Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Håndtering af uenighed i forum

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

På vores lille fritidsprojekt Kørselvferie.net har vi fået en fartdjævel som bruger.
Han opfordrer til at køre meget stærkt på de tyske motorveje, hvilket jo er temmelig farligt.

På den ene side har jeg ikke lyst til at begrænse ham, for det er jo rart med en smule aktivitet på siden, og han skriver også nogle gode ting. På den anden side vil jeg helst ikke risikere, at folk ligger og slår sig selv og andre ihjel på motorvejen på grund af noget, de har læst hos mig.

Er der nogen ideer til, hvordan jeg bedst håndterer det?

mvh Hans

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kurt

Jeg tror ikke problemet er større end at andre i debatten indikerer at de er uenige med ham, og så kan læserne nok selv regne ud om de finder det smart at race afsted med 180 i timen, i forhold til deres valg af køretøj og evner som chauffør kombineret med nye veje og en masse ferietrafik :)

Det var ihvertfald det jeg konkluderede udfra at have læst et par indlæg.

Jeg vil forvente at det er noget der regulerer sig selv i debatten.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:
Hej Kurt

Hej Lene - hvem er Kurt?Wink

Anders Christensen:
Jeg vil forvente at det er noget der regulerer sig selv i debatten.

Jeg håber, du har ret.
Jeg har overvejet at lave et par fake-brugere, som kunne "sætte ham på plads".

Hans

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

 

Jeg har ikke lige læst alle indlæggene på siden, som  forøvrigt er udmærket  (bliver da helt hooked på kør-selv ferie :o)). Jeg syntes at du gør det rigtige i, at du fortæller ham, at du selvfølgelig ikke kan bestemme hvordan han selv vil køre, men at han ikke behøver at opfordre alle andre til at køre som om det var et racerløb... Jeg fik helt lyst til at skrive lidt til ham derinde, for det er da totalt uansvarligt at køre så stærkt og helt ærligt, -det er vel FERIE, man er på og dermed skulle man da gerne have TID til at NYDE... + at det jo sagtens kan være at han har styr på tingene, men der kan jo køre én ud foran ham, som kører langsomt og som han så drøner lige ind i, fordi han kørte for stærkt til at reagere, -og hvad hjælper det så at det var den andens fejl ??? Fart dræber - det er vist bevist....

 

Jeg ved ikke om du har sådan nogle generelle retningslinier for skriblerierne, som her på Amino, men ellers var det jo et glimrende sted at gøre opmærksom på, at du ikke ønsker at man opfordrer andre til at bryde færdselsloven eller andre love, for den sags skyld.

 

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Anders Christensen:
Hej Kurt

Hej Lene - hvem er Kurt?Wink

Jeg er vist kommet for tidligt op, jeg sad lige og tænkte på et indlæg hos Kurt - Det var bare lige på facebook!

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Ribe
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, du skal slå koldt vand i blodet. Folk begynder ikke at gamble med deres eget liv pga. noget, de har læst i et forum.

Et forum kommer først rigtigt i gang, når der er nogen, som bliver uenige om et eller andet. Det er kun en fordel, at du får den slags kommentarer.

 

Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa,

Jeg vil gerne give et par råd videre, så kan du vælge at følge dem, hvis du synes det lyder fornuftigt :-)

 

1. Som det er nævnt før. Lad debat forummets deltagere selv regulere tråden.

2. Opret ikke fake brugere der svarer på indlæg. Det kan skabe utryghed og undren overfor de andre brugere, hvis det opdages.

3. Hav tiltro til folks sunde fornuft. Det burde ikke være en forums administrator opgave at fortælle folk hvad der er rigtigt og forkert. Folk uden sund fornuft vil alligevel komme i uføre da der altid vil være destruktiv info på nettet.

4. Føler du behov for at reagere, så skriv et indlæg som dig selv på diplomatisk vis om dit synspunkt om at køre for stærkt. Uden at lyde fordømmene eller belærende.

5. Hold øje med brugeren og se om han har troll agtig adfærd. Føler du han har det, så slet og bloker vedkommende. Opstår der pludselig undren og brok over sletningen, så ignorer det. Det vil som regel være vedkommenes venner eller vedkommene selv under ny profil, der skriver disse indlæg.

 

Så generelt. Lad blot tråden leve sit eget liv.

 

Mvh
Navnet

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

navnet:

5. Hold øje med brugeren og se om han har troll agtig adfærd. Føler du han har det, så slet og bloker vedkommende. Opstår der pludselig undren og brok over sletningen, så ignorer det. Det vil som regel være vedkommenes venner eller vedkommene selv under ny profil, der skriver disse indlæg.

 

Ofte vil en sletning af en troll give mere ballade end gavn, så har han opnået sit mål om at være en pestilens og er blevet en martyr og kan råbe op overalt på nettet om det her onde forum der krænker hans ytringsfrihed (selvom ytringsfrihed intet har med forhold mellem borgere at gøre, men kun mellem stat og borgere)

Så at tie ham ihjel vil efter min mening være det bedste bud, og så lade debatten "klare ham" som du også skriver

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Forhåbentlig vil det give reklame for ens site. Og folk ved hvor de skal gå hen hvis de ønsker at debattere kørselvferie hvor den troll ikke længere befinder sig :-)

Jeg tror ikke trolls kan ties ihjel på et aktivt forum, hvor folk vil reagere på hans indlæg.

Nu er det jo så heller ikke sikkert det er en troll i dette tilfælde og derfor kan debatten selv klare den.

 

Anders Christensen:

Ofte vil en sletning af en troll give mere ballade end gavn, så har han opnået sit mål om at være en pestilens og er blevet en martyr og kan råbe op overalt på nettet om det her onde forum der krænker hans ytringsfrihed (selvom ytringsfrihed intet har med forhold mellem borgere at gøre, men kun mellem stat og borgere)

Så at tie ham ihjel vil efter min mening være det bedste bud, og så lade debatten "klare ham" som du også skriver

 

 

 

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Var lige kort inde og læse en af trådene, hvor der bliver talt om "at give speederen et ekstra tryk", hvilket jeg synes er ganske uskyldigt..

Husk at i tyskland har de mange steder fartbegrænsninger, men på enkelte strækninger fri hastiged.. Autobahn er bygget til høje hastigheder, med hældning af vejbanen for optimal vandafledning, ekstra tyk astfald osv.. osv..

Når tyskerne tager kørekort, er kørsel ved høj hastighed (200 km/t) obligatorisk, så de er trænet i at køre de hastigheder. Hvis man som dansker ikke ønsker at køre stærkt, kan man bare holde sig i midter eller inder sporet og lade de andre køre som de vil.

Har selv haft æren at køre store biler, og i den nye Merc S420 CDI kommer man nemt til at køre 160 - 200 km/t uden at mærke det, andet end du kan se det på speedometeret.

Går ikke ind for at køre uforsvarligt, men synes tingene skal sættes i perspektiv og dermed i forhold til hinanden, så mit råd vil ligeledes være at lade tråden være..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)