Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Open source CMS

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Kender i til nogle open source CMS der kan modificeres til at styre et flash/xml site?

på forhånd tak

Med venlig hilsen

Christian Lund

CreativeMedia.dk

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 09:36

Hejsa,

Selv er jeg mest familiær med Joomla!, men man kan ikke bygge et "fuldt" flashsite i Joomla, så vidt jeg ved. Du kan lægge animationer ind i swf-format, men så bliver de "låst" af Joomla!, og kan ikke redigeres direkte. Det er dog muligt at integrere flashanimationer i vidt omfang i Joomla!, og du kan også lave dine animationer så de læser fra en tekstfil. På den måde kan du ændre teksten i dine animationer, uden at skulle have gang i flashprogrammerings værktøjer.

Mvh
Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra København
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 12:45

Hej Peter

Tak for svar, men så kan Joomla ikke bruges, hele sitet skal laves i Flash. :)

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 12:54

Selv tak!

Ok, det bliver en udfordring at få det søgemaskineoptimeret?
Men det er jo heller ikke ALTID nødvendigt ;-)

Mvh
Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 13:02

Hej Christian.

De CMS systemer jeg har arbejdet med, oppererer med en database, typisk mySQL, når vi taler open-source. Siderne bliver så leveret vha. typisk php, som henter info i DB'en. Flash er (primært) klient-aviklet, og kan derfor ikke tilgå databasen på din server. Du skal derfor have data ud i f.eks. nogle xml filer, som flash kan læse.

Om det kan betale sig at starte ud med et eksisterende system og så skrive funktionaliteten, der skriver XML-filerne på, eller det bedre kan betale sig at starte fra scratch, afhænger af dit konkrete projekt.

Det korte og det lange er, at jeg i hvert fald ikke kender nogle Open-Source CMS-scripts, som "out-of-the-box" kan det du forespørger.

Men held og lykke med det!

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 14:10

Umbraco kan så vidt jeg ved levere data som XML, så er det bare op til dig selv at kode flash siden op imod.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)