Jeg har sat en webshop op med PrestaShop: www.butikki.dk. Betalingen formidles af Micropayments, så det er således muligt at betale med Dankort/Mastercard/VISA/American Express uden at det koster ekstra for hverken modtager eller afsender.
Betalingsmodulet til prestashop har jeg indtil videre lagt her, men på længere sigt, har Micropayments lovet at hoste det.
Kom gerne med kommentarer om ønsker/fejl i modulet.
Hvordan har du sat shoppen op? Jeg er i gang med at undersøge mulighederne for at tilknytte Micropayments til min OSCommerce webshop, men kan ikke umiddelbart lure, at der findes et modul, som jeg kan bruge til det.
Kan du give et par fif? Bliver jeg nødt til at oprette en ny shop via et af de firmaer, som tilbyder at integrere Micropayments?
Micropayments benytter OpenID. Hvis du er fiks til at kode, kan du kontakte Micropayments, så hjælper de dig gerne. Du kan tilmed deltage i en konkurrence, hvor du kan vinde 10.000 kr, hvis du udvikler et betalingsmodul.
Til Kristoffer.
God fornøjelse. Sig endelig til, hvis du har problemer med at få det til at virke.
Jeg har netop opsat en prestashop for at kunne bruge det og micropayments i stedet for PBS/DIBS. Det gider dog ikke rigtig, og jeg kommer ikke videre fra validation.php, når jeg forsøget at lave et testsalg. Det er sikkert fordi jeg skriver de forkerte data ind i konfigurationen.
Der står at Produkt-ID er den værdi Micropayments har tildelt eens firma. Jeg kan dog ikke finde den nogensteder, men er det den samme som tallet i adresselinien? F.eks. www.micropayments.dk/Company/xx, hvor x'erne er tal.
Du skal melde dig til hos Micropayments som firma, så du kan modtage betalinger. Så opretter du et produkt og får et Produkt-ID. Referencenavnet er blot et navn for at identificere handlen. Du er velkommen til at prøve med et af mine Produkt-IDs. Kig i donation.php.
Jeg har skam en aftale og har nu også prøvet med både mit eget Produkt-ID og dit fra donation.php filen. Men jeg tror slet ikke den kommer så langt til at tjekke med Micropayments. Når jeg (som kunde) vælger mit produkt, går til kassen, kommer til at skulle vælge betalingsmetode og klikker på Micropayments logo'et, bliver jeg smidt hen til en tom validation.php.
Jeg har tjekket skrivebeskyttelser og ændret dem, men det har ikke virket. Da jeg installerede modulet iploadede jeg det til min shop's modules folder og henviste i shoppen til .tpl filen. Det er vel rigtigt nok?
Kan det være fordi jeg skal have mulighed for at aktivere SSL-certifikat gennem min host? Er det ikke noget med at Open-ID skal bruge dette, og det derfor skal kunne aktiveres i shoppen?