som jeg ville have afstemt via banken til egenkapitalen - men som nu bare står der. Ser jeg på indskudt kontant i virksomhed står der -5304,91 kr.

Hvad pokker gør jeg for at rette dette ?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal lave en kreditnota til den faktura, du har lavet. Så bliver den ophævet. Herefter skal du lave en ny faktura, hvor du skriver en varekøbskonto (hvis det er varekøb, det drejer sig om) i kontonummeret i stedet for 60500. Herefter bogfører du så betalingen for fakturaen "helt som normalt" men i stedet for at vælge Bank som afstemningskonto vælger du enten "Mellemregning" eller "Indskudt kontant i virksomheden". Jeg vil foretrække en af de to frem for Egenkapital primo - som netop handler om egenkapitalens størrelse i starten af året.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)